Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۳ فروردین امسال متفاوت‌ترین «روز طبیعت» برای مردم استان آذربایجان شرقی است، زیرا بسیاری از مردم این استان سلامتی خانوادگی و درخانه ماندن را به بردن سوغات مرگ به دل طبیعت ترجیح داده‌اند. ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، فردا 13 فروردین، روز طبیعت است و طبق رسمی دیرینه و حکیمانه مردم هر ساله در این روز به میهمانی طبیعت می‌روند تا رمز و راز و جلوه‌های نو بهار را حس کنند اما در روز طبیعت امسال با توجه به شرایط بحرانی خاص باید همه اعضای خانواده در کنار هم سبزه‌های محبت و عشق را به هم گره بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم‌ترین راه‌های کنترل بیماری کرونا، پرهیز از تجمعات است و در این راستا از ابتدای اسفندماه سال گذشته تمام برنامه‌های عمومی از جمله نمازهای جمعه و جماعت، اعتکاف، هیئت‌های مذهبی، مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف، مسابقات ورزشی و حتی برنامه‌های ویژه تحویل سال و جشن‌های اعیاد رجبیه و شعبانیه تعطیل شده و با تاکید ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا شمار مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته و حضور کارمندان در ادارات نیز به یک‌سوم رسیده و بسیاری از امور به صورت دورکاری انجام می‌شود.

در ادامه تدبیر مسئولان برای پیشگیری از شیوع گسترده و کنترل بیماری کرونا، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از بامداد جمعه  هشتم فروردین در کل کشور به اجرا درآمده و از ورود خودروهای غیربومی به شهرها جلوگیری می‌شود و تاکید شده که مردم از تجمعات خودداری کرده و جز در موارد خیلی ضروری از منزل خارج نشوند. از این رو انتظار می‌رود تمام شهروندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امسال سیزده خود را در زیر سقف خانه خود بدر کنند و پس از فروکش کردن بیماری با خیلی آسوده و ماه‌های آتی از طبیعت بهره‌مند شوند.

با توجه به اهمیت در خانه ماندن مردم و تاکید و توصیه مسئولان بر این امر، خبرنگار تسنیم با جمعی از مردم و مسئولان در راستای اهمیت در خانه ماندن مردم در روز سیزده فروردین به گفت وگو پرداخته است.

روز طبیعت در خانه می‌مانیم

علی اسماعیلی یک شهروند تبریزی است که در گفت‌وگوی مجازی و واتساپی با خبرنگار ما اظهار داشت: امسال نوروز را در خانه ماندیم تا از شر این میهمان کشنده در امان بمانیم و فردا در روز طبیعت نیز در خانه می‌مانیم تا زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنیم.

وی افزود: مردم باید این بحران را جدی‌تربگیرند تا این ویروس زودتر برچیده  شود و روزهای شاد دوباره  به جامعه برگردد.

این شهروند تبریزی در ادامه عنوان کرد: به نظر من، مردم با در خانه ماندن و خودداری از حضور در تجمعات، بزرگ‌ترین کمک را در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام می‌دهند.

بعد از پیروزی بر کرونا، انشالله سیزده را بدر خواهیم کرد

سامان قلی‌پور دیگر شهروند آذربایجان شرقی است که در فضای مجازی پاسخگوی سوالات خبرنگار ما شد، قلی پور به خبرنگار ما می‌گوید: همه مردم باید اصول اولیه بهداشتی را رعایت کنند تا به سرنوشت کشورهایی که کرونا در آن‌ها شعله‌ور است دچار نشویم.

قلی‌پور ادامه داد: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله راه‌های بسیار مؤثر در کنترل بیماری کرونا محسوب می‌شود و امیدواریم همه مردم با خانه ماندن مانع انتقال این ویروس به دیگران شوند. یکی از مهمترین ایامی که برای مراعات توصیه‌های بهداشتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، روز طبیعت است. مردم اگر مراعات کنند، بعد از پیروزی بر کرونا، انشالله روز طبیعت را جشن خواهیم گرفت و سیزده را بدر خواهیم کرد.

این شهروند آذربایجان شرقی در پایان گفت: وضعیت تبریز به نسبت جمعیت آن در وضعیت خطرناکی قرار دارد و مسئولان استان محله ما را نیز از کانون‌های کرونا عنوان کردند ولی متاسفانه مردم این بیماری را همانند یک بیماری سرماخوردگی می‌پندارند.

تعطیلی همه پارک‌ها و تفرجگاه‌های آذربایجان شرقی؛ افزایش میزان مشارکت مردم

علیار راستگو معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت:در روزهای 12 و 13 فروردین توقیف خودرو در حاشیه اتوبان‌ها و جاده‌ها ممنوع است و پلیس اعمال قانون خواهد کرد.

وی افزود:در طول ایام تعطیلات نوروزی تاکنون نسبت به مدت مشابه سال 98 ترددها 67 تا 70 درصد کاهش یافته است.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: هدف ما سخت گیری نیست بلکه با فاصله گذاری اجتماعی درصدد افزایش میزان مشارکت مردم هستیم و از همکاری آنها در طول این مدت نیز قدردانی می‌کنیم.

راستگو یادآور شد: در صورتی که برای قطع زنجیره انتقال همه اراده نکنند، پایانی برای کرونا متصور نیست و هزینه‌هایی که تحمیل خواهد کرد نیز غیرقابل تخمین است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای موفق غربالگری در استان نیز گفت: بسیج ملی غربالگری در شهرستان‌های استان 98 درصد پیشرفت داشته است و در کلان شهر تبریز هم 68درصد محقق شده است و همچنان ادامه دارد به همین دلیل آذربایجان شرقی جزو استان‌های سبز به حساب می‌آید.

برخورد پلیس با تردد خودروها در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها در روز طبیعت

سرهنگ هاشم شعفی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: ورودی تمامی تفرجگاه‌ها و پارک‌های استان مسدود شده و هیچ فردی حق ورود ندارد و این محدودیت‌های تردد تا زمان رفع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به این‌که برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا از مورخه هشتم فروردین تا پایان 15 فروردین ماه هرگونه تجمع ممنوع است، بیان کرد: مهم‌ترین اولویت پلیس استان در مأموریت نوروزی 99 پیشگیری از جرائم به ویژه سرقت بوده که با تلاش و جدیت زیاد و با اجرای صحیح طرح‌های انتظامی در این زمینه توفیقات خوبی حاصل شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شرایط  و وضعیت جامعه امسال روز طبیعت تمامی تفرجگاه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌های داخل شهرها و بیرون شهرها تعطیل بوده و از ورود گردشگران با توجه به هشدارهای پزشکی و بهداشتی جلوگیری خواهد شد.

سرهنگ شعفی با بیان این‌که اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا که مطالبه عمومی بوده مستلزم مشارکت و همکاری هموطنان عزیز است، گفت: پلیس آذربایجان شرقی در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا با قاطعیت عمل خواهد کرد.

ممنوعیت استقرار در کمپ‌های گردشگری استان در روز طبیعت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ممنوعیت ورود و استقرار در پارک‌ها و کمپ‌های گردشگری استان طی روزهای 12 و 13 فروردین خبر داد.

احمد حمزه ‌زاده با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و انجام طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور به دنبال شیوع بیماری کرونا، هرگونه تجمع در محیط‌های شهری و طبیعی، ورود و برپایی چادر در پارک‌ها و کمپ‌های گردشگری‌های استان در روزهای 12 و 13 فروردین همزمان با روز طبیعت ممنوع خواهد بود.

کهگیلویه و بویراحمد| نشانه‌های ابتلا به کرونا چگونه است؟ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به سالمندان درباره ویروس کرونادر جلسه فوق العاده ستاد مدیریت کرونای کرمان چه گذشت؟

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه عنوان کرد: تدابیر انجام گرفته به منظور کنترل و مقابله با این بیماری و حفظ سلامتی هموطنان است، لذا از تمام هموطنان خواهشمندیم با استقرار در خانه‌هایشان به قطع زنجیره انتقال کمک کنند تا پس از گذر از این شرایط بحرانی به سلامت راهی طبیعت شده و از زیبایی آن لذت ببریم.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که مبادی استان و شهرستان‌ها مسدود شده، لذا از تمام هموطنان خواهشمندیم از هرگونه تردد بین شهری خودداری کرده و سفرهای غیر ضروری خود را به سایر شهرها به بعد از شرایط فعلی موکول کنند.

انتهای پیام/115/ ت

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی آذربایجان شرقی زنجیره انتقال بیماری کرونا روز طبیعت ویروس کرونا خانه ماندن تفرجگاه ها پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خانه بدون کوچکترین تغییر و آسیبی به طبیعت ساخته شده! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این خانه بدون کوچکترین تغییر و آسیبی به طبیعت ساخته شده! (عکس)
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند/آقای ورزش ایران؛ امین میرزازاده
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • شکوفا شدن درختان میوه در اهر به وقت بهار + فیلم
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی