Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:11:43 GMT

علی باقری کنی مطرح کرد: حقیقت یک انقلاب همیشه زنده

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۹۱۶۹

علی باقری کنی مطرح کرد: حقیقت یک انقلاب همیشه زنده

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: جریان غربگرا، علّت ناکامی‌ها در توسعه را تحریم‌ها، و علّت تحریم‌ها را پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی مانند استکبارستیزی و مقابله با رژیم نامشروع صهیونیستی می‌داند، در حالی که پیگیری همین آرمان‌ها توانسته حزب‌الله، انصارالله، جیش‌الشعبی و حشدالشعبی را در منطقه پدید آورد که توانستند ریشه‌ی تروریسم تکفیری را که تهدید جدی برای امنیت ملی ایران بود، از میان بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از سایت ستاد حقوق بشر قوه قضائیه علی باقری دبیر ستاد حقوق بشر، که مهمان مرکز رشد بانوان دانشگاه امام صادق(ع) بود از چیستی و چرایی انقلاب اسلامی سخن گفت و به دستاوردها و لوازم حفظ و پاسداری از آن اشاره کرد.

تربیت انسان و جامعه

وی درخصوص ارتباط تربیت انسان و تأثیر آن بر جامعه ، اظهار داشت: از آنجا که انقلاب ما مبنای اسلامی دارد، بنابراین انقلاب باید از منظر دین بررسی شود. هدف دین هم شخصِ انسان و هم کل جامعه را شامل می‌شود و اهداف هردو، همسو و هم‌افزا هستند تا جایی که پایبندی به مبانی و اقتضائات هر دو می‌تواند تمدن اسلامی را بسازد. در انقلاب اسلامی هدف پیشِ روی انسان «سعادت و تعالی» و هدف جامعه «پیشرفت و تکامل» است. پیشرفت جامعه دو جنبه‌ی مادی و معنوی دارد که بُعد مادی آن را در ادبیاتِ اقتصاد سیاسی «توسعه» می‌نامند و پیشرفت معنوی همان «تکامل جامعه» است.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: از آنجا که هدف از تمدن اسلامی، ساختن انسان در تراز اسلام  ناب محمدی (صلّی الله علیه و آله و سلّم) است، بنابراین رسیدن متوازن به هر دو جنبه‌ی پیشرفت، بسترساز شکل‌گیری «تمدن اسلامی» است که باید با برداشتن گام‌های مؤثر و جدی در مسیر تعالی و سعادت انسان همراه باشد.

آرمان انقلاب

وی در ادامه در رابطه با آرمان‌های انقلاب ، گفت: وقتی حرف از آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌شود، صرفاً جامعه را در نظر می‌گیریم و از بُعد انسانی آن غافل هستیم. با وقوع انقلاب اسلامی زمینه‌ی بروز جلوه‌های تعالی انسان‌های متکی به «ایمان» و مزیّن به «عمل صالح» مهیا شد. اوج این آرمان رسیدن به مقام شهادت از مسیر جهاد است. از خود گذشتگی و ایثار مادران یا همسران شهدا نیز از جمله دست‌آوردهای انقلاب اسلامی در بُعد تعالی انسان است که قبل از پیروزی انقلاب، بستر ظهور این پدیده‌ها وجود نداشت. چنانچه حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در توصیف انسان و جامعه تربیت شده‌ی انقلاب اسلامی فرمودند: «من با جرئت مدعی هستم که ملّت ایران و توده‌ی میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملّت حجاز در عهد رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و حسین بن علی (علیه‌السلام) هستند.»

چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید

معاون بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه، تأکید کرد: برای بررسی میزان موفقیت در رسیدن به آرمان‌های انقلاب باید واقعیت‌ها را کامل بیان کنیم. برای مثال در واقعیتی مانند جنگ تحمیلی باید در نظر گرفت که کشور در چه شرایطی وارد جنگ شد، در چه وضعیتی جنگ را اداره کرد و با چه دست‌آوردی از جنگ خارج شد. ایران با نیاز به واردات سیم خاردار (ساده‌ترین وسیله‌ی دفاعی) وارد جنگ شد و با توانمندی درون‌زای ساخت موشک از جنگ فارغ شد و در یک کلام، در آغاز جنگ، دشمن با ابزار تحریم می‌خواست جلوی صادرات سلاح به ایران را بگیرد و اکنون با ابزار تحریم می‌خواهد جلوی صادرات سلاح از ایران را بگیرد.

وی افزود: یکی از نواقص ما در بیان واقعیت‌ها نداشتن معیار است. در زمینه‌ی توسعه، غرب‌گرایان ایران را با کره جنوبی مقایسه کرده و شاخص‌های مادّی نظیر تعداد مدرسه، هواپیما، جاده و … را معیار قرار می‌دهند، در حالی که از مهم‌ترین و عالی‌ترین هدف انقلاب اسلامی یعنی استقلال کشور غافل‌اند! استقلالی که با بالاترین هزینه یعنی خون شهدا به دست آمده است، ولی متأسفانه هیچ شاخص و معیاری برای هزینه‌های کسب و حفظ استقلال بیان نشده است. پس مقایسه‌ی ایران و کره اساساً اشتباه است، زیرا مفهومی به نام استقلال در کره جنوبی وجود ندارد.

باقری کنی خاطرنشان کرد: بر اساس مبانی اسلامی معتقدیم که صرفاً توسعه و کارآمدی در صنعت، پزشکی و … برای تحقق تعالی فرد و پیشرفت جامعه کافی نیست، بلکه وجود استقلال و حفظ آن، معیار اصلی است؛ بنابراین چشم‌ها را باید شست و همه‌ی شرایط و زمینه‌ها را در بیان واقعیت انقلاب مورد توجه قرار داد.

معیار سنجش

وی افزود: از نظر دین اسلام، معیار تعالی انسان و پیشرفت جامعه، تقوا است. تقوا دو بُعد دارد: ایمان و عمل صالح، که باید در سطح جامعه و انسان سنجیده شوند. تقوا در انسان را «تقوای شخصی» و تقوا در حاکمیت (جامعه) را «تقوای سیاسی» می‌نامند. بُعد ایمان در تقوای شخصی، اعتقاد به خدا و دستورات الهی و بُعد عمل صالحش، انجام واجبات و ترک محرمات است. از آن طرف در تقوای سیاسی بُعد ایمان، اعتقاد به ولایت‌پذیری، اعتقاد به نصرت الهی، عدم تبعیت از دشمن (جهاد کبیر) و اعتقاد به استقلال (قاعده نفی سبیل) را شامل می‌شود. ساده‌زیستی مسئولان، عدالت‌ورزی، مقابله با اشرافی‌گری و … هم نمونه‌هایی از بُعد عمل صالح در تقوای سیاسی هستند.

دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق (ع)، گفت: وقتی واقعیت‌های جامعه را در دوران مختلف بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که رعایت تقوا، موجب نزدیک شدن به آرمان‌ها و دستیابی به دستاوردهای مختلف شده است در حالی که فاصله گرفتن از تقوا، علاوه بر دور ماندن و ناکامی در رسیدن به آرمان‌ها، اِشکال در دستیابی به اهداف مادیِ توسعه را نیز به دنبال داشته است.

دست‌آوردهایی که نادیده گرفته‌ایم

وی بیان کرد: به محض پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷تحریم در عرصه‌های راهبردی از جمله در زمینه‌ی نظامی و هسته‌ای آغاز شد. برای مثال آلمان‌ها که در بوشهر در صنعت هسته‌ای با ایران قرارداد داشتند با وجود پیشرفت بالای کار، قرارداد خود را فسخ کردند و رفتند؛ اما بزرگانی چون شهید مجید شهریاری و شهید تهرانی‌مقدم با وجود گذراندن تمام مقاطع تحصیلی‌شان در ایران، با تکیه بر تقوای فردی و امکانات داخل کشور، همچنین با رعایت اصول تقوای سیاسی در حوزه‌های کاری خود، موجب شدند که با وجود تحریم‌ها، امروز ایران در پیچیده‌ترین فناوری‌های جهان، از جمله صنعت هسته‌ای و موشکی، پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

باقری کنی برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران براساس آمارهای جهانی را اینگونه برشمرد و گفت: اولین کشور در جهان از نظر سرعت نرخ رشد علمی و رشد توسعه انسانی، دومین کشور در جهان از نظر شاخص توسعه‌ی انرژی و پیشرفت در حوزه‌ی سلول‌های بنیادی، سومین کشور در جهان از نظر تولید گاز طبیعی و تولید نفت، چهارمین کشور در جهان از نظر تولید بنزین، ششمین کشور در جهان از نظر تولید فناوری نانو ، هفتمین کشور در جهان از نظر امید به زندگ، هشتمین کشور در جهان از نظر تولید آهن، نهمین کشور در جهان از نظر تعداد کتب منتشر شده در سال  و دهمین کشور در جهان از نظر صنعت هواپیمایی هستیم.

وی ادامه داد: ما نفی‌کننده‌ی کارآمدی در توسعه‌ی برخی کشورها نیستیم، امّا ادعا داریم و واضح است که نظام دینی و رعایت تقوای فردی و سیاسی توانسته توسعه را با حفظ استقلال و در مقیاس جهانی یعنی بالاترین درجه به دست بیاورد. این همان کلید موفقیتی است که غرب و دشمنان را نگران می‌کند.

استقلال فدای توسعه

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: به راه افتادن چرخ‌های توسعه‌ی کشور، نیازمند سرمایه، فناوری و نیروی متخصّص است. غرب‌گرایان معتقدند در داخل کشور، این موارد به اندازه نیاز وجود ندارد. بنابراین نتیجه می‌گیرند چرخ توسعه نمی‌چرخد، پس باید دست به دامان بیگانگان شد تا آن‌ها سرمایه، فناوری و نیروی متخصّص مورد نیاز ما را تأمین کنند. بیگانگان نیز در قبال درخواست طرف ایرانی، می‌گویند تا زمانی که رفتار شما برخلاف منافع ما باشد، نه تنها نیازهای سه‌گانه‌ی شما را تأمین نمی‌کنیم، بلکه به دیگران نیز اجازه نمی‌دهیم وارد همکاری با شما شوند. به این ترتیب، کشور باید علاوه بر تأمین هزینه‌ی مادی جهت دسترسی به سرمایه، فناوری و نیروی متخصص خارجی، مرزهای استقلال خود را زیر پا بگذارد تا شاید نظر مساعد بیگانگان تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: مثال بارز این وضعیت، برجام است که برای برخورداری از منفعت اقتصادی (برداشته شدن برخی تحریم‌ها)، از حقوق ملّی انصراف دادیم و دستاوردهای هسته‌ای را واگذار کردیم؛ اما در نهایت ثمره‌ی برجام به اعتراف حامیان آن نزدیک به صفر است. پس از نگاه غرب‌گرایان، هزینه‌ی توسعه، عبور از مرزهای استقلال است.

بهانه‌ی ناکامی‌ها

وی افزود: جریان غرب‌گرا در کشور، علّت ناکامی‌ها در توسعه را تحریم‌ها می‌داند و علّت تحریم‌ها را نیز مرتبط با پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی از سوی دولت جمهوری اسلامی مانند استکبارستیزی و مقابله با رژیم نامشروع صهیونیستی می‌داند. این در حالی است که پیگیری همین آرمان‌ها توانسته چهار ارتش هم‌سو با جمهوری اسلامی را در منطقه پدید آورد: حزب‌الله در لبنان، انصارالله در یمن، جیش‌الشعبی در سوریه و حشدالشعبی در عراق، و همین ارتش‌ها بودند که توانستند ریشه‌ی تروریسم تکفیری را که تهدید جدی برای امنیت ملی ایران بود، از میان بردارند.

معاون امور بین الملل رئیس قوه قضائیه گفت: در نهایت، اگر دشمن به خاطر پایبندی ما به آرمان‌های انقلاب اسلامی، متوسّل به ابزار فشار (از جمله تحریم) علیه کشورمان می‌شود، اولاً این حرکت او یک اقدام واکنشی و منفعلانه در قبال ابتکار عمل و اقتدار جمهوری اسلامی است، ثانیاً این فشارها «هزینه‌های پایبندی به ارزش‌ها» نیست، بلکه «بهای حفظ استقلال و آزادی» است؛ زیرا استقلال مانند یک «پروژه» تمام شدنی نیست که بهای آن خون جوانان در سال ۱۳۵۷ باشد، بلکه استقلال، یک «فرآیند» است که برای حفظ آن همواره باید آماده بود و بهای آن را نیز پرداخت نمود.

حاشیه‌های پررنگ

وی ادامه داد: وقتی برخی موضوعات فرعی که در تعالی انسان و جامعه تأثیر ندارند مانند برگزاری کنسرت، حضور زنان در ورزشگاه و … نسبت به مسائل اصلی در زمینه‌های علمی، فناوری، تحقیق و توسعه پررنگ‌تر شده و بیشتر در جامعه مورد توجه قرار می‌گیرند، نباید انتظار پیشرفت در کشور و موفقیت در رسیدن به آرمان‌ها را داشته باشیم. دنیا، دنیای اسباب و سبب است!

گوی و میدان

باقری کنی گفت: نخبگان و خواص که عمدتاً برخاسته از حوزه و دانشگاه هستند، برطبق رسالت دینی و نیز برمبنای مسئولیت حرفه‌ای خود نقش بسیار مؤثر و مهمی در آسیب‌شناسی مسائل جامعه و ارائه‌ی راه‌کارهای عملی دارند. به همین خاطر است که رهبر انقلاب اسلامی، بارها بر بصیرت، هوشمندی و موقع‌شناسی نخبگان و خواص برای جلوگیری از انحراف جامعه و نیز تسریع در مسیر پیشرفت و تکامل تأکید نموده‌اند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی، نقطه‌ی آغاز است و برای رسیدن به اهداف انقلاب و موفقیت‌های روزافزون آن باید همچنان انقلابی بمانیم تا مصداق نصرت الهی باشیم؛افزود: إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم . در واقع تنها راه ساختن ایران قدرتمند، انقلابی اندیشیدن، انقلابی تصمیم گرفتن و انقلابی عمل کردن است. به عبارت دیگر، مهم‌ترین عامل برای استمرار کمک الهی و موفقیت انقلاب در حرکت به سمت تمدن اسلامی، بصیرت در شناخت، شجاعت در تصمیم و جسارت در عمل است. نشانه‌ی انقلابی بودن آن است که هرکس در هر شرایط، به مسئولیت خود عمل کند و انجام آن را موکول و معلق به اقدام دیگری و یا دیگران نکند.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی درگرو عمل به شعار قرآنی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) بود: «أن تقوموا لله مثنی و فردی»تجلی این شعار، حضور مردم در اوج ظلمت ستم‌شاهی، در خیابان‌های انقلاب و آزادی در تاسوعا و عاشورای ۱۳۵۷ است و یا دوران جنگ در جبهه‌ها که مردم فقط به دنبال انجام وظیفه‌ی دینی‌شان بودند و حضور خود را مشروط به اقدام فلان مقام و یا حرکت فلان فرد نکردند. از سوی دیگر، ما در بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی نباید صرفاً موشک و اورانیوم با غنای بیست درصد و … را در نظر بگیریم. ارتقای انسان، بی‌نظیرترین دست‌آورد انقلاب اسلامی است که در هیچ سازوکار دیگری در جهان به دست نمی‌آید. بدون فضای انقلاب اسلامی، تربیت اسطوره‌هایی نظیر شهید محمدحسین فهمیده و زهرا حسینی (نوجوان ۱۷ ساله‌ی حاضر در دفاع مقدس) و … که امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) به حالشان غبطه خورده و حتی آن‌ها را رهبر خطاب می‌کند، غیرممکن بود.

وی بیان کرد: هیچ مدرسه و دانشگاهی نمی‌تواند نوجوان کم سن و سال دهه‌ی هفتاد را به چنان معرفتی برساند که علاوه بر چشم‌پوشی از همه‌ی مظاهر دنیا، با اشتیاق وصف‌ناپذیر به شهادت بگوید: «خیلی دلم می‌خواهد یک بار قبل و یک بار بعد از ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهید شوم و به خیال خودم می‌گویم این زرنگی است که دو بار شهید شوم.» نکته‌ی مهم آن است که چنین انسان‌هایی محصول تربیت هستند و نه تنها آموزش. اولین منشأ تعالی آن‌ها خانواده است؛ بنابراین، امروز که دشمن در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای با تمام قوا، ایمان و اندیشه‌ی جوانان ایرانی را هدف گرفته است، خانواده‌ها مسئولیتی مضاعف دارند تا هم جلوی آثار تخریبی این تهاجم وحشیانه را بگیرند و هم با احساس تکلیف برای پاسداری از هویت اسلامی و ملّی، بیش از پیش در تربیت جوانانی در تراز محمدحسین، محسن و … بکوشند.

باقری کنی تأکید کرد: نکته مهم دیگر آن است که ارمغان انقلاب اسلامی برای ملت ایران، وجود استقلال سیاسی مانند انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و بستر استقلال اقتصادی و فرهنگی در کشور است که برای رسیدن به حد آرمانی این دو باید به ظرفیت‌های داخلی اتکا کنیم و سبک زندگی اسلامی- ایرانی را با گفتار و کردار خود رونق دهیم.

وی در پایان گفت: این نشست عطش ما را برای دانستن حقایق قبل و بعد از انقلاب اسلامی بیشتر کرد و نیاز به بررسی و تفکر درباره‌ی آنچه قبل از انقلاب بر سرزمین ایران گذشته بود را در ما زنده نمود. علاوه براینکه پاسخ بسیاری از سؤالاتمان را گرفتیم، سؤالات جدیدی هم در ذهنمان شکل گرفت؛ هرکدام از ما تا چه حدی انقلابی عمل کرده‌ایم؟ آیا به نقش فردی خودمان در جامعه توجه داشته‌ایم یا آن را ناچیز دانسته و ناامید بوده‌ایم؟ در انتخاباتِ کارگزاران کشور علاوه بر تقوای فردی چقدر ویژگی‌های تقوای سیاسی را شناخته و البته در نظر گرفته‌ایم؟ برای تربیت فرزندانمان و شخصیت‌هایی نظیر محسن حججی چه باید بکنیم؟ و… فهمیدیم تا از سرگذشت و تاریخ کشورمان آگاه نباشیم به فهم واقعی از نعمت انقلاب اسلامی نمی‌رسیم و البته برای پاسخ به سؤالات جدیدمان هم به مطالعه، تفکر و تلاش مضاعف نیاز داریم؛ اما آنچه روشن است امروز با وجود تمام مشکلات، شکرگزاری نعمت انقلاب اسلامی ایران وظیفه‌ی همه‌ی ماست. چون ثمره‌ی شکر، بارور شدن امید و تقویت روحیه‌ی استقامت در سختی‌ها است و وعده‌ی صادق خداوند که فرمود: «اگر شکر گزارید حتماً بر نعمت‌های شما می‌افزاییم…»را در پی دارد.

ان‌شاءالله

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی باقری کنی آرمان های انقلاب اسلامی دبیر ستاد حقوق بشر انقلاب اسلامی ی انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب تقوای سیاسی تمدن اسلامی تعالی انسان آرمان ها الله تعالی باقری کنی تحریم ها ی ایران هسته ای ی توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس به زودی شرایط آتش‌بس را اعلام می‌کند/جامعه جهانی در خصوص آتش بس در غزه امتحان بدی داد

کارشناس مسائل غرب آسیا به بررسی سفر اسماعیل هنیه به تهران دقیقاً یک روز پس از تصویب آتش بس فوری در غزه پرداخت و گفت: قرار است به زودی حماس شرایط برقراری آتش بس را اعلام کند و قبل از اعلام رسانه‌ای این شرایط با مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص این آتش بس مذاکره کرد تا نقطه نظرات آنها را لحاظ کند.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دیدار روز گذشته اسماعیل هنیه با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: سفر اسماعیل هنیه به تهران دقیقاً یک روز پس از تصویب آتش بس فوری در غزه بین حماس و رژیم صهیونیستی توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام شد که این قطعنامه با رأی ممتنع آمریکا مواجه شده بود؛ این سفر برای رایزنی پیرامون آینده غزه، شرایط آتش بس و تبادل اسرا و سایر مسائل محتمل پس از آتش بس صورت گرفت.

وی با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌هایی که ایران برای تصویب این قطعنامه به کار بسته است، تصریح کرد: قطعاً حماس و جهاد اسلامی به خوبی از جایگاه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مسئله فلسطین آگاهند؛ به همین منظور هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین قرار است به زودی شرایط حماس را برای برقراری آتش بس اعلام کند و قبل از اعلام رسانه‌ای این شرایط با مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص این آتش بس مذاکره کرد تا نقطه نظرات آنها را لحاظ کند و به همین دلیل سفر هنیه به تهران سفری بسیار مهم قلمداد می‌شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: البته مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که آتش بس را نخواهند پذیرفت چون رژیم صهیونیستی قرار است در آینده غزه را به صورت مشترک با تشکیلات خودگردان اداره کند که طبیعتاً این امر با مخالفت جهاد و مقاومت اسلامی فلسطین مواجه خواهد شد.

وی ابراز کرد: به نظر می‌رسد این آتش بس پایدار نخواهد بود؛ با این حال جامعه جهانی به شدت به دنبال این هستند که رژیم صهیونیستی را به پذیرش آتش بس وادار کنند چرا که غرب هزینه‌های زیادی بابت ماجراجویی‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرداخت کرده است.

هانی زاده با بیان اینکه جامعه جهانی در خصوص آتش بس در غزه امتحان بسیار بدی داد، چرا که این قطعنامه بسیار دیرهنگام تصویب شد، خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را برای کمک به رژیم صهیونیستی برای به دست آوردن پیروزی به عمل آوردند اما این رژیم در طول ۱۷۲ روز گذشته برای اشغال کامل غزه و رفح ناکام ماند و این نشان می‌دهد روحیه اراده و مجاهدت نزد ملت فلسطین بسیار بالا است.

کد خبر 739624

دیگر خبرها

  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • حماس به زودی شرایط آتش‌بس را اعلام می‌کند/جامعه جهانی در خصوص آتش بس در غزه امتحان بدی داد
  • نوروز به مثابه توسعه
  • تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره فوت دکتر پرستو بخشی/ با خاطیان و مقصران برخورد می‌شود
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • غرب‌گرا‌ها علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود
  • تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است
  • مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند