Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امیدواریم مجلس یازدهم به سمت تقابل با دولت پیش نرود و راه منطقی تعامل با دولت در مسیر حل مشکلات مردم را در پیش بگیرد.
داریوش قنبری، عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آریا پیرامون اولویت های اصلی مجلس یازدهم اظهار داشت: مجلس یازدهم در شرایط سخت و نامطلوبی شکل می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایطی که به هر حال در شرایط بد اقتصادی، تحریم ها از یک طرف و بحران شیوع بیماری کرونا از طرف دیگر، کشور را در شرایط نامطلوبی قرار داده اند. مجلس یازدهم باید مهمترین اولویتش را تعامل با دولت قرار دهد که بتواند به مردم خدمت کند. در غیر اینصورت اگر راه تقابل با دولت در پیش گرفته شود، نه تنها مشکلی حل نخواهد شد بلکه مشکلات بیشتری هم اضافه خواهد شد. این موضوع از نگرانی هایی است که صاحب نظران در خصوص مجلس یازدهم دارند. امیدواریم مجلس یازدهم به سمت تقابل با دولت پیش نرود و راه منطقی تعامل با دولت در مسیر حل مشکلات مردم را در پیش بگیرد.
عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در ادامه اضافه کرد: اندکی بیش از یکسال به پایان این دولت باقی نمانده است. همه هم از شرایط کشور باخبر هستند. دولت در این شرایط نمی تواند معجزه کند. دولت آقای روحانی وارث مشکلات خارجی و داخلی است. یکی متغیر خارجی که روی کار آمدن ترامپ و اهداف ضد ایرانی او است. مشکلات داخلی هم دلواپسانی که در مسیر برجام سنگ اندازی و به متغیر خارجی کمک کردند. باید دید که آیا مجلس یازدهم راه همکاری را بر مبنای واقعیت موجود کشور در پیش خواهد گرفت یا راه تقابل را برای کسب جایگاه و موقعیت؟! در هر حال فکر نمی کنم راه دوم جایگاه و موقعیت خاصی را برای مجلس یازدهم بدست بیاورد. چراکه تضعیف دولت باعث ناامیدی و بی انگیزگی بیشتر می شود.
این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره رای آوری لیست ها در انتخابات نیز خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مردم نارضایتی فراوانی هستند. آنچه که باعث نارضایتی بیشتر در مردم شده است،‌این است که مطالبات آن ها در عرصه های اقتصادی،‌اجتماعی و سیاسی نادیده گرفته شده است. این مطالبات را در گذشته در مسیر صندوق های رای دنبال کردند و نتوانستند به چیزی دست پیدا کنند و همین باعث بی انگیزگی مردم شده است. کاهش مشارکت مردم در این دوره انتخابات به همین دلایل عنوان شده بود. در آینده هم حضور مردم در انتخابات مطالبات محور خواهد بود. مردم عهد اخوت با هیچ جریانی ندارند و به دنبال به سرانجام رسیدن مطالبات خود هستند. عملکرد جریان های سیاسی در مسیر مطالبات مردم تاثیرگذار است. مجلس یازدهم هم با شعار رسیدگی به مطالبات اقتصادی مردم رای آورده است و اگر نتواند این مطالبات را محقق کند قطعا باعث بی انگیزگی بیشتر در مردم و تاثیر در انتخابات بعدی خواهد بود.







منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: داریوش قنبری مجلس یازدهم مجلس یازدهم بی انگیزگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم

حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: دیروز مجلس اشکالات شورای نگهبان در خصوص لایحه ساماندهی اجاره بها را مرتفع ساخت و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر این مهم را مصوب کند.

به گفته وی مجلس نیز تحقیق و تفحصی در دستور کار داشت که بیشتر به عملکرد دولت قبل بر می‌گردد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وی افزود: همچنین در خصوص کمبود دارو‌ها نیز مصوبه‌ای وجود داشت تا تخلفات به قوه قضاییه ارسال نشود. کمبود‌ها و کم کاری‌هایی در موضوع دارویار وجود دارد که البته جرم نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • مخالف آشکار دولت رئیسی با تعطیل شدن روز شنبه /از مجلس تعجب می کنیم!
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم