Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@16:17:42 GMT

گشت زنی هواپیماهای آمریکایی بر فراز بغداد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۹۹۴۷

گشت زنی هواپیماهای آمریکایی بر فراز بغداد

هواپیماهای آمریکایی از شامگاه سه شنبه به پروازهای مشکوک و شناسایی خود در روزهای اخیر بر فراز آسمان بغداد شدت بخشیدند.

به گزارش ایرنا، چند فروند هواپیمای آمریکایی اکنون و از ساعت های نخست امشب بدون وقفه در حال گشت زنی بر فراز آسمان بغداد هستند.

آسمان بغداد و بسیاری از مناطق این کشور در شرق، جنوب، مرکز و غرب عراق در روزهای گذشته شاهد پرواز گسترده و مستمر هواپیماها، بالگردها و پهپادهای آمریکایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرواز مشکوک پرنده های آمریکایی که از زمان حمله هوایی بیست و سوم اسفند گذشته به مقر نیروهای الحشد الشعبی، پلیس و فرودگاه بین المللی کربلا بر آسمان بغداد و برخی مناطق این کشور آغاز شده در روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

در همین حال برخی منابع رسانه ای در چند روز اخیر با اشاره به نقل و انتقال های جدید نیروهای آمریکایی در منطقه از قصد واشنگتن مبنی بر انجام اقدام نظامی علیه نیروهای مقاومت عراق خبر می دهند.

لینک کوتاه: asriran.com/0031fX

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بغداد آسمان بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا

دهه‌هاست که ایرلاین های جهان بین بوئینگ آمریکایی و ایرباس اروپایی تقسیم شده اند. پس از سال‌ها مشکلات ایمنی، جدا شدن در خروج هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۹ در پرواز آلاسکا ایر، منجر به استعفای مدیرعامل آن شد.

به گزارش کن نیوز؛ این حادثه به دنبال دو سقوط مرگبار هواپیماهای این شرکت در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ رخ داد.

اینفوگرافیک زیر، نمودار تعداد حوادث هوایی ایالات متحده بین بوئینگ و ایرباس را به تصویر می کشد.

ایالات متحده بزرگترین بازار بوئینگ است و ۵۸ درصد از درآمد سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است.

از طرفی، آمریکای شمالی سومین بازار بزرگ ایرباس نیز هست که ۲۱ درصد از درآمد سالانه این شرکت را پس از اروپا و آسیا تامین می کند. در زیر، تعداد حوادث هوایی بین این دو غول هواپیما سازی از سال ۲۰۱۴ در محدوده ایالات متحده و آب های بین المللی را می بینید:

*داده های سال ۲۰۲۴ تا پایان فوریه است.

در سال ۲۰۲۴ تاکنون، بوئینگ با ۲۰ حادثه مواجه شده است که پرواز آلاسکا ایر به دلیل فقدان پیچ و مهره درب خروج که باعث خارج شدن آن از لولا شده، شناخته شده ترین مورد بوده است.

یکی از محرک های بالقوه ای که توسط این شرکت شناسایی شده است این است که پاداش های کارکنان به شدت با انگیزه های مالی مرتبط است. در حال حاضر، در حالی که این شرکت روند تولید خود را بازسازی می کند، معیارهای ایمنی و کیفیت را برای ۶۰ درصد از پاداش سالانه آنها در نظر می گیرد.

برای سال‌ها، بوئینگ با نگرانی‌های ایمنی در مورد هواپیماهای خود مواجه بوده است، که باعث شده است استفاده از رگولاتورها هواپیماهای ۷۳۷-۸ خود را پس از یک سانحه مرگبار در سال ۲۰۱۹ به مدت دو سال متوقف کنند. از طرفی، تنظیم‌کننده‌های هواپیما از سال ۲۰۱۳ با کاهش شدید بودجه مواجه شده‌ است.

حال، مسائل کیفیت منحصر به بوئینگ نیست. در برخی از آخرین تحویل‌های ایرباس، مشتریان نگرانی‌های مربوط به کیفیت را همراه با شکایت از تاخیر در تحویل مطرح کرده‌اند. به عنوان مثال، در ماه ژانویه، یک هواپیمای ایرباس A319 در پرواز خطوط هوایی یونایتد به دلیل احتمالی درب معیوب فرود اضطراری داشت.

تا این مرحله، حوادث بوئینگ و ایرباس در سال ۲۰۲۳ در میان رکورد ۱۶.۳ میلیون پرواز در آمریکا به بالاترین حد خود در دهه گذشته رسید. خبر خوب این است که هیچ حادثه مرگباری در سال ۲۰۲۳ گزارش نشده است. در واقع، تقریباً در ۱۵ سال گذشته هیچ حادثه مرگباری در خطوط هوایی ایالات متحده رخ نداده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • همه مسیرهای هوایی کشور باز است
  • تکذیب ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور؟
  • شرکت فرودگاه‌ ها: تکذیب ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • مقام آمریکایی: ۵ موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • زمین‌گیرشدن هواپیماهای مسافربری رژیم صهیونیستی
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد