Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه به علوم انسانی و هنر برای تبدیل دانشگاه به نهاد علمی اسلامی بسیار با مهم است.

حسن خیری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: اسلامی‌سازی دانشگاه با به کارگیری ابزارهای تاثیرگذار هنر باعث رشد علمی و فضای معنوی در میان دانشجویان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  دانشگاه آزاد سند اسلامی دانشگاه‌ها را سرلوحه کار خود قرار داده است. این سند از جامعیت مخصوصی برخودار است و ابعاد مختلفی در آن درنظر گرفته شده است. از جمله کارهایی که دانشگاه آزاد اسلامی طی ۱ سال اخیر انجام داده شکل‌گیری معاونت علوم انسانی و هنر است. بی‌تردید جایگاه علوم انسانی و هنر برای تبدیل شدن دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی در طراز انقلاب اسلامی بی‌بدیل است.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این کار، ابتکاری مناسب از سوی دانشگاه آزاد اسلامی است. دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق اهداف این معاونت شبکه گسترده توانایی‌های خود نظیر هیئت‌های اندیشه‌ورز، گروه‌های تخصصی و گروه‌های راهبردی را در سراسر کشور به کار گرفته است.

تلاش معاونت علوم انسانی و هنر برای اسلامی‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی

حجت‌الاسلام خیری گفت: ما در این راستا اقدام به توانمندسازی اساتید، تالیف کتاب‌های درسی با رویکرد اسلامی، بازنگری سرفصل‌ها و تولید نشریات متناسب این مقوله را انجام داده‌ایم. در حوزه معاونت‌های دیگر دانشگاه آزاد اقداماتی مثل توجه به مدرسه‌های مهارت آموزی انجام شده است.

وی عنوان کرد: این فعالیت‌ها در واقع حرکت دانشگاه به سمت شناخت هر بیشتر نیازهای جامعه، بومی‌سازی، حکمی‌سازی و اسلامی‌سازی است. فعالیت‌های گسترده‌ای در سایر معاونت‌های سازمان دانشگاه آزاد از جمله معاونت فرهنگی در حال انجام است تا دانشگاه بیش از گذشته به سمت شناخت فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی پیش برود.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: طرح‌های مهمی مثل طرح پایش برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها اهمیت زیادی دارند. طبیعتاً مجموعه این فعالیت‌های زمینه تحول دانشگاه‌ها بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را فراهم می‌کنند. قطعا همه ظرفیت‌های و استعدادهای دانشگاه آزاد برای هر بیشتر اسلامی شدن این مرکز مهم علمی کشور بسیج شده‌اند. همگامی و همسویی در نهادهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی بی‌نظیر و مثال‌زدنی است.

حجت‌الاسلام خیری تاکید کرد: نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و بسیج دانشجویی به صورت هم‌افزا و یاری‌رسانی در این زمینه با همه معاونت‌های دانشگاهی همکاری می‌کنند. همایش‌های خوبی که در دانشگاه‌ آزاد اسلامی برگزار می‌شود عموما برنامه‌ای مشترک بین دو یا چند معاونت هستند که این خود نشان دهنده همدلی و همراهی بین همه معاونت‌های این دانشگاه است. چنین همکاری‌هایی نماد همبستگی است.

نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت سفرای فرهنگی

  وی اضافه کرد: مهم‌ترین موضوع برای تربیت سفیر توجه به ۲ بعد است. یکی هویتی و دیگری بعد علمی و دانشجویی. معاونت علوم انسانی و هنر در تلاش است تا محتوای درسی و سلوک اساتید را بیشتر در خدمت انقلاب اسلامی قرار دهد تا همه دانشجویان ایرانی و غیرایرانی در این زمینه بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در حوزه ساختاری وقتی که رسانه‌های خدوم و متواضع انقلابی در مجموعه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشته باشند، خاطره خوشی برای دانشجوی ایرانی و غیرایرانی برجای گذاشته می‌شود.طبیعتاً دانشجویان غیرایرانی شرایط اخلاقی و تحصیلی در ایران را با دیگر کشورها مقایسه می‌کنند.

حجت‌الاسلام خیری خاطرنشان کرد: اگر مدیران صرفاً پست میز نشین شدند و احساسی همراهی و هم‌نوایی با دانشجویان را نداشتند ذهنیت منفی برای دانشجو به خصوص دانشجوهای غیرایرانی ایجاد می‌شود. در چنین شرایطی دانشجویی عقده‌ای پرورش یافته و قطعا سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

وی افزود: وقتی صحبت از دانشگاه در طراز انقلاب اسلامی می‌شود محصول و خروجی آن چه در داخل و چه در خارج از کشور افرادی می‌شوند که هویت اسلامی و انقلابی دارند. رفتارهای سلوکی مدیران و اساتید دانشگاه در تربیت دانشجویی انقلابی تاثیر زیادی دارد. خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: به غیر زبان خودتان دیگر را به اسلام دعوت کنید. استفاده از اساتید برجسته در دانشگاه خود عاملی بسیار مهم برای پرورش سفیر انقلاب اسلامی است. مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی وقتی که به صورت ساختاری و رفتاری بسیج شود قطعا بهترین سفرا را تربیت می‌کند.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در مورد نقش دانشگاه در تحولات غرب آسیا گفت: وقتی دانشگاه آزاد اسلامی خود را به عنوان دانشگاهی اجتماعی معرفی می‌کند تنها محدود به ایران نمی‌شود. این نهاد علمی خود را مسئول اتفاقات بروز مرزی هم می‌بیند. مثل سپاه قدس که نیروی دفاعی و فرامرزی است. دانشگاه آزاد اسلامی هم، زمانی که صحبت از گسترش اسلام و تفکر اسلامی می‌شود چنین وضعیتی دارد.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی علوم انسانی انقلاب اسلامی رئیس مرکز مطالعات انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان  دکتر محمدرضا داداشی، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در خصوص این خبر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۳ صبح روزهای ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه میزبان متقاضیان رشته‌های علوم انسانی و علوم تجربی می‌باشد. وی ادامه داد: این آزمون با رقابت بیش از ۲۷ هزار نفر داوطلب در سطح استان گلستان در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی، برگزار می‌شود که دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد علی آباد، واحد آزادشهر، واحد گنبد و بندرگز نیز مجری برگزاری این رقابت مهم می‌باشند. نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به تغییر نوبت‌های برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح پنج‌شنبه، گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در نوبت عصر پنج‌شنبه و علوم تجربی در نوبت صبح جمعه به رقابت خواهند پرداخت. دکتر داداشی با اشاره به برگزاری همزمان آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو/معلم سال ۱۴۰۳ و تفاوت برگزاری آن نسبت به سال‌های گذشته افزود: امسال متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان علاوه بر دفترچه سوالات عمومی و تخصصی، یک دفترچه ویژه دریافت کرده که حاوی سوالات دروس (هوش و استعداد معلمی) و نیز (تعلیم و تربیت اسلامی) خواهد بود. داداشی گفت : کارت ورود به جلسه از ۲ اردیبهشت از طریق تارنمای سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار گرفته و باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه، از روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در دو نوبت صبح و عصر، در محل دانشگاه منابع طبیعی گرگان فعال خواهد بود لذا داوطلبان، در صورت لزوم می‌توانند به این دانشگاه مراجعه کنند. وی  تاکید کرد: لازم است داوطلبان عزیز در زمان مقرر با همراه داشتن کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه، مداد نرم و پاک‌کن در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند. همچنین همراه داشتن هرگونه وسیله‌ی اضافه مثل کیف، موبایل، ساعت هوشمند، ماشین حساب و هر نوع نوشیدنی و خوراکی و ... در جلسه آزمون ممنوع است.

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است