Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره جنگلداری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه مسیرهای دسترسی به کوه درشک و برافتاب دلی مسدود شد و از حضور مسافران و حتی اهالی منطقه که قصد برداشت گونه های مختلف گیاهی را دارند جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در حالی که همه ساله یا آغاز فصل بهار خبرها و تصویر دردناکی از تاراج منابع طبیعی و گونه‌های گیاهی به یکی از اصلی‌ترین سوژه‌های رسانه‌ها و فضای مجازی تبدیل می‌شود هستند کسانی با دغدغه و احساس مسوولیت وارد میدان می شوند و با جان و دل از عرصه‌های طبیعی و گونه‌های گیاهی و جانوری حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در همین راستا  و به منظور حفاظت و جلوگیری از تخریب و ریشه‌کنی گونه‌های گیاهی
در منطقه دلی اولاد علی مومن کمر همت بستند و خود پای کار آمدند.
 
 اهالی منطقه اولاد علی مومن بویژه جوانان منطقه اقدام به تشکیل اکیپ‌هایی کردند و بصورت  برنامه‌ریزی شده و شبانه روزی و با حمایت اداره‌کل منابع طبیعی و محیط زیست استان اقدام کنترل  مسیرهای ورودی و خروجی این منطقه می‌کنند.

جواد رحیمیان در این ارتباط اظهار کرد: همه مسیرهای دسترسی به کوه درشک و برافتاب دلی بوسیله تراکتور و لودر مسدود شد و از حضور مسافران و حتی اهالی منطقه که قصد  برداشت گونه های مختلف گیاهی را دارند جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره جنگلداری اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از همراهی راهداری استان در  کمک به مسدود کردن مسیرهای دسترسی به مراتع و کوههای دلی اولاد علی مومن یادآور شد: با این کار بیش از 5هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی محافظت می‌شوند.

وی عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دهیاران  منطقه دلی اولاد علی مومن 
چند نفر قرقبان افتخاری مشخص و روزانه در کل منطقه سرکشی می‌کنند.

رحیمیان با بیان اینکه این قرق بانان افتخاری در این زمینه به صورت کامل توجیه شده آمد بیان کرد: در همین زمینه و به منظور فرهنگ سازی در این رابطه بروشورهایی  تهیه و در میان مردم توزیع می‌شود و در گروه‌های مجازی نیز در حال تبلیغ جهت این موضوع است.

 این اقدام خودجوش اهالی دلی اولاد علی مومن بویراحمد می تواند سرمقشی برای همه مردم به خصوص دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی باشد تا برای جلوگیری از انقراض گونه های گیاهی آستین همت بالا بزنند و بصورت عملی وارد میدان شوند.

این مهم نشان می‌دهد که در شرایط خطیر کنونی و در حالی که زنگ خطر انقراض گونه‌های گیاهی به صدا درآمده است باید به جای حرف زدن و نظریه دادن های خشک و خالی هریک در حد توان خود سهم خود را در  حفاظت از محیط زیست ایفا کنیم.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی محیط زیست منابع طبیعی گونه های گیاهی گونه های گیاهی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایفدانا، بهادر صیدمحمدیان معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  با تأکید بر اینکه عطاری‌ها حق فروش و عرضه هیچگونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند، گفت: عطاری‌ها فقط می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیرسمی ارائه دهند.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: هرگونه فروش دارو یا فرآورده داروییاز جمله  داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا دارو‌های شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف است.

بهادر صیدمحمدیان گفت: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها ، بازرسان سازمان غذا و دارو می توانند این فرآورده‌ها را به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌کند.

دیگر خبرها

  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان