Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: پس از ارائه برنامه‌های جهش تولید توسط وزارتخانه‌های مختلف و بررسی آنها، طرح‌های اولویت‌دار انتخاب و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

«محمدباقر نوبخت» روز سه شنبه در حاشیه پنجمین جلسه ستاد برنامه ریزی و راهبردی جهش تولید در جمع خبرنگاران، گفت: امروز «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه جهش تولید، در هشت محور ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه‌های وزارت راه در حوزه‌های ریل، مسکن و غیره با تمرکز بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام ارائه شد، گفت: براین اساس یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر ریل جدید می‌توان افتتاح کرد و همچنین برنامه‌ای برای دو بانده و یا تکمیل  یکهزار کیلومتر خط آهن مطرح شده است.

همچنین از سوی دیگر برنامه ریزی برای افتتاح ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و نیز ۳۰۰ هزار واحد مسکونی انجام شده است.
رییس ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید گفت: امسال ۸۷ هزار میلیارد تومان منابع به طرح‌های عمرانی  اختصاص خواهیم داد و مصمم هستیم تا هرچه زودتر این ارقام به طرح‌ها اختصاص یابد تا در پایان سال جاری شاهد افتتاح پروژه‌های مربوطه باشیم.

وی افزود: هیات دولت فردا (چهارشنبه) که مصادف با روز طبیعت است، تشکیل جلسه می دهد و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه نیز در کمیته‌ای پیشنهادات وزیر راه و شهرسازی را بررسی و جمع‌بندی می‌کنند تا با توجه به منابع محدود طرح‌های اولویت دار مشخص شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: پیش از این نیز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی نیز برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه جهش تولید در بخش کشاورزی را ارائه داد و جلسه آینده نیز طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه خواهد شد.

تعریف ۸۵ سر فصل در وزارت راه با هدف تحقق جهش تولید
وزیر راه و شهرسازی در پنجمین جلسه ستاد راهبری و برنامه‌ریزی از تعریف ۸۵ سرفصل مختلف در وزارت راه و شهرسازی با هدف تحقق شعار سال خبر داد.
«محمد اسلامی» اضافه کرد: پروژه‌های نیمه تمام که آثار ملموس برای توسعه کشور دارد، استخراج شده و پروژه‌هایی که با مساعدت دولت می‌تواند به سرعت تکمیل شود، با اولویت طرحهای ریلی و جاده‌ای در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
وی گفت: بر اساس برنامه‌های وزارتخانه امکان افزوده شدن دو هزار و ۶۰۰ تخت در قالب ۱۴ بیمارستان جدید با تامین اعتبارات ۸۰۰ میلیارد تومانی فراهم شده است.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، در سال ۹۹ حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور بهره‌برداری خواهد شد.
وی افزود: تخصیص ۲۰ درصد از منابع و تسهیلات نظام بانکی به بخش ساختمان در سال ۹۹ به فراهم شدن مسکن برای اقشار متوسط و محروم کمک جدی خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب امسال را به نام «جهش تولید نامگذاری کردند. ایشان در سخنان سال نو خود فرمودند «کسانی که دست‌اندرکار هستند جوری عمل کنند که تولید ان‌شاءالله جهش پیدا کند و یک تغییر محسوسی در زندگی مردم ان‌شاءالله به وجود بیاورد. البتّه این احتیاج به برنامه‌ریزی دارد؛ سازمان برنامه و بودجه به نحوی، مجلس شورای اسلامی و مرکز تحقیقاتش به نحوی، قوه قضائیه به نحوی، نقش دارد.» /ایرنا

بیشتر بخوانیم:بسته پیشنهادی وزارت اقتصاد برای تامین مالی "جهش تولید"

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه وزیر راه و شهرسازی برنامه ریزی وزارت راه جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است

به گزارش خبرنگار مهر مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اقداماتی برای گذر از اوج بار در نظر گفته شده است که ۱۸۰ برنامه عملیاتی در ۶ محور که بخشی مربوط به توسعه نیروگاه‌ها است.

وی ادامه داد: ۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق از ابتدای دولت تا کنون به ظرفیت شبکه برق افزوده شد.

وی ادامه داد: صنایع انرژی بر مکلف به ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه بودند که کمک شایانی به شبکه برق می‌کند. همچنین در خصوص ماده ۴ صنایعی که اقدامی نکرده اند برنامه‌های تنظیم شده‌ای وجود دارد که در حال هماهنگی با وزارت صمت هستیم همچنین صنایعی که اقدام به ساخت نیروگاه کرده اند معاف از برنامه مدیریت مصرف می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توانیر در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه چه تدبیری برای پرداخت بدهی ۱۰۰ همتی وزارت نیرو به نیروگاه‌ها در نظر دارد، خاطر نشان کرد: اواخر سال گذشته ۳۰ همت بین شرکت‌های تولید برق پرداخت شده است و اکنون بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است که ۴۰ درصد مربوط به بانک‌ها و ما بقیه مربوط به تولید کنندگان است که طبق برنامه این بدهی باید طی ۳ سال تسویه شود. همچنین پیش بینی می‌شود که ۴۰ همت از طریق بورس انرژی در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم و ما بقیه آن را از راه‌های دیگر تأمین کنیم.

ادامه دارد....

کد خبر 6086570 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • «نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید
  • قول وزیر برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود