Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سرگرد پاسدار باقر پسنده فرمانده سپاه ناحیه بهمئی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس و کمبود ماسک در کشور، هفت گروه جهادی داوطلبِ خانم، برای تهیه و تولید ماسک تشکیل شد.
سرگرد پسنده افزود: تاکنون حدود بیست هزار ماسک تولید و توسط گروه‌های جهادی برادران بین مردم این شهرستان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای پسنده ادامه داد: برنامه ریزی برای تولید بیست هزار ماسک دیگر انجام شده و این کار جهادی تا پایان کرونا ویروس با تمام توان ادامه دارد.
او اضافه کرد: سپاه ناحیه بهمئی در مجموع پانزده گروه جهادی آقا و خانم برای تولید ماسک و ضدعفونی معابر عمومی در مناطق مختلف شهرستان ساماندهی کرده است.
فرمانده سپاه ناحیه بهمئی گفت:بسیجیان علاوه بر توزیع ماسک هر دو روز یک بار معابر عمومی را گندزدایی و ضدعفونی می‌کنند.   انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس حفظ سلامتی پیشگیری از بیماری کنترل بیماری تولید ماسک اقلام بهداشتی بهمئی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف روزانه آووکادو ممکن است کیفیت رژیم غذایی را بهبود بخشد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، بسیاری از بزرگسالان کیفیت رژیم غذایی ضعیفی دارند و توصیه‌های غذایی کلیدی ارائه شده توسط دستورالعمل‌های غذایی را رعایت نمی‌کنند.

با توجه به اینکه کیفیت پایین رژیم غذایی عامل خطر اصلی بیماری‌های متابولیک قلبی است، این خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن را که یکی از دلایل اصلی مرگ و میر هستند، افزایش می‌دهد.

یافتن راه‌هایی برای بهبود کیفیت رژیم غذایی در جمعیت عمومی برای ارتقای نتایج بهتر سلامتی بسیار مهم است.

اکنون، یک مطالعه از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، تأثیر مصرف روزانه آووکادو را بر کیفیت رژیم غذایی و خطر متابولیک قلبی تجزیه و تحلیل کرد.

این یافته‌ها نشان داد که مصرف روزانه یک آووکادو به مدت ۲۶ هفته باعث بهبود پیروی از دستورالعمل‌های غذایی در میان بزرگسالان مبتلا به چاقی شکمی شد. با این حال، تغییرات در کیفیت رژیم غذایی به طور مستقیم بر عوامل خطر بیماری قلبی متابولیک تأثیر نمی‌گذارد.

در این کارآزمایی تصادفی کنترل شده ۲۶ هفته‌ای، محققان ۱۰۰۸ شرکت کننده ۲۵ ساله و بالاتر را با چاقی شکمی مورد مطالعه قرار دادند.

شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه روزانه یک عدد آووکادو (تقریباً ۱۶۸ گرم) داده شد و راهنمایی در مورد نحوه گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه دریافت کردند. از گروه دیگر (کنترل) خواسته شد عادات غذایی معمول خود را حفظ کنند، مصرف آووکادو خود را به دو عدد یا کمتر در ماه محدود کنند و هیچ مشاوره غذایی دریافت نکردند.

کیفیت رژیم غذایی در فواصل زمانی مختلف در طول مطالعه ارزیابی شد.

در طول این مطالعه، محققان دریافتند افرادی که روزانه آووکادو مصرف می‌کردند، نسبت به گروه کنترلی که رژیم غذایی معمولی خود ادامه دادند، ۴.۷۴ امتیاز در نمرات سلامتی شأن بهبود داشتند.

این بهبود عمدتاً به افزایش مصرف کل سبزیجات و نسبت مطلوب‌تر چربی‌های اشباع نشده به اشباع مربوط می‌شود که هر دو به طور مستقیم با مصرف روزانه آووکادو مرتبط بودند.

در مقایسه با گروه کنترل، افرادی که روزانه آووکادو مصرف می‌کردند، تفاوت معنی‌داری در میزان مصرف چربی‌های اشباع شده یا غیراشباع نشان ندادند.

کد خبر 6078359

دیگر خبرها

  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند
  • توزیع گوشت گرم به شکرانه پیروزی علیه اسرائیل در بین نیازمندان قم
  • فعالیت ۴۲ گروه جهادی تویسرکان در سال جدید
  • خدمات رسانی گروه جهادی دانشگاه پیام نور استان در بهمئی
  • توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید
  • رسیدن به بالاترین رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مگامدول‌های احیا مستقیم فولاد مبارکه
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • مصرف روزانه آووکادو ممکن است کیفیت رژیم غذایی را بهبود بخشد
  • فعالیت بیش از ۴۵۰ جهادگر در مناطق محروم آذربایجان غربی
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور