Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین فارس، فارس با انتشار این خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف می‌نویسد: سیروس عسکری پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی شایانی در حوزه متالورژی داشته و به بهانه نقض تحریم‌های آمریکا در بدو ورود به کشوری که تحصیلات دوره دکترای خود را در آنجا گذرانده بود، بازداشت می‌شود. اتهامی که بعد از چند ماه در دادگاهای آمریکا از آن تبرئه شد اما دوباره به بهانه واهی حضور غیرقانونی، بازداشت و در زندانی با کمترین امکانات بهداشتی قرار داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، همزمانی این بازداشت با همه گیری ویروس کرونا و نبود اقدامات پیشگیرانه در زندان آمریکا، نگرانی‌های جامعه علمی را بیش از پیش کرده است.
دانشگاه صنعتی شریف در این مدت از طریق دستگاه دیپلماسی، پیگیر وضعیت عضو خانواده خود بوده و تلاش کرده تا بتواند مقدمات بازگشت سیروس عسکری را فراهم کند که در این زمینه، از تلاش‌های بی‌وقفه و مستمر وزارت امور خارجه تشکر می‌کند و امیدوار است با پیگیری‌های انجام شده، بزودی مقدمات بازگشت ایشان به کشور فراهم شود.

سیروس عسگری دانشمند ایرانی زندانی در بازداشتگاه اداره مهاجرت آمریکا به روزنامه انگلیسی گاردین گفت که مسئولان بازداشتگاه به عمد ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اختیار زندانیان قرار نمی دهند تا بیماری کووید ۱۹ آنها را از پای درآورد.

روزنامه گاردین چند روز قبل نوشت که سیروس عسگری که با وجود تبرئه از اتهام نقض تحریم های ایران، در بازداشتگاه اداره مهاجرت و گمرکات آمریکا گرفتار شده خبر داده که بازداشتگاهش آلوده و پر ازدحام است و مقام ها اقدام چندانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام نمی دهند.

این استاد ۵۹ ساله مهندسی مواد که در نوامبر ۲۰۱۹ از اتهام سرقت اسرار تجاری مرتبط با فعالیت های دانشگاهی خود در دانشگاه اوهایو تبرئه شده بود به علت ابطال روادیدش هنوز در بازداشت اداره مهاجرت آمریکا به سر می برد.

کد خبر 496832 برچسب‌ها ایران و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی

کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا در آمریکا به خاطر ادامه تظاهرات‌های ضداسرائیلی مجازی شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» اعلام کرد کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا در آمریکا به خاطر ادامه تظاهرات‌های ضداسرائیلی مجازی شده است.

 منابع رسانه‌ای اعلام کردند تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند، برگزار شده است.

 خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که 133 نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند.

چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزهتجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • طارمی خوش به حالش شد! | ستاره ایرانی زیر نظر استاد احیا
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • افسوس بازیگران سینما در سن سیروس (عکس)