Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت، این کشور از نظر تأمین اقلام بهداشتی ضروری برای مقابله با ویروس کرونا با مشکل مواجه است.

مکرون در بازدید از یک کارخانه تولید ماسک پزشکی گفت: «نیاز به تولید ۱۵ میلیون ماسک در هفته داریم تا میزان واردات از خارج از کشور را کاهش دهیم».

وی افزود: «با کمبود دستگاه‌های کمک تنفسی مواجه هستیم و از نظر تأمین برخی داروها مشکل داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولویت ما باید تولید ماسک و دستگاه کمک‌تنفسی و دارو در داخل کشور باشد».

مکرون روز شنبه اعلام کرد وضعیت قرنطینه در این کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا برقرار شده بود برای دو هفته دیگر و تا ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) تمدید می‌شود.

طبق تدابیر دولت فرانسه اولویت توزیع ماسک و ابزارهای پیشگیری برای پزشکان و تیم‌های پزشکی خواهد بود و ارتش این کشور نیز در مناطق شیوع ویروس کرونا مستقر شده‌اند.

 رئیس فدراسیون بیمارستان‌های فرانسه پیش‌تر در خصوص محدودیت‌های این کشور در مقابله با کرونا گفته بود: «پاریس و حومه آن حدود یک چهارم افراد مبتلا به ویروس کرونا را در بیمارستان‌های خود جای داده است. ما قطعاً در این نواحی نیازمند کمک خواهیم بود زیرا آنچه در شرق کشور رخ داد در اینجا نیز در حال وقوع است».

این مقام فرانسوی هشدار داد اگر هر کدام از بیمارستان‌ها یا مناطق شهری به تنهایی و بدون همکاری با دیگران عمل کنند، این کشور با یک فاجعه روبه‌رو خواهد شد.

تا کنون در فرانسه ۴۴۷۵۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۰۲۴ نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

310311

کد خبر 1371231

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فرانسه امانوئل مکرون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش ت اف ۱ فرانسه‏، اتحادیه داروسازان فرانسوی از همه داروسازان خواسته است روز ۳۰ مه اعتصاب کنند.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش ت اف 1 فرانسه گفت در خصوص برنامه داروسازان فرانسوی برای اعتصاب گفت : داروسازان. فرانسوی  از چند ماه پیش به دلیل  کمبود دارو باعث اختلال در فعالیت‌های روزانه داروخانه‌ها شده است هشدار دادند. به گفته داروسازان ۴۹۰۰ قلم دارو با کمبود مواجه است. آنها نا امیدانه می‌گویند باید راه حلی پیدا شود. گزارش با نیکولا روبرتسون و برای مثال آنتی بیوتیک، قطره‌های درمان بیماری‌های چشمی، داروی ضد صرع... اینها اقلامی هستند که دچار کمبود هستند. در چنین مواردی بئاتریس دنبال راه حل برای بیمار می‌گردد. جستجو برای او زمان بر است. گاهی او ۱۲ ساعت در هفته به دنبال داروی بیماران در سامانه داروخانه‌ها می‌گردد.
در سال ۲۰۲۳ آژانس ملی امنیت دارویی اعلام کرد داروخانه‌ها از کمبود ۴۹۰۰ قلم دارو خبر داده اند. این وضعیت برای مشتری‌ها سخت است. طبق برنامه از پیش اعلام شده اتحادیه داروسازان از همه داروسازان خواسته است روز ۳۰ مه اعتصاب کنند.

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است