Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:56:50 GMT

بیماریابی فعال، علت آمار بالای کرونا در اسفراین

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۹۷۲۹

بیماریابی فعال، علت آمار بالای کرونا در اسفراین

دکتر اسحاق ایلدر آبادی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اعلام نتایج آزمایش مثبت هر بیمار، اطرافیان وی نیز شناسایی و از آنان تست کرونا گرفته می شود که این امر سبب افزایش نمونه های آزمایش و به همان نسبت افزایش شناسایی افراد مبتلا می شود.
وی افزود: با وجود آمار بالای مبتلایان به کرونا در شهرستان نسبت به دیگر شهرستانها، میانگین بستری بیماران کرونا در اسفراین پایین تر از استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایلدرآبادی گفت: از ابتدای فروردین تاکنون به طور میانگین تنها ۹ بیمار کرونایی در بیمارستان این شهرستان بستری شده و بقیه به صورت سرپایی و یا در منزل دوره درمان را گذرانده اند.
وی افزود: امروز، سه شنبه، دوازدهم فروردین، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان اسفراین نسبت به دیروز تغییری نکرده و در همان عدد ۷۴ مانده است.
رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: بخش زیادی از موارد جدید شناسایی شده، از بیماران سرپایی هستند که در قرنطینه خانگی دوره درمان خود را می گذرانند.
وی افزود: هم اکنون ۱۲بیمار در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین بستری هستند که از این تعداد ۳ بیمار مثبت قطعی و بقیه مشکوک به کرونا هستند.
دکتر ایلدرآبادی گفت: ۷ بیمار بعد از بهبودی در نقاهتگاه بیمارستان، در بلوک زایمانی نگهداری می شوند و تاکنون ۳۰ نفر از مبتلایان کرونا در این شهرستان بهبود یافته و مرخص شده اند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفرابن در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها اسفراین بیماری های ویروسی خراسان شمالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین بیماری های ویروسی خراسان شمالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اسفراین بیماری های ویروسی خراسان شمالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب

به گزارش قدس خراسان، مسعود خانی اظهار کرد: در دور نخست سفرهای نوروزی روزانه ٢۰۰ مراجعه‌کننده به بخش اورژانس بیمارستان شهید کامیاب داشتیم که ۶۰ درصد آن‌ها موارد بستری و ۴۰ درصد دیگر هم سرپایی‌ها بودند و این عدد به نسبت مدت مشابه سال قبل تفاوت کاهشی و افزایشی نداشته است.

وی تصریح کرد: در طی ١۰ روز اخیر ۶۰ عمل جراحی اورژانسی در اتاق عمل بیمارستان شهید کامیاب انجام شد که ٩۰ درصد آن ها مربوط به تصادفات شهری و جاده‌ای بود.

مدیر بیمارستان شهید کامیاب با بیان اینکه در این مرکز درمانی تعداد ٣۰۰ تخت فعال داریم و برای ایام نوروز نیز افزایش ٢۵ درصدی تخت‌ها را داشتیم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های این بیمارستان اشغال بوده و میانگین بستری بیماران هم ۴٨ ساعت است، خوشبختانه در حال حاضر مورد بد حال و با وضعیت وخیم نداریم.

خانی تأکید کرد: توصیه اکیدمان به مسافران نوروزی این است که در رانندگی‌ها عجله‌ای برای زودتر رسیدن به مقصد نداشته باشند، چرا که بیشترین حوادث در نزدیکی مقصد رخ داده و اکثر بیماران بیمارستان شهید کامیاب هم مصدومان حوادث به وقوع پیوسته در ٣۰ کیلومتری پایانی مقصد بودند.

وی در رابطه با حضور پرستاران بیمارستان شهید کامیاب در مأموریت‌های ایام نوروز ١۴۰٣ در حرم مطهر رضوی، بیان کرد: تعداد ١۵ پرستار بیمارستان در تیم‌های واکنش سریع و بیمارستان صحرایی حرم مطهر رضوی مستقر هستند و در مأموریت‌های ویژه این ایام خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیر بیمارستان شهید کامیاب در خصوص مأموریت ویژه شب‌های قدر، گفت: در شب‌های قدر به جز پزشکان اعضای کادر درمان مستقر در هر شیفت، یک پزشک عمومی، ٢ متخصص اورژانس، ٢ متخصص بیهوشی، ٢ متخصص ارتوپدی، یک جراح مغز و اعصاب، یک جراح عمومی و بیش از ١۰۰ پرستار آماده خدمت‌رسانی هستند.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • بستری بیش از ۴۷۱ هزار نفر در بیمارستان از آغاز طرح سلامت نوروزی
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • وزش باد پدیده غالب اصفهان/ موج بارشی جدید پنجشنبه فعال می‌شود
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید