Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات وزیران به منظور کاهش اثرات اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، ضمن تعیین بخش‌ها و رسته‌های کسب و کار‌های اقتصادی دچار بیشترین آسیب از این ویروس، تصمیمات لازم را درخصوص حمایت از این کسب و کار‌ها اتخاذ کرد.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه بیست و پنجم اسفند ۱۳۹۸ به پیشنهاد معاونت اقتصادی رییس جمهوری، ضمن تعیین بخش ها و رسته های کسب و کارهای اقتصادی دچار بیشترین آسیب در اثر شیوع بیماری کرونا، به منظور حمایت از این کسب و کارها تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این تصویب‌نامه، بخش‌ها و رسته‌های کسب و کارهای اقتصادی مورد اشاره به شرح زیر تعریف و دسته‌بندی می‌شوند.
الف- مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه‌ فروشی‌ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)؛
ب- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)؛
پ- حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی (و موارد مرتبط به تشخیص وزارت راه و شهرسازی)؛
ت- دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی؛
ث- تولید و توزیع پوشاک؛
ج- تولید و توزیع کیف و کفش؛
چ- مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه؛
ح- مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی؛
خ- مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای (و موارد مرتبط به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)؛
د- مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی.
لازم به ذکر است، حمایت های پیش‌بینی شده در این تصویب‌نامه برای کاهش اثرات اقتصادی شیوع بیماری کرونا مربوط به بخش های غیردولتی به ویژه بخش خصوصی است و در صورت نیاز، تغییرات احتمالی در فهرست مورد اشاره، از سوی کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا اعلام خواهد شد.
هیئت وزیران همچنین، به منظور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده موضوع این تصویب‌نامه، دستگاه های اجرایی مربوط را ملزم به انجام اقدامات حمایتی لازم کرد.
بر این اساس، حق بیمه سهم کارفرما برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ از سوی سازمان تأمین اجتماعی استمهال می شود.
همچنین، بانک رفاه کارگران مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با اتکاء به منابع داخلی، منابع بین بانکی و یا خط اعتباری در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می دهد و سازمان برنامه و بودجه کشور نیز مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را در سال ۱۳۹۹ پرداخت می نماید.
افزون بر این، هزینه های برق و گاز مصرفی برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ از سوی وزارت‌خانه های نیرو و نفت استمهال می شود.

 

بازار کار /

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000HiI برچسب ها: کرونا ، هیئت دولت ، کسب و کار

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کرونا هیئت دولت کسب و کار تشخیص وزارت کسب و کار بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، شاه حسینی با اشاره به وجود ۳۰۰ واحد راکد و نیمه تمام در استان یزد گفت: سال گذشته ۹۷ واحد فعال شده است و امسال نیز برنامه ریزی برای فعالیت این واحد‌ها با جدیت دنبال می‌شود.
وی اظهار داشت: واحد‌های تولیدی که به دلیل عدم نقدینگی، مسائل مدیریتی و صدور مجوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند، در دستور کار تیم اقتصادی استان هستند تا به چرخه فعالیت برگردند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد اقتصادی مقاومتی در سال ۱۴۰۳ با تاکید بر شعار سال "سال جهش تولید با مشارکت مردم" تشکیل می‌شود تا موانع پیش روی واحد‌های تولیدی برداشته شود و شاهد رشد تولید در استان یزد باشیم.

دیگر خبرها

  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رفع خرابی برق در ۵۶۴ نقطه/وضعیت شبکه برق هرمزگان پایدار شد
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • پارسال برای ۲۴ هزار و ۵۰۴ نفرشغل ایجاد شده است.
  • سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است
  • پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی
  • جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد