Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی زبان «ساوت چاینا مورنینگ پست» چاپ هنگ کنگ در گزارشی با تاکید بر لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران نوشت: در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، کشور‌های جهان باید با پیروی از چین، ضمن حمایت از ایران، اقدامات غیرانسانی آمریکا را [علیه ایران] محکوم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از گزارش این روزنامه آمده است: «بسیاری از رسانه‌های جهان توجه خود را بر پوشش اخبار شیوع ویروس کرونا در کشور‌های غربی متمرکز کرده اند، این در حالی است که سختی‌ها و مشکلات کشور‌های غربی [که تقریبا ثروتمند نیز هستند] در رویارویی با کرونا به هیچ عنوان قابل مقایسه با مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا بر ایران و مردم این کشور تحمیل کرده است، نیست.»

این روزنامه در گزارش خود آورده است: رسانه‌های غربی توجه چندانی به رنج مردم ایران در شرایط فعلی ندارند. از سوی دیگر، این رسانه‌ها نه تنها شرایط دشوار مردم ایران در سایه تحریم‌های آمریکا و شیوع ویروس کرونا را پوشش نمی‌دهند بلکه سعی دارند به گونه‌ای حافظ اقدامات غیرانسانی آمریکا در قبال ایران بوده و آن را از انتقادات جهانی مصون نگه دارند.

در گزارش این روزنامه با اشاره به اظهارات یک مقام ایرانی در خصوص تأثیر تحریم‌های آمریکا در مقابله ایران با ویروس کرونا آمده است: ایران به منظور شکست کرونا در این کشور از جامعه بین المللی درخواست کمک کرده است و برای نخستین بار از صندوق بین المللی پول درخواست وام کرده است. این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بدون توجه به این درخواست‌ها گفته بود «آمریکا به اجرای کامل تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهد داد.» واشنگتن همچنین همزمان با سال نوی ایرانی‌ها و در حالی که این کشور با بحران کرونا مواجه است، تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال کرد.

این روزنامه در گزارش خود به وعده‌های دروغین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص کمک به ایران اشاره کرد و نوشت ترامپ برخلاف اظهارات خود درباره آمادگی ارسال کمک به ایران، نه تنها کمکی نکرده است بلکه شرایط را برای ارسال کمک سایر کشور‌ها به ایران دشوار کرده است.

تاکنون فقط چین، هند و امارات، ایران را برای مقابله با کرونا یاری کرده اند.

این روزنامه در پایان آورده است در چنین شرایطی جامعه جهانی باید از آمریکا بخواهد تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند و یا دست کم در راستای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم ایران عمل کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا تحریم ایران شیوع ویروس کرونا علیه ایران تحریم ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!

به گزارش خبرآنلاین، واشنگتن می‌گوید از پروژه خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان حمایت نکرده و درباره خطر تحریم‌ها به دلیل همکاری اسلام‌آباد با تهران هشدار داده است.

پیشتر رسانه‌های پاکستانی گزارش داده بودند «مصدق مالک» وزیر نفت پاکستان گفته اسلام آباد قصد درخواست از دولت آمریکا برای دریافت معافیت از تحریم‌ها برای پروژه خط لوله گاز پاکستان-ایران را دارد.

به نقل از ایسنا، پایگاه خبری نیشن پاکستان روز دوشنبه نوشت مصدق مالک در گفت‌وگوی غیررسمی با رسانه‌ها گفت: «ما به دنبال معافیت از تحریم‌های آمریکا خواهیم بود، زیرا پروژه گازی پاکستان و ایران نمی‌تواند بار تحریم‌ها را تحمل کند».

به نوشته روزنامه «داون» پروژه خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار داشته اما چندین سال گرفتار تاخیرهای مکرر و چالش‌ها بر سر تامین بودجه شده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «ما همواره به همه توصیه می‌کنیم که معامله کردن با ایران در بردارنده ریسک تماس و برخورد پیدا کردن با تحریم‌های ما بوده و به همه توصیه داریم که این مساله را بسیار محتاطانه در نظر داشته باشند.»

این سخنگو اضافه کرد: «ما از اجرای این پروژه خط لوله حمایت نمی‌کنیم.» او همچنین گفت «دونالد لو» مقام مسئول امور جنوب و مرکز آسیا در وزارت امور خارجه آمریکا چند روز قبل به یک کمیته کنگره آمریکا همین مساله را گفته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888558

دیگر خبرها

  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • یادداشت شدیداللحن روزنامه‌نگار چینی علیه برانکو!