Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اگرچه بیشتر مرگ و میر ناشی از کروناویروس مربوط به سالمندان است اما حضور برخی جوانان در آمار تلفات ناشی از کرونا موجب نگرانی در بین این قشر از جامعه شده است.

از همان روزهای نخست شیوع کرونا که مطابق آنچه گفته می‌شود از کشور چین شروع شده بود، نکته‌ای مطرح می‌شد که تلفات و مرگ و میر ناشی از این ویروس فقط گریبان افراد پا به سن گذاشته را می‌گیرد و جوانان یا اصلا ابتلای خودشان به این ویروس را متوجه نمی‌شوند و یا اینکه نهایتا با طی کردن یک دوره درمان بهبود می‌یابند و خلاصه خطر مرگ جوانان را تهدید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با گذشت زمان در بین افرادی که به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده بودند،  کم کم نام و تصاویر برخی جوانان نیز قرار گرفت. 

افراد مختلف جامعه از خود سوال می‌کردند که مگر کرونا فقط جان سالمندان را نمی‌گرفت پس چه که جوانان نیز به صف جان باخته‌ها پیوست.

بنا بر آماری که در روزهای گذشته از کشور چین و میزان تلفات ناشی از کرونا منتشر شده است، در بین مبتلایان کرونا که زیر ۴۰ سال عمر داشتند تنها ۰/۲درصدشان فوت کرده‌اند.  این در حالی است که درصد مرگ و میر در بازه سنی ۷۰ تا ۷۹ سال  ۸ درصد است. در بین افرادی که سنی بیش از ۸۰ سال داشتند و به کرونا مبتلا شدند نیز ۸ / ۱۴ درصد از جان خود را از دست داده‌اند.

شایعه : در فضای مجازی اخبار زیادی  منتشر شده مبنی بر اینکه کرونا تنها باعث مرگ و میر افراد مسن می شود.
پاسخ به شایعه: سازمان جهانی بهداشت در این باره با صراحت اعلام کرده است که  همه سنین می‌توانند به ویروس کرونا آلوده شوند. افراد مسن و افرادی که بیماری‌های دیگری از قبل داشته‌اند (مثل دیابت و بیماری‌های قلبی) آسیب‌پذیری بیشتری در برابر این ویروس خواهند داشت. این سازمان  پیشنهاد می‌کند که همه افراد اقدامات لازم را برای محافظت از خودشان در برابر ویروس انجام دهند، مثلاً بهداشت دست‌ها و بهداشت تنفسی را به شکل مناسبی رعایت کنند.

کد خبر 496727 برچسب‌ها كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران ناشی از کرونا مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار داوطلبان نوبت اول کنکورسراسری ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌های کشور

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه‌ آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر قطعی دارند.

داوطلبان که در آزمون پذیرش دانشجو - معلم ثبت نام کرده اند باید علاوه بر پاسخ دادن به دفترچه‌های گروه آزمایشی اصلی باید به دفترچه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی شامل ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پاسخ دهند.

اینفوگرافیک آمار داوطلبان نوبت اول کنکورسراسری ۱۴۰۳ به تفکیک استان های کشور

براساس این آمار پرجمعیت ترین استان کشور در نوبت اول کنکور سراسری استان تهران با ۱۵۴ هزار و ۵۸ داوطلب و کم جمعیت ترین استان در این دوره از کنکور استان سمنان با ۱۰ هزار و ۶ داوطلب است.

کد خبر 6086261

دیگر خبرها

  • شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکورسراسری ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌های کشور