Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@09:05:53 GMT

شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۱۹۸ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۹۱۴۲

شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به ۱۹۸ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان با ۸ مورد جدید به ۱۹۸ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین فرشیدی امشب در گفت وگو با بخش خبر سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد: از زمان شروع خطر اپیدمی تاکنون،۱۲۴۷نفر به‌عنوان بیمار حاد تنفسی (آنفلوانزا، ذات‌الریه، مشکوک به کرونا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۱۰۹۸نفر پس از طی دوره‌ درمان و بهبودی ترخیص شده‌اند و ۸۶ نفر نیز بستری هستند که از میان بستری‌شدگان ۶۲ نفر ایزوله و ۱۴ نفر در ICU و ۸ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

وی افزود: تاکنون از ۸۸۳ نفر به‌علت مشکوک بودن به ابتلا کرونا، نمونه‌گیری شده که نتیجه‌ آزمایش ۶۸۹نفر منفی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: طی یک روز اخیر نتیجه‌ آزمایش کرونای ۸ بیمار دیگر در هرمزگان شامل ۳ نفر در کیش، ۳ نفر در میناب و دو نفر در بندرعباس مثبت اعلام شد و براین‌اساس شمار مبتلایان قطعی به کرونا در استان به ۱۹۸ نفر رسید.

فرشیدی خاطرنشان کرد:: طی یک روز اخیر یک بیمار مبتلا به کرونا (زن ۳۶ ساله) در میناب با داشتن بیماری لوپوس و نارسایی کلیوی جان خود را از دست داد و تعداد فوت‌شدگان به‌علت کرونا در استان به ۱۵ نفر رسید.

به گفته‌ رئیس دانشگاه‌ علوم‌پزشکی هرمزگان ۱۷۶ نفر از مبتلاشدگان به کرونا از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند و ۷بیمار نیز هم‌اکنون بستری هستند.

فرشیدی تصریح کرد: پراکندگی مبتلایان به کرونا شامل ۹۹ نفر در بندرعباس، ۴۱نفر در کیش، ۲۱ نفر در قشم، ۱۴ نفر در میناب، ۷نفر در بندرلنگه  ۵ نفر در حاجی‌آباد، ۴ نفر در رودان، ۳نفر در بستک، دو نفر در پارسیان، یک نفر در بندرخمیر و یک نفر در جاسک است.

انتهای پیام/۳۲۶۴

منبع: فارس

کلیدواژه: آمار کرونا هرمزگان بندرعباس نفر رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ غلامعلی جاودان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت افزود: پارسال این طرح در شهر‌های بندرلنگه و حاجی آباد اجرا شد که امیدواریم امسال این طرح به طور کامل در شهر‌های استان اجرا شود.
وی گفت: طرح جامع سلامت در روستا‌های استان اجرا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه افزایش بیمار‌های غیر واگیر از جمله فشار خون افزود: در اجرای طرح سلامت خانواده برای مراقبت از هر دو هزار نفر در حوزه شهری یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است.
جاودان گفت: ایجاد هزار تخت بیمارستانی از دیگر برنامه‌های امسال دانشگاه علوم پزشکی استان است که امیدواریم با حمایت‌های دولت این برنامه اجرایی شود.

بیشتر بخوانید؛ پذیرش بیش از ۷۷ هزار بیمار در اورژانس بیمارستان‌های هرمزگان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان میناب با ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس با پیشرفت خوبی در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.
جاودان گفت: در دوسال گذشته از فعالیت تاکنون یک میلیون و ۲۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان ۱۰ میلیون خدمات بستری استفاده کردند.
وی افزود: در این مدت ۱۰۰ هزار زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:۷۰ قلم تجهیزات پزشکی سنگین به ارزش ۶ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان در بیمارستان‌های استان مستقر شده اند.
جاودان افزود: ۹۰ پایگاه اورژانس زمینی، اورژانس هوایی بال ثابت و ۴ فروند اورژانس دریایی در هرمزگان فعال است.
وی گفت: شناور اورژانس دریایی برای جزیره بوموسی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: برای تجهیز این اورژانس ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.
منوچهر کمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این نشست با اشاره باینکه در استان ۷۳۰ پزشک متخصص داریم، گفت: در استان ۴۵۳ پزشک متخصص کمبود داریم.
حامد فلاح معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیزگفت: داروخانه‌های استان ۳۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه گرمطالبه دارند.
در پایان این نشست از پوستر جشنواره رسانه و سلامت هرمزگان رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • ساچمه‌های آلوده در جلیقه‌های انفجاری کرمان | افشای ابعاد جدید جنایت تروریستی؛ دلیل عفونت بسیار شدید و عجیب مجروحان مشخص شد
  • افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان
  • برگزاری جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس با همکاری دانشگاه پیام نور