Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:41:53 GMT

سلامتی مسافران قمی پس از برگشت غربالگری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۲۰۰

سلامتی مسافران قمی پس از برگشت غربالگری می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر سه‌شنبه شب درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم، افزود: عمل به توصیه‌های پزشکی و قرنطینه خانگی در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا ضروری است.

وی ادامه داد: افرادی که به مسافرت رفته‌اند، از روی شماره پلاک آنها شماره تماس استخراج و توسط نیروی انتظامی دراختیار ما قرار گرفته‌است که در حال تماس با این افراد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدیر افزود: دراین تماس‌ها از این افراد خواسته می‌شود که اگر بازنگشته اند حتما بازگشته و از سوی دیگر درسامانه salamat.gov.ir ثبت نام و از سوی دیگر غربالگری بر روی آنها انجام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، تاکید کرد: تا به این لحظه ۴۶۱ هزار و ۲۸۵ نفر از مردم قم در سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۶ هزار و ۷۹۹ نفر نیازمند پیگیری و ۱۱ هزار ۱۶۱ نفر نیز نیاز به پیگیری فوری داشتند که در مدت زمان کمتر از ۲۴ ساعت با آنها تماس گرفته و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ساعت ۱۴ روز دوازدهم فروردین ماه ۴۴ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۸۹۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم قم غربالگری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم غربالگری ویروس کرونا قم غربالگری دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از راه‌اندازی دانشکده داروسازی و جذب دانشجوی بین‌المللی داروسازی در این دانشکده خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دانشکده تنها دانشجویان بین‌المللی و خارجی جذب می‌شوند تا در گام نخست درآمدزایی برای تجهیز دانشکده داروسازی قزوین انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عبدالله دیده‌بان امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در نشست خبری با اهالی رسانه که به مناسبت هفته سلامت در سالن اجتماعات ستاد دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: بعد از سال‌ها مطالبه‌گری دانشکده داروسازی در دو طبقه از ساختمان دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در این دانشکده جذب دانشجوی ایرانی نداریم، گفت: با راه‌اندازی این دانشکده فقط دانشجویان بین‌المللی و خارجی جذب می‌شوند تا در گام نخست درآمدزایی برای تجهیز دانشکده داروسازی قزوین انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان از تکمیل ۴۶ طرح عمرانی حوزه درمان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۰ طرح عمرانی حوزه سلامت را هم در دست اجرا داریم که برخی از آنها پیشرفت ۸۵ درصدی دارد.

دیده‌بان میزان پیشرفت فیزیکی ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی را ۳۰ درصد دانست و ادامه داد: میزان پیشرفت فیزیکی این بیمارستان در ابتدای دولت سیزدهم ۹ درصد بود که با مصوبه سفر این پیشرفت ۳۰ درصدی حاصل شده و امیدوار به افتتاح فاز نخست آن با ۳۵۰ تخت بیمارستانی در همین دولت هستیم.

وی از خرید ساختمان جدید برای بیمارستان اعصاب و روان قزوین خبر داد و اضافه کرد: با اختصاص ساختمان جدید با مساحت ۶۵۰۰ متر مربع حداقل ۱۵۰ تخت به ظرفیت بستری بیماران این حوزه در استان قزوین اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از راه‌اندازی چهار دستگاه ام آر آی و یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی در دولت کنونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: تعداد دستگاه‌های ام آر ای ما از چهار به پنج دستگاه افزایش پیدا کرده و چندین دستگاه اکوکاردیوگرافی و سونوگرافی نیز به این مجموعه افزوده شده است.

دیده‌بان با بیان اینکه ساخت مرکز دیالیز محمدزاده را در حال انجام داریم، ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز دیالیز، تعداد مراکز دیالیز به سه مرکز افزایش پیدا می‌کند. در ضمن دو مرکز جراحی چشم دولتی نیز داریم.

وی اضافه کرد: در نهایت رتبه کیفی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از ۲۲ در دولت قبل به ۱۸ در دولت سیزدهم ارتقا پیدا کرده و در بین ۲۶ دانشگاه تیپ دو کشور نیز رتبه ما چهار است.

کد خبر 746859

دیگر خبرها

  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان
  • سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است