Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ درصد از بیماران کرونایی علائمی ندارند و بعد از یک هفته با پاسخ ایمنی ایجاد شده در بدن، بدون هیچ درمانی بهبود پیدا می‌کنند. ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روزانه در  این استان 250 نمونه گرفته می‌شود در حالی در دیگر استان‌ها این آمار 70 تا 100 نمونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بسیاری از بیماران کرونایی شناسایی شده در روزهای اخیر را از خوشه و خانواده بیماران قبلی عنوان کرد و ادامه داد: با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان بهداشت و درمان کانون‌های این بیماری به حداقل رسیده است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: ویروس کرونا در 4 حالت افراد را درگیر می‌کند و 30 درصد از بیماران علائمی ندارند و بعد از یک هفته با پاسخ ایمنی ایجاد شده در بدن، بدون هیچ درمانی بهبود پیدا می‌کنند و این افراد ناقلان سالم هستند و می‌توانند تا 2 هفته بدون هیچگونه علائم این بیماری را به دیگران انتقال دهند و جز پرخطرترین گروه‌های ناقل محسوب می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های استان البرز: زندانی مبتلا به کرونا نداریمگزارش ویدئویی تسنیم| فعالیت گروه‌های جهادی شهرستان نکا برای قطع زنجیره انتقال کرونابسیج جامعه زنان دزفول در راستای ریشه کنی ویروس کرونا دست به‌کار شد + تصاویر

وی خاطرنشان کرد: حدود 55 درصد از بیماران نیز علائم خفیفی دارند و پس از یک هفته علائم بروز و یا اصلاً علائم اختصاصی نداشته باشند و پاسخ ایمنی بدن آنها منجر به بهبودی شود، ولی این گروه تا 3 هفته می‌تواند ناقل باشند.

یزدان‌پناه عنوان کرد: همچنین 10 درصد بیماران، علائمی شدید داشته، بعد از یک هفته علائم خفیف شده و با قرنطینه و درمان دارویی در منزل بهبود می‌یابند ولی تا 4 هفته ناقل محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان اظهار داشت: 5 درصد دیگر بیماران دارای علائم بسیار شدیدی هستند که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های معین بستری شده و احتمال مرگ و میر در آنها افزایش می‌یابد ولی در صورت بهبود احتمال بازگشت مجدد بیماری کاهش می‌یابد.

یزدان‌پناه با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی عنوان کرد: در تمام کشورهای جهان فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی باید رعایت شود ولی این فاصله گذاری به مفهوم قطع ارتباط نیست، این فاصله گذاری به معنی محدودیت در ارتباطات افراد تا پایان بیماری است.

وی خواستار رعایت فاطله نزدیک به دو متری توسط افراد شد و افزود: : عدم حضور در اجتماعات و محدود کردن تردد‌ها جز در مواقع ضروری توسط افراد لازم بوده و انتظار می‌رود مردم حداقل به قرنطینه‌گی خود تا 20 فرودین اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی افراد مشکوک به بیماری کرونا بوده اما نه به پزشک مراجعه کرده و آزمایش نیز نمی‌دهند، که این افراد می‌توانند فاجعه آفرین باشند و به خود و دیگران خیانت کنند.

انتهای پیام/544/ی

R41452/P/S6,69/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد فاصله گذاری یزدان پناه یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در۳ هزار مدرسه کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست آموزش وپرورش استان با اشاره به اهمیت هفته سلامت گفت: یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده که به همین مناسبت زنگ سلامت در سه هزار مدرسه و باحضور ۱۷۲ هزار دانش آموز برگزار شد.
جمالی افزود: باهدف کمک به سلامت جامعه و خانواده‌ها برنامه ها و فعالیت‌های متنوعی درسطح استان درحال اجراست و امروز تحت عنوان آموزش وپرورش به دانشگاه‌ها زنگ نمادین سلامت درمدرسه شهید پرهیزگار مادوان نواخته شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: شعار امسال هفته سلامت است.
جاودان سیرت با اشاره به اینکه خانواده یکی از ارکان مهم وتاثیر گذار درسلامت جامعه است افزود: اگر خانواده ازسلامت برخودار باشد در شاخص‌های مختلف می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم و توسعه وسلامت جامعه به خانواده وابسته است.
وی با اشاره به تشریح برنامه‌های هفته سلامت گفت: براساس روز شمار حضور در گلزار مطهر شهدا و برپایی برنامه‌های مختلف درمدارس باهدف ترویج سلامت درجامعه را دردستور کار داریم. داستار سرپرست آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد هم گفت: ۳۰ مربی بهداشت به مدت ۱۸۰۰ ساعت درهفته مسائل بهداشتی را درمدارس به دانش آموزان آموزش می‌دهند که می‌تواندسهم بسزایی درترویج فرهنگ سلامت دربین دانش آموزان وخانواده‌ها باشد.

دیگر خبرها

  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در تیپ ۴۸ فتح
  • نواخته شدن زنگ سلامت در۳ هزار مدرسه کهگیلویه وبویراحمد
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟