Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الله غلامی در ارتباط ویدیو کنفرانس با خبرنگاران با بیان اینکه نزدیک به ۲۰۵ ایستگاه کنترلی در مبادی کنترل ورودی و خروجی شهرستان‌ها، شهرها و روستاها در بخش‌های ایستگاه غربالگری و کنترلی فعال شده است، اظهار کرد: در این ایستگاه‌ها با ۳۱۰۰ نفر نیرو از بخش‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، هلال احمر، سپاه، ارتش، راهداری، نیروی مقاومت بسیج و فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا روز دوشنبه ۴۳۶ خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۳ خودرو متخلف توقیف شدند و در مبادی ورودی با ورود ۶۰۰۳ خودرو به داخل استان ممانعت بعمل آمده است که عمدتا از فارس، تهران، قم و چهارمحال و کرمان بوده که از شمال و جنوب و شرق و غرب وارد استان می‌شوند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: از زمانی که طرح زوج و فرد عملیاتی شد بیش از ۷۵ هزار مورد اعمال قانون شده و خودروهای متخلف جریمه شدند.

وی تاکید کرد: برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین با توجه به اینکه کلیه پارک‌ها تعطیل و ورودی پارک‌ها در سطح استان بسته شده و هیچگونه امکان استفاده از این پارک‌ها در این روزها نیست باید به سمتی حرکت کنیم که تردد در سطح شهرها مهار و ممنوعیت تردد ایجاد شود.

غلامی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ جرثقیل حمل خودرو در اختیار پلیس قرار داده شده است، اضافه کرد: خوشبختانه جلسات متعددی با نیروی انتظامی و شهرداری‌ها برگزار شده، از این رو از روز ۱۲ فروردین ۲۰۰ تیم کنترلی پلیس راه در سطح شهرها با سایر دستگاه‌ها حضور دارند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: همکاری مردم در این مدت بسیار مناسب بوده است و طی نظرسنجی‌های انجام شده از اجرای این طرح مردم بسیار خرسندند و علت این است که در این مدت بیش از ۷۵ درصد مردم شعار در خانه ماندن را محقق کردند و کمتر از ۲۵ درصد عدم رعایت ضوابط و مقررات را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، یک سری از نیروهای خدماتی، بهداشتی درمانی و شرکت‌های توزیع کننده برای تردد با مشکل روبه رو می‌شدند که در چهار گروه مجوز تردد صادر شد و کارکنان مراکز بهداشتی درمانی، پزشکان، داروسازان و بیمارستان و پرستان، نیروهای نظامی انتظامی و قضایی با کارت تردد اجازه عبور و مرور دارند.

غلامی در پاسخ به این سوال که بیمارستان خورشید با مشکل کمبود دستگاه کمک تنفسی روبه رو شده و چه تمهیدی در این راستا اندیشیده شده است، بیان کرد: در بیستمین جلسه ستاد این موضوع مطرح شد و خرید دستگاه کمک تنفسی در دستور کار قرار گرفته و با توجه به گزارش‌هایی که نماینده علوم پزشکی داده، مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اعلام آمار تعداد مبتلایان اظهار کرد: صرفا دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان و اصفهان آمار را در اختیار خبرنگاران قرار خواهند داد.

غلامی در خصوص جریمه خودروهای کادر درمانی گفت: تاکید شده که لیست افرادی که تردد آن‌ها در شهر به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شود و نیروی انتظامی از سیستم سامانه جرایم را حذف کند.

وی افزود: هر استانی متناسب با جمعیت میزان بستری‌ها و بهبود یافتگان و درگذشتگان را اعلام می‌کند از این رو استان را رصد و وضعیت را در سطح کشور مورد بررسی قرار دادیم که وضعیت نسبتا مطلوبی نسبت به هفته گذشته داشتیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: براساس دستور العمل موجود مبنی بر فاصله گذاری اجتماعی‌ تا بیستم فروردین مشاغلی از جمله فروشگاه مایحتاج عمومی(توزیع و تولید)، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، داروخانه‌ها، سوپرمارکت، میوه فروشی، سبزی‌فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های دامپزشکی، مراکز توزیع و تولید محصولات پروتئینی، جایگاه سوخت، لبنیات فروشی‌ها و مراکز تامین آمبولانس، پخش دارو و تهیه و توزیع غذا مجاز و باز هستند و سایر مشاغل تا بیستم فروردین تعطیل و از این تاریخ به بعد با تصمیم ستاد ملی فعال خواهند شد.

به گفته غلامی، شرکت‌های تولیدی در مقیاس ملی مانند فولادمبارکه و ذوب آهن به لحاظ تامین نیازمندی‌های کشور همچنان فعال هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصفهان کرونا در اصفهان ستاد استانی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور برای توقیف خودرو‌های دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد، نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این خودرو‌ها اقدام می‌کنند.
علی اصغر زارع افزود: هرگونه تغییر در وضعیت خودرو از جمله افزایش یا کاهش ارتفاع موجب برهم خوردن حالت آیرودینامیک وسیله نقلیه می‌شود و آن را از حالت استاندارد خارج می‌کند.
وی افزود: با این تغییر ظاهری در مواقع توقف و تغییر مسیر، علاوه بر سیستم تعلیق، سیستم ترمز خودرو به‌خوبی عمل نمی‌کند و باعث بروز تصادف می‌شود و علاوه براعمال قانون خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود و بعد از بازگشت به وضعیت قبل اجازه تردد دارد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: افرادی که از چراغ‌های رنگی یا نور زنون نیز استفاده می‌کنند جریمه می‌شوند، زیرا استفاده از این نوع چراغ‌ها و نور‌ها باعث آزار و اذیت دیگر کاربران ترافیکی به ویژه آنهایی که از عینک استفاده می‌کنند و آن دسته افراد که مشکل بینایی در شب دارند می‌شود، همچنین باعث خیره شدن چشم و اختلال در بینایی عابر پیاده می‌شود.
سرهنگ زارع همچنین با اشاره به تخلف شیشه دودی گفت: داخل خودرو لازم است واضح پیدا باشد، نصب هر‌گونه برچسب بر شیشه و بدنه وسیله نقلیه خلاف قانون است، البته خودرو‌هایی که از کارخانه شیشه‌رنگی دارند از این قاعده مستثنی هستند.
وی افزود: کارشناسی‌های ترافیکی بعد از تصادفات به این نکته اشاره کرده است که افرادی که شیشه‌های خودرو را دودی می‌کنند در مواقع تاریکی یا برودت هوا برای دید مناسب به مشکل می‌خورند، زیرا راننده با نداشتن دید کافی و مناسب به محیط اطراف خود اشراف ندارد و باعث بروز تصادفات احتمالی می‌شود.

دیگر خبرها

  • این جاده اصفهان هم سیلابی شد | وضعیت تردد خودروها را ببینید | تصاویر
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است
  • فرمانده سپاه تهران: گروه‌های «سفیران مهر»، تذکر رعایت حجاب را جدی‌تر پیگیری می‌کنند
  • ایجاد گروه جدید برای تذکر حجاب در خیابان‌ها | فرمانده سپاه تهران از ورودی جدی «سفیران مهر» گفت