Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:16:50 GMT

کشف و شناسایی یک مورد آلودگی نفتی در رودخانه کرج

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۷۶۸۴

کشف و شناسایی یک مورد آلودگی نفتی در رودخانه کرج

فردین حکیمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در حین گشت و کنترل در حاشیه رودخانه کرج متوجه آلودگی رودخانه در اثر نشت مواد نفتی شدند و پس از ساعت‌ها تلاش، منبع آلودگی را که از مخازن نفتی یکی از ویلاهای واقع در روستای پورکان بود، مورد شناسایی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پس از هماهنگی با مراجع قضایی و مدیریت آبگیر بیلقان، بلافاصله اقدامات کنترلی در جهت جلوگیری از ادامه نشت انجام و متعاقب آن عملیات پاکسازی توسط مامورین آبگیر بیلقان آغاز شد و هم اکنون نیز در حال انجام است.
حکیمی گفت: علیرغم هشدارهای محیط زیست، هر ساله شاهد نشت مواد نفتی از سوی مخازن سوخت ویلاهای مستقر در حاشیه رودخانه هستیم که متاسفانه در اثر عدم نظارت صاحبان ویلاها و سهل انگاری سرایدار ویلاها صورت می‌گیرد.

متخلف پس از تشکل پرونده حقوقی به مرجع قضایی معرفی و تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

 رودخانه کرج در حد فاصل بیلقان تا دیزین واقع شده، ۷۵ کیلومتر طول دارد، از کوه کلون بستک در ارتفاعات خرسنگ سرچشمه می‌گیرد و در تمام طول مسیر خود از شیب تند دره‌ها و صخره‌ها عبور می‌کند و در نهایت به دریاچه نمک واقع در نزدیکی شهر قم می‌ریزد.

برچسب‌ها آلودگی نفتی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز استان البرز یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلودگی نفتی استان البرز یگان حفاظت محیط زیست آلودگی نفتی استان البرز یگان حفاظت محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا حسین زاده بابایی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست، ساختمانی به مساحت ۵۰ مترمربع را که در منطقه حفاظت شده‌ی سیاهمزگی شهرستان شفت ساخته شده بود با همراهی کارشناسان منابع طبیعی و نیروی انتظامی و حکم قضایی تخریب و زمین ملی به حالت اولیه بازگردانده شد. 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: مردم در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه تخلف محیط زیستی و یا تصرفات غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ، موارد را به ادارات حفاظت محیط زیست و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد