Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، برگر سه‌شنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: این گامی مهم برای حمایت از مردم ایران با کالاهای پزشکی است. هدف ما تسهیل تجارت [با ایران] و حفظ برجام بوده و خواهد ماند. اینستکس بالاترین استانداردهای پایبندی [به این توافق] را تضمین می‌کند.
در همین حال، «فدریکا موگرینی» مسوول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با استقبال از انجام نخستین تراکنش از طریق اینستکس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: فرانسه، آلمان و انگلیس با موفقیت نخستین تراکنش را انجام داده و صادرات کالاهای پزشکی از اروپا به ایران را تسهیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینستکس و شرکت ایرانی متناظر آن STFI روی انجام تراکنش‌های بیشتر و تقویت این سازوکار، کار خواهند کرد.
وزارت امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه نخستین عملیات مالی با ایران بر اساس سازوکار مالی اروپا و ایران موسوم به اینستکس را تأیید کرد.
بر اساس بیانیه این وزارتخانه که در توییتر منتشر شد برلین، پاریس و لندن اولین معامله تجاری با ایران بر اساس اینستکس را برای تسهیل ارسال تجهیزات پزشکی به ایران با موفقیت انجام داده‌اند.
در این بیانیه ابراز امیدواری شده که اینستکس و همتای ایرانی آن برای توسعه این سازوکار و انجام تراکنش‌های بیشتر با یکدیگر همکاری کنند.
ابزار حمایت از مبادلات تجاری (انگلیسی: Instrument in Support of Trade Exchanges) به اختصار اینستکس (INSTEX) یا سامانه حمایت از مبادلات تجاری یک ابزار ویژه مالی است که در بهمن ۱۳۹۷ توسط فرانسه، آلمان و انگلیس برای تسهیل تجارت غیردلاری با ایران ایجاد شد.
مقر اینستکس در پاریس پایتخت فرانسه است.

سخنگوی رسمی دولت فرانسه نیز گفت: انجام نخستین تراکنش اینستکس با ایران را تایید می کنیم و تاکید داریم که تجارت مشروع با ایران از این کانال، ادامه و گسترش یابد.
آماده گفتگوی سازنده با ایران برای حل و فصل مسائل مرتبط به تعهدات برجامی هستیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلمان اتحادیه اروپا ایران برجام اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه به اصطلاح واسطه‌های تجاری نیروهای انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است که تحریم‌های مذکور شامل شش نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش می‌شود که حوزه فعالیت آن ها و یا محل ثبت فعالیت آن ها در هند، ویتنام، لبنان، کویت و لیبریا است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که مجموعه افراد و نهادهای ذکر شده در تسهیل تبادل محموله‌ها و معاملات مالی دخیل بوده‌اند.

این وزارت خانه اضافه کرد که ۱۱ شخص و نهادی که از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق تسهیل تبادلات مالی حمایت می‌کنند نیز تحریم کرده است.

کد خبر 6063123

دیگر خبرها

  • صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی در شبکه بانکی
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • توافق تجاری افغانستان و پاکستان
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • ۱۰ فکت اشتباه از جنگ جهانی دوم که بین مردم رایج هستند(+عکس)
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان