Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@05:51:30 GMT

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع مجدد کرونا در آسیا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۷۰۹۶

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع مجدد کرونا در آسیا

یک مقام سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه به کشور‌های آسیا و اقیانوسیه به ویژه آن‌ها که شاهد کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هستند، هشدار داد که این ویروس را دست کم نگیرند و همه چیز را تمام شده ندانند، زیرا احتمال بازگشت و شیوع مجدد ویروس همه‌گیر جهانی در این کشور‌ها بسیار زیاد است.

به گزارش ایرنا از فرانس ۲۴، «تاکیشی کاسای» مدیر منطقه غرب اقیانوس آرام سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که اقدامات این کشور‌ها برای مهار شیوع کرونا تنها به آن‌ها زمان می‌دهد که بتوانند برای مقابله با انتقال گسترده این ویروس کشنده آمادگی کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: حتی در سایه همه این اقدامات، خطر انتقال دوباره کرونا به منطقه تا زمانی که بیماری همه گیر ادامه دارد، از بین نمی‌رود.

وی در کنفرانس خبری آنلاین اینترنتی، خاطرنشان کرد که سزاوار است همه کشور‌ها برای شیوع گسترده ویروس کرونا آماده شوند.

تاکیشی کاسای هشدار داد که اگر کشور‌های شاهد کاهش تعداد مبتلایان همه چیز را تمام شده بدانند، باید شاهد بازگشت مجدد کرونا باشند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه تصریح کرد: جنایات و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه محدود به بمباران نشده و بسیاری از فلسطینیان به خصوص کودکان و زنان بر اثر گرسنگی، بیماری و کمبود دارو جان خود را از دست می‌دهند.

وی همچنین با تشکر از اهتمام ویژه و تلاش‌های خانم بلخی در راستای توسعه همکاری کشورهای بزرگ منطقه بویژه ایران با سازمان بهداشت جهانی، به توانمندی‌های بسیار خوب ایران در عرصه پزشکی و بهداشتی و درمانی اشاره کرد و بر آمادگی کشورمان برای تقویت همکاری و تعامل با سازمان بهداشت جهانی در ابعاد دوجانبه و منطقه‌ای تاکید نمود.

خانم حنان بلخی مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای منطقه شرق مدیترانه نیز ضمن ابراز خرسندی از سفرش به ایران، به تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی در همکاری با شرکای بین المللی برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه اشاره و تاکید کرد بدلیل جنایات و خشونت رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها تاکنون مثمر ثمر نبوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توقف خشونت‌ها و جنایات رژیم در غزه، فرصت برای ارائه کمک‌های انسانی و بهداشتی و درمانی و دسترسی به واکسن، دارو و غذا برای مردم فلسطین فراهم شود.

حنان بلخی در این دیدار برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی در زمینه توسعه بهداشت و سلامت، مقابله با بیماری‌های واگیر دار، افزایش آگاهی همگانی و آموزش در جهان بویژه در منطقه آسیای غربی و شرق مدیترانه را تشریح کرد و ضمن تحسین پیشرفت و کارآمدی نظام سلامت و ظرفیت‌ها و تجارب خوب جمهوری اسلامی ایران در عرصه بهداشتی و درمانی به خصوص در دوره مقابله و کنترل همه گیری کرونا، خواهان استفاده از تجربیات و دستآورهای کشورمان در ارتقا سلامت در سطح منطقه شد.

کد خبر 6079360

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • (عکس) حجاب مدیرکل منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در دیدار امیرعبداللهیان