Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:38:33 GMT

تصویرگر کره‌ای برنده جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۰ شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۸۷۸۵

تصویرگر کره‌ای برنده جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۰ شد

برنده نهایی یکی از مهم‌ترین جوایز کتاب و ادبیات کودکان در جهان عصر امروز به صورت آنلاین اعلام و معلوم شد هی‌نا بیک برنده جایزه امسال استرید لیندگرن شده است. 

او  انیمیشن‌های سینمایی قابل توجهی ساخته است و از عروسک‌های فیگوراتیو دست‌ساز و مینیاتوری و نورپردازی‌های حرفه‌ای برای ساخت انیمیشن استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیک تا به حال ۱۳ کتاب تصویری منتشر کرده که جوایز بسیاری دریافت کرده‌اند و به زبان‌های گوناگون ترجمه شده‌اند، یکی از موفق‌ترین آثار او یعنی نان ابری در سال ۲۰۱۱ به زبان انگلیسی و در سال ۱۳۹۳ به فارسی منتشر شد.

جایزه یادبود آسترید لیندگرن Astrid Lindgren Memorial Award
آسترید لیندگرن، نویسنده محبوب سوئدی کودکان و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان است. او درسال ۲۰۰۲ در سن ۹۲ سالگی در گذشت، اما داستان هایش جاودانه شده اند. در بزرگداشت نام و یاد او و با هدف ترویج ادبیات ناب کودکان و نوجوانان جهان، از سال ۲۰۰۲ دولت سوئد جایزه ای بین المللی به نام او بنیان نهاده است.

جایزه نقدی آسترید لیندگرن به مبلغ ۵ میلیون کرون سوئد، تقریبا برابر با  ۸۰۰ هزار دلار امریکا و ۵۸۰ هزار یورو، بزرگترین جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان و دومین جایزه بزرگ ادبیات در جهان است.

جایزه یادبود آسترید لیندگرن، یک جایزه ادبی است که نه تنها به نویسندگان و تصویرگران داده می شود، بلکه قصه گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتابخوانی نیز می توانند به آن دست یابند. این جایزه، سالیانه به یک یا بیش از یک هنرمند صرف نظر از زبان و ملیت آن ها اعطا می شود. آثار این هنرمندان باید دارای کیفیت بالای هنری و ارزش های انسانی ای باشند که آسترید لیندگرن به آن ها باور داشت.

جایزه آسترید لیندگرن می تواند توجه قصه گویان، نویسندگان و تصویرگران خلاق را به آفرینش ادبیات ناب برانگیزد. اهدای این جایزه سبب می شود که نهادها و سازمان های سراسر جهان به ارزش آثار ادبی خوب کودکان و نوجوانان هر چه بیشتر پی ببرند.

هیات داوران این جایزه از میان کارشناسان برجسته ادبیات کودکان سوئد برگزیده می شوند. اعضای هیات داوران برای یک دوره ۴ ساله از سوی شورای ملی سوئد در امور فرهنگی (Swedish National Council for Cultural Affairs) گزینش می شوند. آن ها هر ساله از سراسر دنیا سازمان‌هایی را که دارای گسترده‌ترین و بیشترین اطلاعات درباره نویسندگان، تصویرگران، قصه‌گویان و فعالان ادبیات کودک هستند، به عنوان سازمان‌های نامزدکننده Nominated Body منصوب می‌کنند تا نامزدهای خود را از سراسر دنیا به هیئت داوران معرفی کنند. جایزه یادبود آسترید لیندگرن را شورای ملی سوئد در امور فرهنگی سرپرستی می کند.

در حال حاضر در ایران شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به عنوان سازمان‌های نامزدکننده از این امتیاز برخوردارند.

مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برای سال ٢٠٠۷ و ۲۰۰۸، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ توران میرهادی، استاد برجسته‌ ادبیات کودکان ایران را با تجربه ‌۵۰ سال کار با کودکان و نوجوانان ایران در دو عرصه آموزش و پرورش و ادبیات کودکان، به عنوان نامزد دریافت این جایزه به هیئت داوران معرفی کرد.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی کتاب کودک شورای کتاب کودک ادبیات کودک و نوجوان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی کتاب کودک شورای کتاب کودک ادبیات کودک و نوجوان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان کره جنوبی کتاب کودک شورای کتاب کودک ادبیات کودک و نوجوان انجمن نویسندگان کودک و نوجوان کودکان و نوجوانان آسترید لیندگرن ادبیات کودکان ادبیات کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد

این برای پنجمین بار است که جوکر برنده جایزه اسکار ورزشی می‌شود.

به گزارش طرفداری، نواک جوکوویچ برترین تنیسور مرد تاریخ و برنده 24 گرند اسلم، برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد.

این برای پنجمین بار است که تنیسور مطرح صربستانی برنده جایزه ورزشکار سال لوریوس می‌شود. صربیناتور پیش از این در سال‌های 2012، 2015، 2016 و 2019 برنده جایزه لوریوس شد تا در کنار راجر فدرر دیگر تنیسور مطرح سوئیسی تنها ورزشکاران تاریخ باشند که 5 بار به این عنوان ارزشمند دست یافته‌اند.

جوکر برای کسب جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس رقیبان سرشناسی در دیگر رشته‌‌های ورزشی از جمله فوتبال داشت. لیونل مسی و ارلینگ هالند (فوتبال)، موندو دوپلانتیس (پرش با نیزه)، نوا لایلز (دوومیدانی) و مکس فرستاپن (فرمول یک) رقیبان نواک جوکوویچ در کسب جایزه بهترین ورزشکار سال بودند.

گفتنی است آیتانا بونماتی ستاره زنان فوتبال اسپانیا و باشگاه بارسلونا نیز در بخش زنان این جایزه را تصاحب کرد. جود بلینگام ستاره انگلیسی رئال مادرید هم جایزه استعداد برتر را گرفت.

نامزدهای کسب عنوان بهترین ورزشکار مرد سال نامزدهای کسب عنوان بهترین ورزشکار مرد سال نوواک جوکوویچ موندو دوپلانتیس ارلینگ هالند نوا لایلز لیونل مسی مکس فرستاپن

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صعود مرد شماره یك تنیس جهان به دور دوم نواک جوکوويچ مصدوم شد

دیگر خبرها

  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین
  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز