Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ آزادکاران برتر را برای حضور در المپیک اعلام کرد که حسن یزدانی صدرنشین وزن ۸۶ کیلوگرم تنها نماینده ایران در این اوزان است. تاریخ انتشار: 22:02 - 12 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۲۳۱

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری میزان، سایت اتحادیه جهانی کشتی در جدیدترین رده‌بندی خود اسامی نفرات برتر اوزان شش گانه المپیکی را بر اساس رقابت‌های برگزار شده اعلام کرد که حسن یزدانی به عنوان تنها نماینده ایران در صدر وزن ۸۶ کیلوگرم حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب در این بین حضور حسن یزدانی به عنوان تنها غیراروپایی حاضر در صدر اوزان المپیکی است.

۵۷ کیلوگرم: ۱- زائور اوگویف (روسیه- ۶۰ امتیاز) ۲- سلیمان آتلی (ترکیه- ۵۸ امتیاز) ۳- استوان میچیچ (صربستان- ۴۸ امتیاز) ۴- راوی کومار (هند- ۴۵ امتیاز) ... ۸- رضا اطری (ایران- ۲۰ امتیاز)

۶۵ کیلوگرم: ۱- گادجی مراد رشیداف (روسیه- ۶۰ امتیاز) ۲- باجرانگ پونیا (هند- ۵۹ امتیاز)  ۳- دولت نیازبیکوف (قزاقستان– ۵۶ امتیاز) ۴- اسماعیل موسکایف (مجارستان- ۴۱ امتیاز)
۷۴ کیلوگرم: ۱- فرانک چامیزو (ایتالیا- ۶۲ امتیاز) ۲- زائوربک سیداکوف (روسیه- ۶۰ امتیاز) ۳- دانیار کایسانوف (قزاقستان- ۵۷ امتیاز) ۴- جردن باروز (آمریکا- ۴۳ امتیاز)
۸۶ کیلوگرم: ۱- حسن یزدانی (ایران- ۶۰ امتیاز) ۲- دیپاک پونیا (هند- ۵۴ امتیاز) ۳- آرتور نایفونوف (روسیه- ۴۷ امتیاز) ۴- مایلس ناظم امینه (سن مارینو- ۴۰ امتیاز)
۹۷ کیلوگرم: ۱- عبدالرشید سعداله یف (روسیه- ۸۰ امتیاز) ۲- کایل اسنایدر (آمریکا- ۵۷ امیتاز) ۳- شریف شریف اف (آذربایجان- ۴۰ امتیاز) ۴- ماگومدگادجی نوروف (مقدونیه- ۳۷ امتیاز) ... ۹- مجتبی گلیج (ایران- ۲۰ امتیاز)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- گنو پتریاشویلی (گرجستان- ۸۰ امتیاز) ۲- طا‌ها آکگول (ترکیه- ۴۰ امتیاز) ۳- الکساندر خوتسیانیوسکی (اوکراین- ۳۹ امتیاز) ۴- جمال الدین ماگومدوف (آذربایجان- ۳۴ امتیاز) ... ۱۰- یداله محبی (ایران- ۱۹ امتیاز) بیشتر بخوانید: انتشار پیام حسن یزدانی بابت ویروس کرونا+ فیلم انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسن یزدانی فدراسیون کشتی حسن یزدانی حسن یزدانی ۶۰ امتیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، چند روز قبل لیست اردونشینان کشتی آزاد از سوی کادرفنی اعلام شد، لیستی براساس نتایج رقم خورده در مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی قاره‌ای؛ اتفاق ظاهرا عجیب هم نام کامران قاسم‌پور بود که همچنان در وزن ۹۷ کیلوگرم درج شده بود.

او بعد از سومی در تورنمنت رنکینگ‌دار زاگرب و قرار گرفتن در جایگاهی پایین‌تر از امیرعلی آذرپیرا، متوجه شد که در وزن ۹۷ کیلوگرم شانسی برای حضور در المپیک ندارد چراکه قهرمان امید‌های جهان با شکست کایل اسنایدر آمریکایی و قهرمانی در زاگرب، نفر اول ۹۷ کیلوگرم شد و مشخصا شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک در گزینشی آسیایی داشت که همین اتفاق هم در بیشکک افتاد و باتوجه به وعده قبلی کادرفنی و فدراسیون در خصوص المپیکی شدن کشتی‎‌گیرانی که سهمیه المپیک را می‌گیرند، او خودش را به پاریس رساند.

از همان وقت بار دیگر نام کامران قاسم‌پور به عنوان مدعی وزن ۸۶ کیلوگرم مطرح شد، خودش هم طی مصاحبه‌ای که داشت تلویحا موضوع را تایید کرد، اما بار دیگر در اردوی اصلی المپیکی که از امروز (پنجم اردیبهشت) در کمپ تیم‌های ملی آغاز شده، نامش در جمع دعوتی‌های ۹۷ کیلوگرم بود، درحالیکه حسن یزدانی و هادی وفایی‌پور دو ۸۶ کیلوگرمی دعوت شده به اردو بودند.

اما ماجرای دعوت دوباره قاسم‌پور در این وزن چه بود؟ دارنده دو نشان طلای وزن ۹۲ کیلوگرم جهان، بعد از آنکه حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد را به دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله ران از دست داد، اولین مسابقه‌ای که پشت سر گذاشت، تورنمنت زاگرب و آن هم در وزن ۹۷ کیلوگرم بود. برای این رقابت‌ها وزنش را به ۹۳ کیلوگرم رسانده بود. در ادامه جراحی فتق انجام داد و اکنون با استناد به گفته خودش در آخرین مصاحبه‌ای که داشت، وزنش بین ۹۰-۹۱ کیلوگرم است. او در این مدت تمرین کشتی آن‌چنانی نداشته و به نظر می‌رسد قصد دارد در این اردو استارت تمرینات سنگین کشتی خود را بعد از جراحی زده و خود را در وضعیت جدید برای حضور در ۸۶ کیلوگرم محک بزند.

او چند سالی است که به دلیل حضور در ۹۲ کیلوگرم، وزن کم نکرده، به نظر می‌رسد کامران قاسم‌پور پیش از آنکه برای بازگشت به ۸۶ کیلوگرم درخواستش را به فدراسیون ارائه دهد، ترجیح می‌دهد طی تمرینات سنگین اردویی شرایط وزنی‌اش را ارزیابی کند و بعد از آن تصمیم نهایی‌اش را بگیرد. دلیل آن هم این است که کامران قاسم‌پور بعد از محک ناموفق در ۹۷ کیلوگرم، حالا فقط می‌تواند در یک وزن دیگر وارد چرخه انتخابی تیم ملی شود، یا به نیت حضور در المپیک و رقابت احتمالی با حسن یزدانی در تورنمنت زاگرب در ۸۶ کیلوگرم و یا اینکه قید حضور در المپیک را بزند و به فکر حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در آلبانی باشد و با نفر اول چرخه ۹۲ کیلوگرم که امیرحسین فیروزپور است، رقابت انتخابی داشته باشد؛ بنابراین او همچنان طبق روال قبلی، به عنوان نفر دوم ۹۷ کیلوگرم به اردوی جاری دعوت شده است و طی روز‌های آینده باید تصمیم نهایی خود را در مورد وزنش بگیرد.  

البته از یک سو اتفاق دیگری هم رخ داده است، بعد از شکست دیوید تیلور در انتخابی آمریکا، درحالیکه خیلی‌ها دستیابی حسن یزدانی به طلای المپیک پاریس را راحت‌تر از گذشته می‌دانند، او که قرار بود از اردوی پنجم اردیبهشت در جمع آزادکاران تمرینات کشتی‌اش را پیگیری کند، بازگشتش به اردو را به تعویق انداخته و عنوان شده از اردوی بعدی به تهران خواهد آمد. باید دید این تصمیم به دلیل وضعیت کتف این کشتی‌گیر اتخاذ شده و یا اینکه او ترجیح می‌دهد پیش از اعزام به مسابقه رنکینگ‌دار بوداپست، وضعیتش بر رقبا روشن نباشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • اهداف پروازی جهانی قطر؛ نماینده المپیکی ایران به مرحله پایانی تراپ نرسید
  • شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی اعلام شد
  • اعلام شرایط ملی‌پوش شدن ۲ وزن المپیکی و یک وزن غیر المپیکی
  • تصمیم کادرفنی برای یزدانی و قاسمپور
  • اعزام حسن یزدانی و کامران قاسمپور به تورنمنت رنکینگ جهانی
  • اردوی تیم ملی کشتی آزاد با حضور یزدانی و قاسم پور
  • اعلام زمان اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای المپیک پاریس با حضور حسن یزدانی
  • یزدانی: تصمیمی برای حضور در وزن المپیکی نگرفتم