Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بسته خبری از ضدعفونی شهر ساری تا جمع آوری روزانه ۶ تن زباله در قزوین و قطع روشنایی و آب آشامیدنی پارک‌های رفسنجان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

۷۰ مبتلا به کرونا در حمل و نقل عمومی پایتخت

یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ابتلای حدود ۷۰ نفر از کارکنان مترو، رانندگان اتوبوس و تاکسی در پایتخت خبر داد و گفت: طرح ترافیک در تهران حذف نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفن پسماندهای پزشکی با آهک در تبریز

علیرضا اصغری، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: با رعایت تمامی اصول ایمنی و بهداشتی در پروسه از بین بردن پسماندهای پزشکی، تمامی پسماندهای پزشکی همراه با آب آهک دفن می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

ضدعفونی شهر ساری

معابر عمومی شهر ساری برای مقابله با ویروس کرونا توسط شهرداری ساری ضدعفونی شد و نیروهای خدماتی، آتش‌نشانی و سازمان‌های مختلف شهرداری ساری در این طرح حضور داشتند.

قطع روشنایی و آب آشامیدنی پارک‌های رفسنجان

جهانگیر ملکی، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان گفت: برای مقابله با کرونا و جلوگیری از تجمعات در پارک‌ها روشنایی و آب آشامیدنی ۶۲ پارک اصلی، محله‌ای و بوستان‌های این شهر تا ۲۰ فروردین ماه قطع شده است.

ممنوعیت فعالیت ساختمانی در پایتخت

رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران اعلام کرد: فعالیت ساختمانی در شهر تهران به منظور حفظ سلامت کارگران و پیمانکاران تا اطلاع ثانوی در پایتخت ممنوع شد.

ضدعفونی معابر ارومیه با فعالیت ۵۰ آتش نشان

ابراهیم شاد قوشچی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: در حال حاضر ۵۰ نیروی مجرب در حال ضدعفونی کردن سطح شهر هستند.

ساماندهی متکدیان و کودکان کار بوشهر

احمد بارگاهی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: در پی شیوع ویروس کرونا این سازمان برای شناسایی و ساماندهی متکدیان و کودکان کار در این شهر دست به کار شد و به شناسایی و ساماندهی آنان پرداخت.

کاهش ساعات کاری شهرداری بندرعباس

محمد مهدی جهانبخش، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس از تداوم تعدیل ساعت کاری شهرداری به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری ویروسی کرونا خبر داد.

حمایت ویژه شهرداری تهران از زیست بوم نوآوری شهری

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در توئیتی از ابلاغیه شهردار تهران مبنی بر حمایت ویژه از زیست بوم نوآوری شهری در پایتخت با توجه به تأثیرات منفی شیوع بیماری کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی، خبر داد.

جمع آوری روزانه ۶ تن زباله در قزوین

مهدی امینی، سرپرست مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به افزایش زباله‌های عفونی به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: روزانه شش تن زباله بی خطرسازی شده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر قزوین جمع‌آوری و به سایت محمدآباد منتقل می‌شود.

کد خبر 416996

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر شهرهاي ايران ضدعفونی معابر متکدیان جمع آوري آتش نشاني ویروس کرونا شهرداري بندرعباس پایتخت پارک پسماند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از ایجاد و اجرای طرح شاتل سرویس در نقاط پر تردد گردشگری ویژه مهمانان نوروزی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایسنا، شادی مالکی طی بازدید از محل فعالیت گردشگری شهرداری تهران بیان کرد: ۱۸ درصد از حمل و نقل عمومی شهر تهران به عهده تاکسیرانان است و ۸۰ هزار تاکسی در شهر تهران مشغول فعالیت هستند.

مالکی با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب به شهروندان در حوزه حمل و نقل است، گفت: با توجه به تدابیر شهردار تهران حمل و نقل عمومی تهران باید به سمت هوشمندسازی برود و عملکرد تاکسی‌ها باید به طور مستقیم رصد شود و در همین راستا مهم‌ترین اقدام سازمان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۳ ایجاد سیستم‌های تاکسی‌های برخط و ایجاد سرویس‌های شاتل اختصاص یافته است.

وی گفت: سازمان تاکسیرانی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مهمانان نوروزی در سال ۱۴۰۳ با ایجاد هماهنگی‌های لازم با ستاد گردشگری شهرداری تهران و مدیریت اراضی عباس‌آباد نقاط گردشگری پر تردد را در سیستم شاتل راه‌اندازی کرده و شهروندان و مسافران نوروزی با نصب اپلیکیشن «شهرزاد» می‌توانند از سرویس‌های اشتراکی آنلاین، صندلی خود را رزرو و با هزینه کمتر و مناسب‌تر برای دیدن و عزیمت به نقاط گردشگری ترددی آسان را داشته باشند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی مژده بهاری خود را با بیان نوسازی و تحول در سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: با ورود و تولید هزاران تاکسی برقی، ون تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به سیستم حمل و نقل شهر تهران در سال ۱۴۰۳ شهروندان تهرانی شاهد تحولی بی‌نظیر درعرصه حمل و نقل خواهند بود و با این اقدام امیدوار هستیم سال پیشرو مردم عزیز ما در پایتخت ضمن ترددهای روان و با کیفیت با حمل و نقل عمومی هوایی پاک و به دور از آلودگی را تجربه کنند.

بر اساس گزارش سایت شهر، مالکی در پایان اختصاص خودروهای برقی به سرویس‌های اشتراکی در تمام طول سال ۱۴۰۳، ویژه گردشگران و نقاط پرتردد گردشگری را از مهم‌ترین اقدام این سازمان برای تسهیل در امور تردد و حضور گردشگران شهر تهران دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی
  • تمهیدات ترافیکی شب‌های قدر در تهران/ ممنوعیت تردد کامیون‌ها و فعالیت‌های عمرانی در این شب‌ها
  • ممنوعیت تردد کامیون‌ها و فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شب‌های قدر
  • ممنوعیت تردد کامیون‌ها، فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شب‌های قدر
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷ بوستان پایتخت
  • ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت
  • افزایش ساعت فعالیت مترو پایتخت در شب‌های قدر
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰