Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@10:16:59 GMT

تلاش واشنگتن برای جنگ روانی علیه عراق

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۶۶۸۹

تلاش واشنگتن برای جنگ روانی علیه عراق

یک عضو شورای سیاسی جنبش «النجباء» عراق تاکید کرد که واشنگتن به دنبال راه‌اندازی یک جنگ روانی علیه عراق بوده و تصمیم نهایی ما اخراج کامل نظامیان آمریکایی است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی اخیرا ادعاهایی مربوط به امکان انجام یک عملیات نظامی توسط ایالات متحده علیه برخی گروه های مقاومت عراق منتشر کرده اند که در همین راستا گفت و گویی با دکتر «فراس الیاسر» عضو دفتر سیاسی جنبش «النجباء» عراق داشتیم که به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: ائتلاف آمریکایی: در عراق و سوریه می‌مانیم واکنش محسن رضایی به تحرکات اخیر آمریکا در عراق ماجراجویی در عراق با واکنش فلج‌کننده در نقطه‌ای دیگر همراه خواهد بود

 جریان ادعاهایی که روزنامه‌های آمریکایی از جمله «نیویورک تایمز» درباره احتمال شروع اقدامات نظامی علیه برخی از گروه‌های مقاومت و به ویژه گردان های حزب‌الله عراق مطرح می‌کنند چیست و آیا این تحرکات به دلیل تصمیم ملت و پارلمان عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور صورت می‌گیرد؟

فراس الیاسر: از نظر من اهداف آنچه که نیویورک‌تایمز منتشر کرده و همچنین از اینجا و آنجا شنیده می‌شود این است که آمریکایی‌ها امیدوارند بتوانند با راه‌اندازی جگ روانی علیه نیروهای مقاومت و جنبش‌های مقاومت اسلامی٬ عراق را تحت فشار قرار دهند؛ چرا که به اعتقاد ما اغلب سناریوهایی که ممکن بود آمریکا در عراق تحقق بخشد تا اینجا به یاری خدا و تعهد و آمادگی نیروهای مقاومت شکست خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر من یکی از اهداف ادعاهای مذکور آمریکا مسئله جنگ روانی است٬ همچنین شاید هدف دیگر آنها فرار رو به جلو باشد؛ به ویژه که «دونالد ترامپ» و کاخ سفید در حال حاضر با بحران کرونا که ضعف بزرگ دولت ترامپ و موسسات بهداشتی ایالات متحده را آشکار کرد و نیز مسئله نفت و جنگ نفتی میان عربستان و روسیه دست و پنجه نرم می‌کنند.

بنابراین هم‌زمانی ادعاهای نیویورک‌تایمز با تحرکات نیروهای آمریکایی در عراق به نظر من یک مسئله تاکتیکی است که بعد از خسارت‌های فراوانی که در خلال دوره گذشته به نظامیان ایالات متحده وارد شده صورت گرفته و همچنین به اعتقاد من نیروهای آمریکایی از این تاکتیک برای جمع‌کردن نیروها و قدرت پراکنده شده خود در اردوگاه‌های مختلف و نیز محافظت از اردوگاه‌های اصلیشان از جمله «عین الاسد» و «الحریر» در اربیل استفاده می‌کنند.

همچنین ممکن است آنها پس از انتشار اخباری مبنی بر استقرار موشک‌های پاتریوت در عین الاسد به دنبال محکم کردن جای خود در عراق باشند. اما به هرحال این اقدام به معنای نقض و بی توجهی به هماهنگی با دولت عراق بوده و هرکاری که آمریکا انجام می‌دهد از نظام سیاسی و چارچوب‌های قانون اساسی عراق تجاوز می‌کند.

همچنین در اینجا نمی‌توانیم این نکته را نادیده بگیریم که آمریکا شیطان بزرگ همانند سابق تلاش می‌کند تا از این شرایط بحرانی و پیچیده جهانی در سایه شیوع کرونا سوء استفاده کند و من فکر می‌کنم ایده سرمایه‌گری متوحش و لیبرال استعماری و امپریالیسم آمریکایی در تلاش است تا بر رنج کشورهای جهان سرمایه‌گذاری کند؛ درحالی که مطالبات زیادی در خصوص کاهش تحریم‌ها علیه ایران در سایه گسترش ویروس کرونا وجود دارد و جوامع بین المللی برای تحقق این امر تلاش می‌کنند٬ می‌بینیم که ایالات متحده هیچ توجهی به این موضوع ندارد.

علاوه بر آن ممکن است آمریکا و به ویژه ترامپ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده تلاش کند تا افکار عمومی آمریکا را مشغول تحرکاتش در عراق کند. همچنین احتمال دارد این اقدامات واشنگتن در راستای تلاش برای تصویب نخست وزیری «عدنان الزرفی» تحت یک پوشش روانی و نیز تبلیغات رسانه‌ای جهت تحت فشار گذاشتن نیروهای سیاسی و به ویژه فراکسیون‌های شیعه باشد. اقدامات آمریکا همچنین به یک چشم‌انداز برای باج‌خواهی سیاسی جهت روی کار آوردن شخصیت مورد نظر خودش در عراق است و این نکته‌ای است که همه نیروهای مقاومت کشور باید به آن توجه کنند.

در صورتی که آمریکا اقدام به انجام تجاوزات جدید علیه گروه‌های مقاومت عراق کند٬ آمادگی و واکنش مقاومت به آنها چگونه خواهد بود؟

فراس الیاسر: ما در جنبش «نجباء» قبلا گفته‌ایم و اکنون نیز اعلام می‌کنیم که مقابله مستقیم با آمریکا را آغاز کرده و کسی که زمان و مکان و اهداف این تقابل را انتخاب می کند ما هستیم. من فکر می‌کنم که گروه های دیگر مقاومت نیز برای مقابله با هرگونه سناریو آمادگی کامل دارند؛ زیرا تصمیم برای اخراج نظامیان آمریکایی از عراق برگشت پذیر نیست و امروز حمایت‌های لجستیک و امکانات اطلاعاتی و نظامی مقاومت فراتر از تصور آمریکایی‌هاست.

همچنین یکی از اهداف بازارگرمی‌های رسانه‌ای آمریکا درباره اطلاعاتی از وجود یک توطئه و کودتای سیاسی و یا تقابل نظامی با هدف ایجاد یک جو عمومی برای به تعویق انداختن خروج نظامیان آن از عراق است. به اعتقاد من سناریوهایی که در خاک عراق اجرا می‌شود ناشی از هرج ومرج آمریکایی و استراتژی صهیونیستی است که تلاش می کنند تا در حل حاضر به این هرج و مرج ادامه داده و اجازه ندهند که عراق به ثبات و آرامش برسد. زیرا همه این‌ها برای ادامه حضور نظامیان ایالات متحده در عراق صورت می‌گیرد و چشم‌انداز گروه‌های مقاومت در عراق هرگز در برابر این فشارها تسلیم نشده و این معاملات را نمی‌پذیرد.

تصمیم نهایی ما اخراج کامل نیروهای آمریکایی که همه مشکل عراق بوده و تمام بحران‌های کشور مربوط به حضور آنهاست٬ است. همچنین من فکر می کنم یک نکته اساسی در این فعالیت‌های رسانه‌ای آمریکا باشد٬ آن هم این است که این رسانه‌ها تلاش می کنند تا فشار خسارتی که نظامیان ایالات متحده در پی حملات اخیر متحمل شدند و نیز ضرباتی که در آینده به آنها وارد خواهد شد را کاهش دهند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید جنبش النجباء عراق ویروس کرونا آمریکا عدنان الزرفی ایران حزب الله عراق ترامپ دونالد ترامپ واشنگتن روسیه پارلمان عراق گروه های مقاومت ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه به اطلاعات آمریکا فاش کردند نشانه‌هایی وجود دارد که اسرائیل در نظر دارد یک حمله محدود در داخل خاک ایران انجام دهد. پاسخ بالقوه در پی آنچه مقامات اسرائیلی به عنوان نیاز به «اقدام جنبشی» پس از حمله گسترده ایران عنوان کرده اند.

این منابع گفتند، علیرغم این تحولات، اسرائیل هنوز به طور رسمی به ایالات متحده در مورد مقاصد یا زمان انجام هر گونه عملیات نظامی احتمالی اطلاع نداده است.

یک مقام ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی از فقدان ارتباطات پیشرفته، به اهمیت آمادگی برای حفاظت از پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکایی در سراسر منطقه ناآرام اشاره کرد.

این مقام گفت: "ما امیدواریم که آنها به ما هشدار دهند تا ما آماده باشیم تا از پرسنل خود نه تنها نظامی بلکه دیپلماتیک در سراسر منطقه محافظت کنیم. "

این مقام مسئول با ابراز اطمینان از اینکه اگر اسرائیل از اقدام نظامی خودداری کند، تنش‌ها کاهش یافته و به وضعیت نسبتا آرام باز می‌گردد، تاکید کرد که هرگونه تشدید بیشتر ممکن است به عواقب ناگواری منجر شود.

این مقام گفت: «اگر اسرائیل پاسخی ندهد، آمریکا مطمئن است که تنش زدایی صورت خواهد گرفت». اما هر حرکت اضافی اکنون یک سری احتمالات دیگر را باز می‌کند که برخی از آنها کاملاً ترسناک هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آمریکا و اسرائیل با ایجاد عملیات روانی علیه ایران به دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند/ اتفاق امروز صبح، ادامه جنگ روانی رژیم صهیونیستی است
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد