Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:26:54 GMT

بارش تگرگ ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت در عنبرآباد برجا گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۹۰۷۰

بارش تگرگ ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت در عنبرآباد برجا گذاشت

محمود رئیسی فرماندار عنبرآباد شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران و تگرگ از شب گذشته تا کنون به بخش‌های کشاورزی، واحدهای مسکونی، راه‌های روستایی، مدارس و معابر شهری خسارت وارد کرده است.

وی بیشترین میزان خسارت را در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: بارش تگرگ به بیش از ۲ هزار هکتار از باغ‌ها و مزارع سیب‌زمینی و پیاز بخش مرکزی این شهرستان ۵۶۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی با بیان اینکه سیل ۳۰ راه روستایی عنبرآباد را تخریب کرد، افزود: طغیان رودخانه‌های فصلی بیش از ۱۵۰میلیارد ریال به راه‌های روستایی خسارت وارد کرده است.

وی از خسارت باران به  ۹۵ واحد مسکونی در شهرستان عنبرآباد خبر داد و اظهار داشت: برای بازسازی این واحدها بیش از ۷۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرماندار عنبرآباد تصریح کرد: بارش شدید باران همچنین  به ۱۸مدرسه و معابر شهری عنبرآباد و روستای دوساری خسارت زد.

وی گفت: در ساعات نخستین سیلاب، نیروهای امدادی هلال احمر، بنیاد مسکن، راهداری و جهاد کشاورزی به مناطق خسارت دیده اعزام شدند تا به مردم خدمات رسانی کنند.

 مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد نیز گفت: بارش باران به یکهزار و ۲۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان ۳۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد کرد.

محسن طاهری افزود: طبق برآورد نخستین کارشناسان جهاد کشاورزی، تگرگ به ۸۵۰ هکتار از محصولات زراعی سیب‌زمینی و پیاز بین ۳۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد کرده است.

وی تصریح کرد: باغداران و کشاورزان می‌توانند با بیمه کردن زمین‌های خود، در شرایط بحرانی از خسارات مالی بیشتر جلوگیری کنند.

کارشناس بیمه جنوب استان کرمان هم گفت: به کسانی که محصولات و باغ‌های آن‌ها بر اثر بارش تگرگ خسارت دیده پس از بررسی‌های لازم سریعا خسارت وارده پرداخت می‌شود.

علی توکلی افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی هوا از کشاورزان تقاضا داریم نسبت به بیمه کردن محصولات و مزارع خود اقدام کنند. 

عنبرآباد در فاصله ۲۶۰ کیلومتری و قلعه‌گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

برچسب‌ها کرمان بارش باران جیرفت عنبرآباد پروندهٔ خبری خسارت سیل بهاری در نیمه جنوبی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان بارش باران جیرفت عنبرآباد کرمان بارش باران جیرفت عنبرآباد خسارت وارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی از خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به بخش کشاورزی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی به یک هزار و 362 هکتار اراضی زراعی، یک هزار و 218 هکتار باغی، 20 کیلومتر جاده بین مزارع، 46 رشته قنات، 450 مترمکعب استخر ذخیره آب و 10 کیلومتر کانال و لوله‌گذاری مزارع استان خسارت وارد کرده است. مجموع خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی 145 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی، خسارت وارده به بخش عشایری را 4 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارندگی‌ها به یک هزار و 753 کیلومتر ایل راه، 10 اماکن دامی و 15 رأس دام عشایر خسارت وارد که است.

آخوندی بیان کرد: در بخش زیرساخت توزیع شبکه برق نیز سه میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به شبکه فشار متوسط وارد شده است. خسارت وارده به بخش راه در استان 530 میلیارد تومان بوده که دو هزار و 152 ابنیه شامل پل، آب نما و دیوار حفاظتی خسارت دیده‌اند.

وی عنوان کرد: این رقم برآورد اولیه است و خسارات عمرانی در حوزه شهری در حال جمع آوری است. خسارات با توجه به شدت بارندگی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساختی متفاوت بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی تصریح کرد: بارندگی‌ در تمامی شهرستان‌ها مشاهده شده که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌ها سربیشه و درمیان بیشترین خسارت گزارش شده است و در بررسی‌های اولیه مجموع خسارت‌های بارندگی‌های رگباری، بارش تگرگ و رواناب هفته پایانی فروردین در خراسان جنوبی 680 میلیارد تومان در بخش‌های کشاورزی، زیرساختی و راه برآورد شده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران و تگرگ در بندرخمیر
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • بارش شدید باران و تگرگ در شهر کرمانشاه
  • ببینید | تصاویری از بارش ناگهانی باران در تهران؛ تگرگ و رعد و برق در راه است
  • بارش شدید بهاری باران و تگرگ در شهرستان اهر
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان