Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص 623 هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل و اجرای طرح‌های عمرانی در سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد باقر نوبخت امروز در حاشیه نشست جهش تولید در محل سازمان برنامه و بودجه که بخشی از آن به صورت مستقیم از شبکه خبر پخش شد، اعلام کرد: با توجه به اینکه به خاطر بیماری کرونا بخش عمده‌ای از تولید خدمات دچار مشکل شده و بخشی از کسب و کارها نیز دچار آسیب شده‌اند، بنابراین در راستای سیاست جهش تولید قرار شد، پروژه‌های عمرانی و تولیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت کنیم تا این کاهش تولید جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این راستا قرار شد منابع محدودی که در اختیار دولت قرار دارد صرف پروژه‌هایی شود که دارای ارزش افزوده بیشتری است و امروز که در حوزه طرح‌های وزارت راه و شهرسازی بحث شد، وزیر مربوطه طرح‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در 8 محور ریل، مسکن، واحدهای مسکونی و آزاد راه مطرح کرد.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه حدود 623 هزار میلیارد تومان منابع تعریف کردیم که این منابع با اولویت به طرح‌های نیمه تمام که تکمیل آن در مراحل پایانی است اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: اولویت با طرح‌های نیمه تمامی است که با اختصاص این اعتبارات در سال جاری به اتمام برسد. در این راستا حداقل 1800 کیلومتر راه‌آهن جدید، هزار کیلومتر راه‌آهن موجود که توان دو خطه شدن دارد، 600 کیلومتر احداث آزاد راه جدید، 850 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی تکمیل شود و 300 هزار واحد مسکونی تکمیل خواهد شد.

نوبخت این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: در ستاد برنامه ‌ریزی راهبردی برای جهش تولید این طرح‌ها بررسی می‌شود که بالغ بر 87 هزار میلیارد تومان ظرف ماه آینده به طرح‌های عمرانی که تا پایان سال افتتاح می‌شود اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: با تزریق منابع به طرح‌های عمرانی می‌خواهیم وضعیت اشتغال و تولید که از بیماری کرونا متاثر شده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جبران کنیم. در بخش تولید نیز برخی از واحدها بیش از ظرفیت سال‌های قبل فعال شده و کار می‌کنند و اولویت با طرح‌های عمرانی است که امسال با این منابع به پایان برسند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: فردا که روز طبیعت و تعطیل است، اما در عین حال هم دولت و هم سازمان برنامه و بودجه جلسه می‌گذارند و طی روزهای آینده نتیجه کار کمیته تخصصی که پیشنهاد‌های وزیر راه و شهرسازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی می‌کنند، در ستاد جهش تولید جمع‌ بندی می‌شوند. چون منابع ما محدود است اولویت با طرح‌هایی است که زودتر به پایان می‌رسد.

نوبخت همچنین گفت: در جلسه آینده جهش تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح‌های اولویت‌دار خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح می‌کند و بررسی خواهد شد. در جلسه قبل جهش تولید هم سرپرست وزارت جهاد کشاورزی طرح‌های این بخش برای افزایش تولید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کرد و امروز هم وزیر راه و شهرسازی طرح‌های این بخش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه طرح های عمرانی تولید وزارت راه و شهرسازی سازمان برنامه و بودجه هزار میلیارد تومان طرح های عمرانی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۸ طرح عمرانی جدید در شهرکرد

هادی مهربانی اظهار کرد: امسال ۱۸ طرح عمرانی با ۱۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط معاونت عمرانی شهرداری و ۳۳ طرح عمرانی با حدود ۱۹۰ میلیارد تومان توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شهرکرد اجرا می‌شود.

معاون زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد افزود: از مجموع ۱۸ طرح، عملیات اجرایی ۱۰ طرح از سال گذشته ادامه می‌یابد و ۸ طرح جدید پیش‌بینی شده است که عملیات اجرایی آن‌ها امسال آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید

آتش نشانان در محل وقوع ۲ حادثه حضور یافتند

وی اضافه کرد: آماده‌سازی و زیرسازی معابر، مقاوم سازی ساختمان‌های اداری شهرداری، ساخت ساختمان منطقه یک شهرداری، اجرای اتصال بلوار امام علی (ع) به بلوار جهاد، اجرای اتصال بلوار فرهنگ به دهکده المپیک، اجرای بخشی از کمربندی جنوب، اجرای اتصال جاده نمایشگاه، ساخت پارکینگ فردوسی، احداث مسیل‌ها، خیابان شهید عبدالعلی احمدی اشکفتک، اساخت پیاده راه خیابان ملت، خیابان دانشجو و جلال آل احمد، آماده سازی محلات ۳۵، ۳۶، ۳۷ و ۳۸ منظریه نیز ازجمله طرح‌های امسال هستند.

مهربانی گفت: عملیات کوه‌بری در خیابان شهید احمدی اشکفتک در حال انجام است. همچنین طرح خطر رانش کوه در خیابان دانشجو و جلال آل احمد در سال گذشته با یک میلیارد تومان هزینه کرد به پیشرفت ۶۰ درصدی رسید که امسال ادامه آن اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هوشمند سازی ۱۳ گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • اجرای پروژه‌های شاخص عمرانی اهواز در سال ۱۴۰۳
  • عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود
  • بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ از بنیاد رودکی
  • ارزشیابی برنامه‌های درسی فنی و حرفه‌ایها/ آغاز تولید بسته‌های تربیت و یادگیری اول ابتدایی‌ها
  • آغاز ۸ طرح عمرانی جدید در شهرکرد
  • بخشی از زندان رجایی شهر به دانشگاه فرهنگیان اختصاص یابد
  • افتتاح ۳۰ پروژه عمرانی بنیاد مسکن در اردبیل
  • اختصاص ۷۰ درصد بودجه شهرداری منطقه ۷ تبریز به پروژه‌های عمرانی