Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@23:24:12 GMT

دستورالعمل پرداخت بیمه بیکاری به علت کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۷۲۷۱

دستورالعمل پرداخت بیمه بیکاری به علت کرونا

دستورالعمل بیمه بی کاری به دلیل شیوع کرونا توسط معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تدوین و امضاء شد.

در این دستورالعمل آمده است: باتوجه به گستردگی شیوع ویروس کرونا در کشور و اقدامات موثری که این وزارت خانه به منظور ارائه خدمات لایق‌تر به جامعه هدف در حوزه حمایت از مشاغل و بیمه بی کاری من جمله طراحی سامانه الکترونیکی ثبت تقاضا متقاضیان بیمه بی کاری بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها و کاریابی‌های غیردولتی و همینطور حذف مراحل حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت به عمل آورده است، طبق این دستورالعمل ضروری است ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها بعد از اخذ درخواست متقاضیان واجد شرایط بیمه بیکاری از سامانه فوق الذکر که حداکثر تا پایان اردیبهشت در سامانه مربوطه ثبت نام و تقاضا نموده یا می‌نمایند، نسبت به بررسی غیر حضوری کلیه شرایط قانونی لازم، اقدام و بدون نیاز به روال معمول و طرح موضوع در کمینه‌های مربوطه، در صورت احراز شرایط قانونی برای دریافت مقرری بیمه بی کاری بابت ماه‌های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، نسبت به ارسال لیست مشمولین به شعب تامین اجتماعی مربوطه جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری ماه‌های مذکور اقدام نمایند، بدیهی است استمرار پرداخت مقرری بیمه بیکاری بعد از پایان ۳ ماه ذکر شده (اسفند- فروردین و اردیبهشت ماه) مستلزم رسیدگی حضوری و طرح پرونده در کمیته‌های مربوطه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعب تامین اجتماعی موظفند در چارچوب قوانین مربوطه و در اسرع وقت، نسبت به برقراری مقرری بیمه بیکاری برای اشخاص مشمول برای مدت زمان مقرر در این دستورالعمل اقدام و نتیجه را به ادارات فوق الذکر و متقاضی اعلام نمایند.           منبع:سرپوش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر وزارت کار بیمه بیکاری ویروس کرونا بیمه بی کاری بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژادمحمد بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: امسال رویه های غلط و نامطلوب بیمه، مالیات و بانک ها اصلاح شده و با همراهی هیئت مقررات زدایی در سطح ملی عمده موانع صاحبان کسب و کار رفع می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکثر کارآفرینان و سرمایه گذاران از رویه نامناسب سازمان تامین اجتماعی و مالیات گله مند بوده و خواستار اصلاح قوانین مخل کسب و کار بودند که ما امسال و در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اصلاح این فرآیندها را جزو هدفگذاری های اصلی قرار دادیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: در ۲.۵ سال گذشته با محوریت مرکز خدمات سرمایه گذاری بسیاری از این قوانین و مقررات مخل کسب و کار شناسایی شد تا موارد به صورت استانی و ملی پیگیری شود.

نژادمحمد بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی و مالیات در استان همکاری خوبی را در این زمینه داشته و تلاش ما بر این است تا در هر جلسه دو قانون مهم کسب و کار با محوریت تامین اجتماعی و مالیات برطرف شود.

وی تصریح کرد: یکی از این قوانین عدم لزوم بیمه مجدد شاغلین تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری است که باید دو نهاد بیمه گر زیرساخت های شناسایی بیمه شدگان را به نحوی ارتقا دهند تا امکان استفاده از دو بیمه همزمان برای متقاضیان به وجود نیاید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: دومین درخواست اصلاح قانون مربوط به معافیت کارفرمایان از سهم ۲۰ درصد پرداختی ماهانه است تا در کنار شاغلان بخش کشاورزی بتوانند از این مزیت استفاده کنند.

نژادمحمد اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی در هر دو مورد موافق اصلاح قوانین بوده تا کارفرمایان، کارگران و شاغلان واحدهای صنعتی، تولیدی و کشاورزی بتوانند از این تسهیل گری استفاده کنند.

کد خبر 6082081

دیگر خبرها

  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • بیمه مجدد شاغلین فصلی الزامی نیست
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی