Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین ساقی مدیر عامل آبفای خراسان شمالی گفت :در شرایط خاص و حساس کنونی که مردم فهیم استان خراسان شمالی با پیروی از تدابیر ستاد مبارزه با کرونای استان و با رعایت فاصله اجتماعی درصدد شکستن حلقه اتصال این بیماری مسری هستند و از آنجا که یکی از مهمترین راه های پیشگیری از کرونا حفظ بهداشت فردی است، یکی از ملزومات این امر مهم وجود آب میباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ساقی افزود :نبود زیر ساخت های کافی برای آبرسانی پایدار به روستاهای استان و بازگشت جمعیت فصلی به این روستاها ، کار تامین آب را مشکل نموده است.

اما حسب دستور استاندار محترم و تصمیمات ستادی در آبفا، مؤکداً به تمام مدیران شهرستانی شرکت آب و فاضلاب دستور داده شد که بدون در نظر گرفتن تحت پوشش بودن یا نبودن روستاها باید عملیات آبرسانی به هرطریق_ممکن انجام پذیرد. و در صورت نبود تاسیسات کافی استحصال و تامین و همچنین در زمان افت دبی و یا بروز اتفاق در شبکه توزیع، می‌بایست آب مناطق مختلف با تانکر تامین شود.

ساقی در مورد عدم استفاده آب شرب برای دام های روستایی گفت : روستانشینان عزیز توجه داشته باشند، آبی که توسط آبفا تامین می‌شود را در شرایط کنونی به هیچ عنوان نباید برای دام و یا آبیاری استفاده نمایند، تا برای مصرف شرب در روستاها دچار مشکل نشویم.

ساقی در پایان در خصوص اهم فعالیت های آبفا تا زمان عبور از دوران شیوع کرونا گفت :تعطیلی وصول مطالبات و افزایش مهلت پرداخت قبوض ، عدم مراجعه حضوری قاریان کنتور به درب منازل با توجه به در خواست های مردمی، تولید روزانه ۶ هزار لیر مواد ضد عفونی کننده سطوح ، آبرسانی با تانکر در زمان قطع موقت آب و یا عدم کفایت آب موجود در مخازن برای مشترکین از اهم موارد انجام شده توسط همکاران بنده در آبفا بوده که علاوه بر وظایف معمول خویش انجام داده اند .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای متقاضیانی که در شهرها بخصوص شهرهای بزرگ زمین تخصیص نیابد، می‌توانند در روستاهای حریم شهرها زمین دریافت کنند.

غلامرضا صالحی در جلسه شورای معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: متقاضیان زمین در روستاهای شهرها که واحد صلاحیت دریافت نهضت ملی مسکن هستند، می‌توانند از روستاهای حاشیه شهرها زمین دریافت کرده و مسکن ویلایی بسازند.

وی با تاکید بر اینکه بانک زمین روستاها باید افزایش یابد گفت: در شرایط فعلی که دولت زمینه الحاق زمین را فراهم کرده، باید زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای افراد بی سرپناه و فاقد مسکن تامین شده و برای آنها مسکن مقاوم ساخته شود.

وی گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی تعامل خوبی در این زمینه دارد، بنابراین استان‌هایی که عملکرد مناسبی در واگذاری زمین مسکن محرومین ندارند، مشکلات را احصا کنند تا از وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را دریافت کنیم.

صالحی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان‌ها در حال حل و قوانین دست و پا گیر در حال اصلاح است، افزود: شعبه‌های بنیاد مسکن در شهرستان‌ها با حل مشکل سازمانی تقویت خواهد شد تا کار مسکن‌دار کردن مردم را با جدیت پیش ببریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اگر اعتبار لازم فراهم شود، سالانه طرح‌ هادی ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی بازنگری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، سروری افزود: سهمیه مقاوم سازی مساکن روستایی استان امسال ۲۰ هزار واحد است که ۱۲ هزار سهمیه جدید و هشت هزار از محل متمم سهمیه سال قبل است که برای هرکدام ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۵ درصد کارمزد پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند