Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@01:21:20 GMT

موقوفات ظرفیتی بزرگ برای تحقق شعار سال هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۷۹۸۹

موقوفات ظرفیتی بزرگ برای تحقق شعار سال هستند

حجت الاسلام طباطبایی تحقق شعار سال را بستر رشد و توسعه همه جانبه دانست و گفت: بقاع متبرکه و موقوفات ظرفیتی بزرگ در تحقق اهداف شعار سال هستند.

حجت الاسلام « سید محمد طباطبایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با تبریک سال و اعیاد شعبانیه، افزود: گفتمان سازی شعار سال و تلاش برای تحقق اهداف شعار سال مهم ترین گام برای رسیدن به رشد و توسعه همه جانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار داشت: منویات رهبر فرزانه انقلاب همچون چراغی روشن نمایان کننده راه صحیح رفع مشکلات و  تحقق به رشد و توسعه کشور است.


وی با اشاره به  نقش موقوفات و بقاع متبرکه در تحقق شعار سال(جهش تولید)، بیان کرد: بقاع تبرکه و موقوفات ظرفیت عظیم در راستای تحقق شعار سال هستندو

 

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: در صورتی که از این ظرفیت برای استفاده هر چه بیشتر و بهینه سازی آنها اقداماتی حساب شده صورت گیرد قطعا می توان برای تحقق شعار سال گامهای بلندی برداشت.



وی ادامه داد: ابتدا باید پذیرفت که موقوفات یک بنگاه اقتصادی هستند و بنگاه اقتصادی در صورتی می تواند روی پای خود بایستد که ورودی آن بیشتر از خروجی اش باشد.

 

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد:یکی از مهمترین کارهایی که باید در راستای جهش تولید انجام داد، تولید ثروت و سرمایه است و تا ثروت و سرمایه به تولید حداکثری خود یا همان جهش لازم نرسد نمی توان انتظار داشت که وضعیت اقتصادی عمومی مردم رشد لازم را پیدا کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه بسیاری از نیات واقفان مربوط به عامه مردم بویژه افراد نیازمند است، افزود: اگر سرمایه های اوقاف جهش لازم را پیدا کند قطعا وضعیت عمومی دگرگون می شود.


وی با اشاره به اهمیت احیای موقوفان، افزود:  در صورتی که موقوفات به معنای واقعی احیا شوند و موقوف علیهم بتوانند به نحو احسن از آنها استفاده کنند  بسیاری از مشکلات مرتفع می شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه اغلب موقوفات در تصرف مردم است، بیان کرد: در صورتی که حقوق موقوفه را ادا کنند، برکات اموالشان نیز قطعا بیشتر می شود وهم نوعی جهش در تولید سرمایه عمومی است.


وی با اشاره به اینکه اوقاف  و امور خیریه راه های متعددی برای جهش تولید سرمایه دارد، گفت: رنامه ریزی دقیق برای استفاده حداکثری از درآمد بقاع متبرکه از مهم ترین راه های جهش تولید است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان ادامه داد: اگربتوان بخشی از نذورات مردمی را تحت عنوان سرمایه گذاری برای همان بقعه وارد جریان تولید نمود، علاوه بر اینکه اشتغال زایی صورت می گیرد و به تولید کشور هم کمک می شود، به تولید سرمایه خود بقاع متبرکه هم کمک خوبی می شود.

 

 حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: پیشنهاد می شود،  آمدحاصل از فروش قبور، بدون کم و کاست برای سرمایه گذاری همان بقعه استفاده شود.


وی تصریح کرد: باید توجه داشت که با فروش قبرقطعه ای از زمین امامزاده را برای سالهای طولانی واگذار نموده ایم و هرچند که گفته می شود بعد از سی سال می توان بعدا به دیگری واگذار نمود ،ولی اگر در قبرستان های بقاع متبرکه گذر کنیم خواهیم دید که بسیاری از قبور مربوط به ۵۰ یا ۷۰و حتی صد سال پیش است و اولاد و نوادگان متوفی هرگز به ما اجازه نمی دهند که هیچگونه عملیات عمرانی و حتی واگذاری آن قبر به دیگری را داشته باشیم.

 

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد:  پس وقتی ملک امامزاده واگذار شد (که این خود نوعی تبدیل به احسن است)باید در مقابلش ملک خریداری گردد و یا سرمایه گذاری بهتر انجام گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت معرفی هر چه بیشتر امامزادگان عطیم الشأن به مردم، ادامه داد: بیان کرامات واقعی و ساخت مستند هایی در این زمینه و نیز با فعالیت های عمرانی در اطراف این امامزاگان از راه سازی گرفته تا ساخت مهمانسرا برای زائرانی که قصد ماندن شب را دارند و سایر مواردی که به تناسب هر بقعه ای متغیر است.

 

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اهمیت تولید فکر و اندیشه و تولید نیروهای دارای ارزش های اسلامی، خاطرنشان کرد: در کنار تولید ثروت و منابع مالی نیاز به تولید فکر واندیشه و نیز تولید نیروهایی دارای ارزش های اسلامی داریم که به نظر می رسد با توجه به حمله شدید دشمن از منافذی مانند فضای مجازی ، لازم است بقاع متبرکه در این زمینه فعالیت های مشخص و بیشتری داشته باشند.

 

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی دقیق برای استفاده حداکثری از درآمد موقوفات در حوزه تولید، اظهار کرد: با توجه به تدابیر نماینده معزز ولی فقیه و ریاست سازمان در خصوص تولیددام و کشاورزی در اراضی موقوفه،به نظر می رسداستانهایی که از موقوفات کمتری برخوردار هستند مانند استان لرستان، ایلام،چهارمحال و بختیاری و .... در صورت موافقت سازمان به صورت گروهی و زیر نظر متخصصان سازمان وارد این مقوله شوند، تا این استانها هم به مرور قوی شوند.


حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: لازم است تمامی اسناد بایگانی های ادارات، خصوصا بایگانی هایی که قبلا بررسی دقیقی صورت نگرفته مجددا مورد بررسی کامل قرار گیرند.

 

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید شعار سال بقاع متبرکه حجت الاسلام طباطبایی اشاره به اهمیت تحقق شعار سال امور خیریه بقاع متبرکه جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح دو طرح اقتصادی در گرمسار، ضمن بیان اینکه استان سمنان استانی کاملاً صنعتی است و ظرفیت‌های فوق العاده تولیدی در این استان وجود دارد، تاکید کرد: برنامه وزارت صمت این است که در سال جهش تولید، در این استان مانند دیگر نقاط کشورمان تحولات اساسی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به تلاش برای تحقق شعار سال، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، شعار سال ناظر بر این است که بتوانیم توسعه کیفی و کمی صنعت را به صورت جهش تولید داشته باشیم و در این راه مشارکت مردم را نیز جلب کنیم.

وزیر صمت با بیان اینکه هدف اصلی وزارتخانه در سال جاری تحقق شعار سال است، تاکید کرد: یکی از برنامه‌های سفر ما به استان سمنان نیز رصد بسترهای لازم برای مشارکت مردمی در تولید و تحقق شعار است.

علی آبادی با بیان اینکه تلاش داریم که در سال ۱۴۰۳ نیز گره گشایی از تولید داشته و مسیر را برای تحقق شعار سال فراهم تر سازیم، گفت: عزم جدی در وزارت صمت برای رونق و جهش تولید وجود دارد.

کد خبر 6081415

دیگر خبرها

  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • ‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • تأمین مالی جمعی ابزاری مؤثر جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال