Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران؛ آنچه پیش روست خاطرات مرحوم کیومرث صابری مشهور به گل ‌آقا (طنز‌نویس معاصر) است که طی گفتگو و نیز در زمان حیات خویش به درخواست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) تحریر و تحویل داده است.

آقای وحید خامنه ‌ای با نشان دادن روزنامه رسالت پرسید این چیه؟ گفتم: این رسالت بی‌ ربط می‌گوید آن مربوط به سال 71 است که من گفته ‌ام این هم که شایعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت [به] آقای محمدی گیلانی در جلسه فقط توانستم بگویم من نخوانده ‌ام. گفتند پس به طور قطع غلط است و حتما به آقا می‌گویند.

این‌قدر این آقایان از شهرستان‌ها از مراکز استان‌ها تماس گرفتند و همه بلااستثناء خیال کردند که واقعا‌ من شایعه را ساختم. آقا (رهبر انقلاب) تا بعد از ظهر سه ‌شنبه فکر می‌کردند من این کار را کرده‌ ام که بعد به ایشان گفتند که صابری گفته است اصلا. بعد ایشان آن نطق را کردند که دشمنان لطیفه و متل می‌سازند قطعا‌ ما نبودیم، قطعا یک توطئه ‌ای علیه ما بود.

متأسفانه بعضی‌ها هم به آن اختلافات جناحی خودشان دامن می زنند.  آقای جنتی به آقای میر‌سلیم (وزیر وقت ارشاد)  گفته بود که اگر نمی‌توانید برخورد کنید ما برویم برخورد کنیم. پاسخ داده بود آقا من خوانده ‌ام چنین چیزی نبوده است. از خودش هم پرسیدم گفته است نیست چنین چیزی، دیگر او که دروغ نمی‌گوید. که آقای جنتی یک مقدار آمده بودند پایین.

من همان زمان توضیح دادم یعنی بعد از اینکه رسالت به من زنگ زد گفتند که (بچه ‌ها گفتند) چنین چیزی نیست که خودش بعد که آن دسته گل را به آب داد که گل‌ آقا یک کاندیدا را نوازش می‌کند، خراش می‌دهد در چهره یک کاندیدای دیگر. من توضیح دادم که آقا کی خراش می‌دهد؟ کی چه کار می‌کند؟ چه کار کردم که شما این حرف را می‌زنید؟ این مال سال 71 است. آقای خاتمی داشت از وزارت ارشاد می‌رفت. من آمدم آنجا، در تالار وحدت دو دقیقه هم حرف زدم نه بیشتر، بعد علی لاریجانی  در مدرسه، شاگرد من بود. برای من مثل فرزند عزیز است. گفتم حالا شما آن‌جوری کار کن شما هم آن‌جوری، شوخی کردیم.

رفتم خدمت آقا. ‌گفتم من هم [در جلسه تودیع خاتمی] بودم گفت آن را هم دیدم تو گل ‌آقائیت را کردی. بعدها [در انتخابات سال 76] این را برداشتند در تبلیغات خودشان استفاده کردند. آن جناح استفاده صحیح کرد چون من به تمام روزنامه ‌ها گفتم عکس من را چاپ نکنید. همین اخبار هم دیروز چاپ کرده... منتها اینها زبلی کردند بدون اینکه به من بگویند عکسم را که مربوط به همان مراسم است چاپ کردند. نوشتند راجع به خاتمی، صابری این‌جوری گفته است. بعد یک کادر به این بزرگی باز کردند که حرف گل ‌آقا و مرحوم رسام عرب‌‌زاده مال تیر ماه 1371. رسالت این را چاپ کرد به این تاریخ اشاره نکرد که من زنگ زدم به آقای وحید در بیت، گفتم.

گفت: این را تو تازه نگفتی؟ گفتم: نه، که توضیح من را بعدا خود ایشان گفت که چاپ بکنند که رسالت چاپ کرد و این را هم نوشت که این شایعه هم به نام گل ‌آقا بوده است که با دفتر خودش تماس گرفتیم، تکذیب کرد که اتفاقا زیر این بود که بعدا توضیح مرا چاپ کردند. من اصلا نمی‌خواستم وارد این قضیه بشوم خیلی هم تهدید شدیم؛ گفتند گرفتند آتش زدند 25 میلیون، 80 میلیون تومان جریمه کردند.

همکار سابقم اینجا آمده بود می‌گفت مادربزرگ من گفته است که این گل‌ آقای بیچاره 25 میلیون تومان از کجا بیاورد. گفتم: تو سواد‌ داری تو می‌دانی گل‌ آقا چیست. از ذهن او بیرون نمی‌شود آورد و خدا لعنت کند که این شعار بد را ساختند.

در انتخابات دوران بنی ‌صدر ما یک انتخابات جدی داشتیم این هم دومین انتخابات جدی بود والا مثلا یک طرف آقای رجایی است یک طرف آقای عباس شیبانی است و معلوم است که آن هم خودش می‌آید به رجایی [رأی می‌دهد]، انتخابات ما این‌جوری بود و دشمن گذاشته بود سر همین انتخابات جدی بعد از 18 سال این را خراب بکند که آقا تقلب می‌کنند آقا به نام خودشان، اتفاقا ملت ما عجب ملت خوبی است زدند توی دهان ضد انقلاب. 

گرایش من به آقای خاتمی بود منتها خدائیش من پنجه به صورت کسی نکشیدم و فحش به کسی ندادم. من نمی‌خواستم من ممنوع بودم توضیح هم نمی‌دهم از اینکه جناحی فکر کنم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آیت الله خامنه ای امام خمینی رهبر معظم انقلاب سید محمد خاتمی مصطفی میرسلیم آیت الله جنتی ناطق نوری گل آقا گل آقا و امام انتخابات خرداد 76 انتخابات ریاست جمهوری 76 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات

اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: ستاد‌های پیشگیری از جرایم انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهاد‌های امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره پرونده‌های تخلفات انتخاباتی نیز گفت: یکسری پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت: در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده است و نتیجه آن این بود که برای اولین بار در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقین در ایام عید کلا منتفی شد و سخت گیری‌ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقین پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری‌های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود