Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@13:37:59 GMT

طرز تهیه پارفه توت‌فرنگی و گرانولا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۹۵۲۱

طرز تهیه پارفه توت‌فرنگی و گرانولا

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پارفه یک دسر فرانسوی لذیذ و آسان است که به علت اینکه برای تهیه آن از مواد اولیه متفاوتی می‌توان استفاده کرد و در ترکیب مواد اولیه محدودیتی ندارد، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. اما عموما پارفه یک ترکیب چند لایه از ماست خامه‌ای یا ماست یونانی، گرانولا، برش‌هایی از میوه، دانه‌های گیاهی از قبیل دانه چیا و تخم‌کتان و … است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیب مواد اولیه و همچنین چینش آن در ظرف کاملا بستگی به ذائقه و سلیقه افراد دارد. امروزه این دسر خوشمزه را بیشتر به عنوان یک صبحانه یا میان وعده با ارزش غذایی مناسب استفاده می‌نمایند. پارفه توت فرنگی و گرانولا یک ترکیب جذاب و ساده از انواع پارفه‌هاست که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد.

اگر گرانولا را آمده داشته باشید، تهیه این دسر زمان بسیار کمی خواهد برد، اما اگر گرانولا در دسترس ندارید می‌توانید برای تهیه آن از مطلب دستور تهیه گرانولا استفاده کنید یا بجای آن از ترکیب چند نوع ساده آجیل استفاده نمائید.

مواد لازم
ماست یونانی ۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
موز ۱ عدد
توت فرنگی و تمشک به میزان لازم
دانه کتان ۱ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل کمی برای گارنیش
مغز تخمه کدو کمی برای گارنیش

دستور تهیه:

ترکیب قرارگیری لایه‌ها و چینش مواد اولیه در ظرف یا لیوان مورد نظر کاملا سلیقه‌ای است. اما برای اینکه دسر شما علاوه بر طعم خوب، ظاهر زیبایی داشته باشد، از ترکیب یک لایه ماست، گرانولا، پودر کاکائو، قطعات میوه و دوباره ماست و ... استفاده کنید. با این حال بازهم در ترکیب آن‌ها کاملا آزاد هستید. همان‌طور که در ویدئو این دستور مشاهده می‌کنید از توت‌فرنگی و رُزبری منجمد شده استفاده شده است، اما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه پارفه‌ی خوشمزه‌تری داشته باشید از میوه‌های تازه استفاده کنید. در انتها دسر خود را با تخم کتان، پودر نارگیل و مغز تخمه کدو تزئین نمائید.

نکات:

از ترکیب خامه کم‌چرب و پنیر خامه‌ای، نیز می‌توان بجای ماست خامه‌ای یا ماست یونانی استفاده کرد.
ظرف مناسب دسر پارفه گیلاس‌های بلند شیشه‌ای است.
تخم کتان، دانه چیا و یا سیاه دانه مکمل‌هایی برای هضم راحت‌تر این دسر هستند.

منبع: مجله فرهنگ غذا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی به المپیک هدف ماست/می‌دانم در ایران والیبال اهمیت دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، موریس موتا پائز سرمربی جدید تیم ملی والیبال بامداد امروز وارد تهران شد تا در روزهای باقی مانده تا برگزاری مسابقات لیگ ملت‌ها تمرینات تیم ملی با هدایت او پیگیری شود.

پائز پس از ورود به تهران در مورد وضعیت تیم ملی والیبال ایران گفت: من آگاه هستم به این موضوع که والیبال چقدر در ایران از اهمیت برخوردار است. یادم می‌آید که از سال ۲۰۱۴ تا الان رشد یافته است و ایرانی‌ها والیبال را دوست دارند.

وی با بیان این‌که من می‌توانم به خوبی این موضوع را احساس کنم، تصریح کرد: امیدوارم که در ایران با هم کار خوبی انجام دهیم. برای همکاری با فدراسیون و بازیکنان بسیار هیجان زده هستم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: من با شما صادق هستم، می دانم که همه هواداران اینجا واقعاً والیبال را دوست دارند، برای آنها عملکرد تیم بسیار مهم است، اینکه تیم چه کاری انجام می‌دهد؟ چه کسی مربی است؟ چه بازیکنانی حضور دارند؟ اما من واقعاً روی کار متمرکز هستم.

وی تاکید کرد: همگی یک هدف بزرگ داریم و واقعاً باید روی آن تمرکز کنیم که آن هدف هم راه‌یابی به المپیک پاریس است و تابستان امسال به آن نیاز داریم. نمی‌توانیم این فرصت را از دست بدهیم و باید متمرکز پیش رویم چون در صورت کسب این نتیجه مردم با ما خوشحال خواهند شد و امیدوارم که چنین باشد.

پائز خطاب به مردم ایران گفت: من خیلی خوشحالم که اینجا هستم و امیدوارم تابستان خوبی را بسازیم و در پاریس ۲۰۲۴ باشیم. این هدف ماست و از حمایت شما متشکرم که در این چالش طولانی با تیم ملی همراه هستید.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از یکم ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است.

کد خبر 6087310 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • آذربایجان به ایران الحاق نمی‌شود، چون اسرائیل کنار ماست!
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • مدیرعامل باشگاه پرسپولیس: دایی؟ اوسمار گزینه اول ماست
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • درویش: دایی؟ اوسمار گزینه اول ماست
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • راه‌یابی به المپیک هدف ماست/می‌دانم در ایران والیبال اهمیت دارد
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید