Web Analytics Made Easy - Statcounter

امسال در روز «طبیعت» وضعیت شهرها متفاوت است و برای حفظ سلامت مردم نباید از منازل خارج شد تا ناقل بیماری «کرونا» نباشیم.

خبرگزاری شبستان - جهرم: امسال گشت و گذار در روز «طبیعت» به دلیل شیوع «کرونا ویروس» غیر ممکن شده و توصیه های متولیان سلامت و مسئولان بر عدم حضور مردم در خارج از خانه برای جلوگیری و کنترل چرخه انتقال این ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرستان های جهرم و خفر نیز مسئولان از روزهای گذشته بر عدم خروج مردم از خانه ها تاکید کرده و خواستار ماندن در خانه ها شده اند. در برخی مناطق نیز ورود ممنوع شده و مردم به صورت خودجوش از تردد خودروها به منطقه زندگی شان خودداری می کنند.

نیروی انتظامی نیز اعلام کرده که با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، در آستانه روز «طبیعت» به صورت جدی بر تردد غیر ضروری شهروندان نظارت دارد. بر این اساس در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین، از تجمع و حضور مردم در طبیعت و پارک ها و تفرجگاه ها، جلوگیری می شود.

کلیه اماکن مذهبی و گردشگری دهستان های «راهگان» از دهکده توریستی «بابا سهراب» در «فتح آباد»، «غار و تنگ تادوان»، امام زاده حسین (ع) «مورچگی»، امام زاده حسین (ع) «خافتر» و مراتع کوه «گرم» (تنگ تخه) و دیگر مکان های گردشگری منطقه خفر برای ۱۲ و ۱۳ فروردین تعطیل و راه های آن مسدود شده است.

کمیته امنیتی بخش «راهگان» نیز برای حفظ سلامتی و جان مردم منطقه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اتخاذ کلیه مسیرهای ورودی به دهستان های راهگان محدوده حوزه مقاومت بسیج «امام رضا (ع)»، (جاده تادوان وگوکان، جاده فتح آباد، جاده سه چاه، خافتر و قالینی) را در روزهای ۱۲و ۱۳‌ فروردین مسدود اعلام کرده است.

همچینن از ورود خودروهای غیر بومی وبومی غیرساکن به جد جلوگیری و ازخروج خودروهای بومی بویژه آنهایی که خانواده به همراه داشته باشند به طور کامل جلوگیری می شود.

این کمیته امنیتی اعلام کرده سلامتی و جان مردم خط قرمز است پس هیچ گونه مسامحه ای صورت نخواهد گرفت و با افراد خاطی برابر با دستور قضایی برخورد می شود.

         
همه مراکز تفریحی، گردشگری، پارک ها و باغ در جهرم تعطیل است

فرماندار ویژه جهرم گفت: به منظور حفظ سلامتی و جان شهروندان و همچنین قطع زنجیره انتقال ویروس همه مراکز تفریحی، گردشگری،پارک ها و باغ شهرهای شهرستان جهرم تعطیل است، لذا مردم شهرستان از رفتن به سیزده بدر صرف نظر کنند. 

«مهدی شفیعیان» افزود: در این راستا به جد از هرگونه اجتماع جلوگیری و با هرگونه تردد غیر ضرور برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه نباید منتقل کننده کرونا در سیزده بدر باشیم، بیان کرد: راهی جز فاصله گزاری اجتماعی نداریم. کرونا زودتر از ما به سیزده بدر رفته و بهترین جای طبیعت را گرفته در خانه بمانیم تا ایثارگران عرصه بهداشت و تلاشگران سلامت بتوانند به خانه خود برگردند و آنگاه با شکست کرونا همه در کنار همدیگر جشن سلامتی بگیریم.

با حضور در طبیعت ناقل کرونا نباشیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز گفت: با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا ویروس در کشور و همین طور وجود بیماران کرونایی در شهرستان جهرم که علت اصلی ابتلاء آنان به این ویروس رفتن به مکان های شلوغ و دور همی های خانوادگی بوده است، از مردم شریف می خواهیم در روز ۱۳ نوروز به طبیعت نروند و در خانه  بمانند.

«محمد رحمانیان» با اشاره به بالا بودن ماندگاری این ویروس بر روی سطوح و انتقال سریع آن از فرد به فرد دیگر افزود: هرگز این اطمینان حاصل نشود که در طبیعت کرونا ویروس وجود ندارد؛ محیط بیرون امن نبوده و  این احتمال وجود دارد که شخص و افرادی قبل از شما در آن مکان حضور داشته اند. 

وی بیان کرد: دور همی های خانوادگی در سیزده بدر خطری جدی است برای انتقال بیماری از فرد به فرد دیگر؛ برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خانه امن ترین مکان برای شهروندان است.

نائب رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی جهرم گفت: با همکاری  مردم روستا، کمک فرماندهی نیروهای بسیج حوزه مقاومت «امام سجاد (ع)» و نیروی انتظامی و در راستای مهار ویروس کرونا در منطقه  پویش منع ترددهای غیر ضرور در  روستای «حسین آباد» و سه راهی «تقی آباد» به راه افتاده است.

«سجاد هاشمی تبار» افزود: بنابراین از تردد خودروها به منطقه امام زاده حسن و «هکان» برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ممانعت به عمل می آید. وی ادامه داد: این پویش تا اطلاع ثانوی در حال اجرا است.

ممنوعیت ورود به دریاچه سد سلمان

 مدیر منابع آب شهرستان جهرم نیز با اشاره به جلوگیری از ورود مردم به ساحل دریاچه «سدسلمان فارسی» در روز طبیعت گفت: با هدف فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع در ساحل دریاچه سد سلمان فارسی، ورودی های آن در محدوده شهرستان جهرم با هماهنگی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و همکاری شرکت راهسازی مستقر در منطقه مسدود شد.

«حبیب منتظری» افزود: از همشهریان تقاضا می‌شود به جهت حفظ سلامت در خانه بمانند و برای تفرج و تفریح به دریاچه سد مراجعه نکنند.

مسدود شدن ورودی های جهرم

رئیس شورای جهادی بسیج شهرستان جهرم با اشاره به وضعیت بیماری «کرونا» در جامعه و ضرورت توجه به رعایت توصیه های بهداشتی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان  در  جهرم، گفت: با فرسایشی شدن جنگ بیولوژیکی با کرونا، افزایش مبتلایان و کار سنگین تیم های درمان ضرورت در خانه ماندن همشهریان و دوری از مسافرت و تجمع امری اجتناب ناپذیر است.

«عبدالله اسماعیلی» با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای محدود شدن ترددها، افزود: ورودی های شهر جهرم و امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگری برای همه بسته است.

وی تاکید کرد: در این راستا انتظار می رود شهروندان نیز ضمن رعایت بهداشت فردی از حضور در تجمعات رسمی و غیر رسمی خودداری کنند.

اسماعیلی ضمن تایید انسداد ورودی های شهر جهرم از سمت لارستان و بندرعباس اعلام کرد: تمام ورودی های شهر جهرم و بخش های تابعه نیز کنترل و از ورود خودروهای فاقد پلاک جهرم و غیر بومیان به شهرستان ممانعت می شود.

«مجید امیرسالاری»، رئیس رئیس شورای اسلامی روستای «رنجکو» بخش مرکزی جهرم نیز با تاکید بر اینکه از ورود به این روستای گردشگری در روز ۱۳ فروردین جلوگیری می شود، گفت: با همکاری مردم، شورا و پایگاه بسیج این روستا و با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از ترددهای غیر ضرور در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین به روستای رنجکو ممانعت می شود.

مسدود شدن کلیه نقاط گردشگری بخش سیمکان شهرستان جهرم 

«محمد آیت اللهی» بخشدار سیمکان جهرم با اشاره به کنترل ورودی های بخش سیمکان و روستاهای آن، گفت: مردم جدا از ورود به نقاط گردشگری بخش سیمکان شهرستان جهرم خودداری کنند.

پلیس استان نیز اعلام کرده خودروهایی که تردد غیر ضروری و یا قصد رفتن به طبیعت را دارند، توسط ماموران پلیس، شناسایی و جریمه می شوند. جریمه خودروهای متخلف در جاده های استان، توسط دوربین ها اعمال می شود اما در سطح شهر، ماموران پلیس به کنترل تردد خودروها در این بازه زمانی، اقدام می کنند.

با توجه به این توصیه ها و تاکیدات، لزوم توجه مردم برای عدم خروج از منازل خود در روز طبیعت ضروری بوده تا مانع انتقال ویروس کرونا و ابتلای شماری دیگر از مردم بعد از ایام تعطیلات نباشیم.

 

گزارش: مهدی رحمانیان

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز طبیعت ممنوع کرونا در فارس مقابله با کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا روز طبیعت شهرستان جهرم ویروس کرونا اعلام کرده ۱۳ فروردین روزهای ۱۲ حفظ سلامت سیزده بدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب

سید هادی خاضعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان لنده افزود: این جلسه با هدف صیانت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی با حضور اعضای شورای حفاظت از منابع آب در فرمانداری شهرستان لنده برگزار شد.

وی با توجه به وضعیت افت آب‌های زیرزمینی شهرستان هشدار داد و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های چند سال گذشته و افت شدید سفره منابع آب زیرزمینی، لزوم بر برنامه ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود.

رئیس امور آب شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: با توجه به اینکه قسمتی از رودخانه مارون در محدوده شهرستان لنده است، جهت تأمین آب اراضی، در صورت داشتن شرایط و پتانسیل آبیاری صدور مجوز با طی مراحل قانونی محدودیت ندارد.

وی در ادامه با یادآوری بر ضرورت و لزوم صیانت از منابع آبی تاکید کرد: همه مسؤولان باید توجه ویژه ای به مدیریت و استفاده‌ی بهینه از آب‌های زیرزمینی و سطحی منطقه داشته باشند.

خاضعی با تأکید بر آگاهی بخشی به مردم در جهت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود تا آنها حداکثر بهره برداری را داشته باشند.

رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه بیان کرد: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و تولیت آن به وزارت نیرو و در استان شرکت آب منطقه‌ای گذاشته شده است.

وی تأکید کرد: طبق این قانون، هرگونه تجاوز به اراضی بستر و حریم رودخانه ممنوع بوده و از مردم تقاضا داریم نسبت به تصرف بستر، خاکریزی و تغییر کاربری اراضی واقع در بستر و حریم رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

خاضعی در پایان خاطر نشان کرد: جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز و پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیر مجاز محفوره و رفع تصرفات اراضی بستر رودخانه‌ها در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

کد خبر 6085968

دیگر خبرها

  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • شمسایی:به شکلی می جنگیم که شرمنده خودمان نباشیم
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • (ویدئو) درخواست کمک امام جماعت از طریق بلندگوی مسجد