Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@17:45:34 GMT

حمایت دولت ازکسب وکار‌های آسیب‌دیده ازکرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۷۴۳۲

حمایت دولت ازکسب وکار‌های آسیب‌دیده ازکرونا

مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای (و موارد مرتبط به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از جمله این موارد است.

 هیئت وزیران در جلسه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ به پیشنهاد معاونت اقتصادی رئیس جمهور، ضمن تعیین بخش‌ها و رسته‌های کسب و کار‌های اقتصادی دچار بیشترین آسیب در اثر شیوع بیماری کرونا، به منظور حمایت از این کسب و کار‌ها تصمیمات لازم را اخذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این تصویب‌نامه، بخش‌ها و رسته‌های کسب و کار‌های اقتصادی مورد اشاره به شرح زیر تعریف و دسته بندی می‌شوند:

الف- مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی‌ها، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌خانه ها، اغذیه فروشی‌ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت).

ب- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی).

پ- حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی (و موارد مرتبط به تشخیص وزارت راه و شهرسازی).

ت- دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی.

ث- تولید و توزیع پوشاک.

ج- تولید و توزیع کیف و کفش.

چ- مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه.

ح- مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی.

خ- مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای (و موارد مرتبط به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی).

د- مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی.

لازم به ذکر است، حمایت‌های پیش‌بینی شده در این تصویب‌نامه برای کاهش اثرات اقتصادی شیوع بیماری کرونا مربوط به بخش‌های غیردولتی به ویژه بخش خصوصی است و در صورت نیاز، تغییرات احتمالی در فهرست مورد اشاره، از سوی کارگروه بررسی و مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا اعلام خواهد شد.

هیئت وزیران هم‌چنین، به منظور حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده موضوع این تصویب‌نامه، دستگاه‌های اجرایی مربوط را ملزم به انجام اقدامات حمایتی لازم کرد.

بر این اساس، حق بیمه سهم کارفرما برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ از سوی سازمان تأمین اجتماعی استمهال می‌شود.

هم‌چنین، بانک رفاه کارگران مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با اتکاء به منابع داخلی، منابع بین بانکی و یا خط اعتباری در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌دهد و سازمان برنامه و بودجه کشور نیز مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را در سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌نماید.

افزون بر این، هزینه‌های برق و گاز مصرفی برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ از سوی وزارت‌خانه‌های نیرو و نفت استمهال می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر کسب و کار حمایت دولت ویروس کرونا تشخیص وزارت کسب و کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجباری شدن ثبت الکترونیکی مجوز‌های کسب وکار درسیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، از این تاریخ هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی یا شناسه یکتا نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی فاقدمجوز محسوب شده و خدمات دریافت نخواهد کرد.
رضایی افزود: فعالان اقتصادی باید به نشانی اینترنتی سایت درگاه ملی مجوز‌ها یعنی mojavez.ir مراجعه کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • اجباری شدن ثبت الکترونیکی مجوز‌های کسب وکار درسیستان و بلوچستان
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه