Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@19:31:08 GMT

کاهش 70 درصدی سفرهای ناوگان عمومی مسافری

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۸۸۶۳

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان این خبر اظهارداشت : پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز استفاده از ناوگان عمومی مسافری روند کاهشی داشته است؛ به نحوی که بیش از 20 درصد کاهش را نشان می دهد.
 معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره آخرین وضعیت ترمینال های مسافری و ایجاد محدودیت و ممنوعیت برای سفرهای نوروزی ، بیان کرد: در شرایط فعلی، رویکرد صحیح در حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری، ارجحیت انجام سفرهای ضروری و اجتناب ناپذیر مردم با ناوگان حمل و نقل عمومی بوده زیرا قابل بررسی و مدیریت است؛ لذا سیاست صحیح فعلی، ایجاد محدودیت ها به صورت مدیریت شده و انجام سفرها به صورت کنترل شده است ونه ممنوعیت سفرها .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی درخصوص اینکه چگونه سفرهای غیرضروری مردم در این زمینه کنترل خواهد شد، اعلام کرد : با توجه به سازو کارهای اتخاذ شده و تعطیلی کلیه اماکن اقامتی، تفریحی و سیاحتی عملا استفاده از حمل و نقل عمومی با قصد سفرهای ضروری و غیر قابل اجتناب در حال انجام است که گریزناپذیر است. تدابیر لازم برای تامین سلامت و بهداشت سفرهای ناوگان عمومی در مراحل تهیه بلیت و حین سفرها اتخاذ و ابلاغیه های مربوطه صادر شده است که با اجرای آن ها از سوی شرکت های حمل و نقل مسافری، رانندگان و رعایت خود مسافران شرایط مطلوب برای انجام سفرهای ضروری تامین می شود.
 معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: استقرار تیم های بهداشتی ذی ربط همچون هلال احمر و اورژانس در هر یک از استان ها برای کنترل وضعیت سلامت راننده و مسافران در محل پایانه های مسافری جاده ای در مبدا و مقصد سفرها متعاقب صدور صورت وضعیت برای ناوگان اعزامی بهترین اقدامی بوده که در قالب پایانه ها مدنظر بوده است و چنانچه با قوت و مستمر با اهتمام استانداران و مدیران و عوامل استانی پی گیری شده و تداوم یابد، قطعا ضریب اطمینان بالاتری در خصوص سلامت و بهداشت مسافران عزیز تامین خواهد شد.
 قربانی افزود: علاوه بر کنترل های ارشادی و عملیاتی مذکور ، مسئولیت کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها به عهده نیروهای محترم انتظامی است که شواهد و قرائن حکایت از کنترل جدی در این زمینه دارد.
وی یاد آور شد :بسته های حمایتی در دو گروه حمایت های عمومی شامل  کمک های یارانه ای دولت و وام خرید کم بهره برای کلیه آحاد آسیب پذیر خانواده حمل و نقل که بیشترین ضررها را متحمل شده اند در دست پیگیری و کارسازی می باشد.در خصوص حمایتهای تخصصی هم اقدامات متنوعی همچون تخصیص سوخت یارانه ای ، حذف هزینه های جاری در فرآیند فعالیتها مثل تمدید غیرحضوری کارت هوشمند و.... و پیگیری تعویق در پرداخت حق بیمه و موارد مشابه مد نظر می باشد که به محض نهایی شدن و قطعیت آنها موارد جدید اطلاع رسانی خواهند شد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  ، اعلام کرد : هیچ یک از پایانه های مرزی از سوی کشورمان مسدود نیست و برخی به صورت یک طرفه از سوی کشورهای مقابل مسدود شده است البته این موضوع بین سایر کشورهای دیگر جهان هم در این ایام و شرایط خاص هم اتفاق افتاده است.
وی افزود :مرزهای چزابه ، شلمچه ، مهران و خسروی با عراق تا تاریخ 27 فروردین ، رازی، سرو و بازرگان با ترکیه ، سرخس ، اینجه برون ، لطف آباد و باجگیران با ترکمنستان تا 11 اردیبهشت ماه ، مسدود می باشند ومیرجاوه با پاکستان به مدت 2 هفته از 25 اسفند مسدود بوده  که البته فعلا بازگشایی نشد.    
قربانی همچنین بیان کرد : سایر مرزها با ظرفیت کامل به فعالیت ادامه می دهند و ارتباط ریلی با کشورهای ترکمنستان و ترکیه برقرار است. رایزنی ها با وزارت بهداشت کشورمان و کشورهای همسایه به منظور تهیه پروتکل بهداستی مشترک در حال انجام است تا نگرانی در حوزه حمل ونقل بین الملل و ترانزیت جاده ای کالا برای همه کشورها مرتفع گردد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای معاون حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود

 

مهرداد بذرپاش وزیر راه‌وشهرسازی در جلسه ستاد کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان اینکه طبق برنامه هفتم باید ۵۰ درصد از تعداد کشته های تصادفات جادهای کاهش یابد گفت: طبق آمارها باید سالانه ۱۰ درصد از تعداد کشته های تصادفات جاده ای کاسته شود به طوری که باید سالانه ۲ هزار نفر کم تر در جاده های کشور کشته شوند که رسیدن به این آمار بسیار دشوار است.

وی افزود: اقدامات میدانی برای رسیدن به این آمار بسیار مهم است و برای رسیدن به این هدف باید تمامی دستگاه ها به صورت جهادی تر و هم قسم تر در ستاد و در استان ها، شروع متفاوت تری داشته باشند.

او یادآور شد: نوروز ۱۴۰۳، هماهنگی میان دستگاه‌ها با کاهش جان‌باختگان جاده‌ای در طرح نوروزی همراه شد که آمار نهایی آن توسط مراجع مسئول اعلام خواهد شد؛ اما حتی یک جان‌باخته هم زیاد است و باید برای پیشگیری از آن تدابیری اتخاذ کرد.

 وی افزود: تحقق هدف‌گذاری کاهش ۱۰درصدی برنامه هفتم به‌عنوان نقشه مسیر، ایمنی بخشی به راه‌های کشور، در رأس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

 وزیر راه و شهرسازی رفع نقاط پرتصادف را یکی از اصلی‌ترین محورهای کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدف‌گذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد.

 همچنین در این برنامه سردار کمال هادیانفر معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: امسال باید بتوانیم هر جلسه ای که در کمیسیون ایمنی راه ها برگزار می شود باید مصوبات آن توسط دستگاه ها با جدیت بیشتری دنبال شود تا از تصادفات جاده ای در کشور جلوگیری شود.

وی افزود: باید به کشته های جاده ای کشور حساس باشیم و هر ۶۰ و یا ۷۰ نفری که در جاده های کشور کشته می شوند را جدی بگیری و باید بتوانیم با شرایط موجود این کشته ها را کاهش دهیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند
  • ◄ سونامی و آوار گرانی بر سر رانندگان عمومی از حق بیمه 3 میلیونی تا هزینه دلاری لوازم یدکی