Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@21:58:09 GMT

تردد در روز طبیعت محدود شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۹۲۵۳

تردد در روز طبیعت محدود شد

استاندار گیلان با اشاره به لزوم تداوم همکاری مردم در موفقیت غلبه بر قطع شیوع ویروس کرونا گفت: محدودیت‌های در نظر گرفته‌شده در سیزدهم فروردین و روز طبیعت، در راستای قطع زنجیره این بیماری با جدیت اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع عصر امروز پس از جلسه ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان که با موضوع مدیریت بیماری کرونا و نیز روز طبیعت برگزار شد،  به رصد روزانه اقدامات شهرستان‌ها پیرامون اجرای طرح‌های مختلف ابلاغی ستاد ملی از جمله طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا اشاره و اضافه کرد: به‌صورت مستمر موفقیت‌ها، موانع، چالش‌ها و مشکلات احتمالی و نیز روند اجرای طرح‌ها بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارائه گزارش فرمانداران در جلسه امروز در خصوص موضوعات مرتبط با بیماری کرونا گفت: گزارش‌ها حاکی از همکاری بسیار خوب مردم و اصناف با مجریان طرح است که مجدداً از مردم قدردانی می‌کنم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به لزوم رعایت توصیه‌های مؤکد مسؤولان و کارشناسان بخش بهداشت و درمان مبنی بر پرهیز از تجمعات تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس سنت سال‌های گذشته، ایرانیان روز سیزدهم فروردین را به همراه خانواده در طبیعت سپری می‌کردند؛ ولی در مقطع کنونی به سبب مشکلات و تهدیدات مرتبط با شیوع ویروس کرونا و نیز به جهت ضرورت تداوم اقدامات بهداشتی؛ لازم است مردم این روز را نیز همچون روزهای گذشته در خانه بمانند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت موارد خود مراقبتی و دیگر مراقبتی در راستای کمک به کادر درمانی و پرستاران سخت‌کوش برای قطع زنجیره شیوع این بیماری افزود: مقرر شد طبق دستورالعمل و پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی و تصمیمات ستاد استانی برای تعطیلی و بسته بودن مراکز و مناطقی که در سال‌های گذشته محلی برای تجمع مردم بودند؛ محدودیت‌هایی ایجاد شود.

زارع با بیان اینکه اگرچه گیلان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و غربالگری، استان پیشتاز است و افزون بر 90 درصد اجراشده، اما باید تلاش شود به 100 درصد برسد، گفت: فراهم کردن شرایط خریدهای اینترنتی تنها مربوط به دوران کرونا نیست و این مهم باید در شهرستان‌ها گسترش یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه علاوه بر بازارگاه ایران درگاه ملی، برای خرید اینترنتی، سامانه استانی نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و حتی می‌تواند درگاه مخصوص هر شهرستان نیز راه‌اندازی گردد، گفت: لازم است فرمانداران، اصناف را تشویق تا محصولاتشان را در این درگاه‌ها ارائه کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان بیان کرد: برای جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات انسانی،  فردا هیچ‌یک از تعاونی‌های مسافربری سواری، مینی‌بوس‌ها، اتوبوس‌ها و ون حق اجاره دادن خودروها را ندارند و فرمانداران نیز با همکاری شهرداری‌ها، موظف به نظارت هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: طبیعت گیلان بیماری ویروس کرونا اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • باران، هنرش را در طبیعت دره شهر به رُخ کشید
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • آبگرفتگی محدود برخی منازل در بندرعباس
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • «وعده صادق» محدود و تنبیهی بود/ اگر شدیدتر بود چیزی از اسرائیل نمی‌ماند
  • «وعده صادق» محدود و تنبیهی بود | اگر شدیدتر بود چیزی از اسرائیل نمی‌ماند
  • پیام ابراهیم رئیسی به کشورهای منطقه/ عملیات وعده صادق اقدامی محدود بود نه فراگیر
  • وعده صادق محدود و تنبیهی بود/ اسرائیل خطا کند با برخوردی سهمگین مواجه می‌شود
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد