Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی از چند روز پیش به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که در این راستا کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح مفهوم این طرح در رشته توئیتی توضیحاتی را ارائه داد؛ 

جهانپور نوشت: «به حداقل رساندن یا جلوگیری از تماس با افراد دیگر» چیزی است که آن به فاصله گذاری اجتماعی فیزیکی اطلاق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین گام آن، پرهیز از مصافحه و درآغوش کشیدن و دست دادن و البته دورکاری و دوری داوطلبانه از حمل و نقل عمومی است. 

‏گام بعد، فاصله گرفتن از اجتماع به معنی دوری از سالن‌های ورزشی، هیئات، مساجد و کلیساها، سینما، نمایش، کنسرت و سایر برنامه‌ها و مکان‌هایی است که افراد در آن اجتماع می‌کنند. در این سطح ممکن است نیاز باشد مدارس، دانشگاه‌ها، موزه‌ها و رویداد‌های عمومی و حتی برخی مشاغل را تعطیل کرد.

گام بعد البته تعطیلی مشاغل بیشتر، اعمال محدودیت در سفر‌ها و حتی تردد شهری و حمل و نقل عمومی است، این همان کاریست که گام به گام در ‎ ایران از هفته نخست اسفندماه با جلب مشارکت عمومی انجام شده، ‎چین به طور مؤثری انجام داده و برخی کشور‌های اروپایی آن را در دستور کار قرار داده اند.

‏در این راهبرد، مداخلات نظام ‎سلامت یعنی شناسایی زودهنگام و ‎اقدام زودهنگام در کنار فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند هدف اولیه یعنی ‎مدیریت بیماری و کوتاه کردن نمودار را محقق کند، تداوم این مسیر نیز متناسب با ارزیابی خطر مستمر، هدف غایی یعنی کنترل و ‎مهار بیماری را نشانه رفته است. »

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش ایران، چین و روسیه برای امنیت منطقه مهم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع چین، رزمایش مشترک با ایران و روسیه را برای تامین امنیت منطقه ای مهم ارزیابی کرد.

«وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه اعلام کرد که رزمایش مشترک اخیر نیروهای دریایی چین، ایران و روسیه همکاری بین سه کشور را بیشتر کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع چین گفت این رزمایش نقش مهمی در امنیت دریایی منطقه ایفا می کند.

وو گفت: چین، ایران و روسیه تاکنون رزمایش‌های مشترک دریایی متعددی را برگزار کرده اند، که در راستای تقویت همکاری‌ها و تعامل بین نیروی دریایی سه کشور و حفظ امنیت دریایی منطقه مهم است.

نیروی دریایی چین، ایران و روسیه از ۱۱ تا ۱۵ مارس، رزمایشی را با عنوان «کمربند امنیتی دریایی -۲۰۲۴» در آب های دریای عمان برگزار کردند.

وزارت دفاع روسیه هم پیشتر اعلام کرد ه بود که این رزمایش با هدف تمرین ایجاد ایمنی در فعالیت های اقتصادی دریایی، از جمله آزادسازی یک کشتی که توسط دزدان دریایی تصرف شده بود، برگزار شد.

کد خبر 6064458

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۳۳ هزار شکایت در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت
  • انجام بیش از ۹۸۰ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی
  • سخنگوی وزارت دفاع چین: رزمایش مشترک با ایران و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • سکوت وزارت بهداشت درباره فوت دکتر پرستو بخشی شکست!
  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • رزمایش ایران، چین و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • تشریح مشوق‌های قانونی سربازان وظیفه از زبان معاون فراجا | جزئیات کسر خدمت و معافیت ها
  • ۱۷ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذربایجان شرقی پلمب شد
  • نهمین قسمت «پاورقی نوروزی» با موضوع آمریکا
  • درب‌های بهشت زهرا (س) در شب‌های قدر باز است