Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید فولادیان با اشاره به وضعیت نامناسب اتباع و افراد بی‌هویت، نسبت به شیوع کرونا در شهرهایی با جمعیت حاشیه نشین هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید فولادیان، عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن انتقاد از برخی نابرابری‌ها در درمان و پیشگیری از کرونا گفت: نابرابری‌هایی در توزیع وسایل بهداشتی در مشهد و در میان اتباع و افرادی که مدرک هویتی ندارند وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: 10 درصد جمعیت مشهد شامل اتباع و افرادی که فاقد مدرک هویتی است و امکان ابتلا این 10 درصد وجود دارد.

فولادیان تصریح کرد: متاسفانه از این افراد آزمایش گرفته نمی‌شود و به دلیل نداشتن مدارک بستری هم نمی شوند و اگر هم انجام شود هزینه زیادی را باید برای درمان بپردازند.

این متخصص جامعه شناسی با بیان اینکه این افراد به دلیل نداشتن شناسنامه در وضعیت بدی به سر می‌برند، گفت: شاید بتوان گفت این افراد فرودست ترین طبقه اجتماعی هستند. آنان پول ندارند، باید کار کنند، رفت و آمد داشته باشند و همه این موارد باعث گسترش بیماری خواهد شد.

او با اشاره به اینکه عدم رعایت بهداشت و ابتلا این افراد سبب گسترش آن در کل کشور خواهد شد، تصریح کرد: هرگونه نابرابری در دسترسی به امکانات بهداشتی، بیماری را به شکل جدی در میان همه گسترش خواهد داد.

فولادیان اضافه کرد: کرونا جز معدود بیماری‌هایی است که اگر به صورت نابرابر در سیستم بهداشت و درمانی رفتار شود هیچ طبقه‌ای را ایمن نگه نمی‌دارد بلکه سبب افزایش  اپیدمی بیماری خواهد شد.

این متخصص جامعه‌شناسی افزود: همه افراد در روند مقابله با این بیماری باید دیده شوند. نابرابری در خدمات باید کاهش پیدا کند و به هر کسی فارغ از مذهب، ملیت، مدرک هویتی باید خدمات ارائه دهند. بدین معنا باید به هر کسی که به مراکز درمانی و بهداشتی رجوع می کند فارغ از مدارک خدمات ارائه شود.

او با بیان اینکه برخی مشکلات اظهار کرد: مشکل این است هر کسی پول ندارد، باید هزینه بیشتری پرداخت کند و این مسئله را پیچیده‌تر می‌کند. اولین قدم این است که به این افراد همانند ایرانیان خدمات ارائه شود. هر آزمایشی که برای ایرانیان رایگان است باید برای آنان هم اینگونه باشد. در غیر اینصورت بیماری کرونا در میان طبقات فرودست گسترش پیدا می‌کند و سبب افزایش مرگ و میر خواهد شد.

فولادیان در پایان تاکید کرد: سبک زندگی و تغذیه برای مقابله با کرونا اهمیت زیادی دارد که این افراد دچار نقصان در این موارد هستند و باید تمهیدات ویژه‌ای برای این افراد در نظر گرفت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حاشیه نشینی اتباع خارجی کرونا کرونا در ایران اتباع و افراد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان

 به گفته آنها زمینه تحقیق در مورد بیماری سرطان در فضا با توجه به این که سلول‌های بدن در آن به دلیل عدم وجود نیروی جاذبه سریع‌تر پیر می‌شوند بیش از روی سطح کره زمین فراهم است. فرانک روبیو، فضانورد آمریکایی در همین راستا در مدت حضورش در ایستگاه فضایی بین‌المللی در یک ماموریت تحقیقاتی در مورد سرطان شرکت کرد.

او از فضا به عنوان یک «محیط پژوهشی منحصر به فرد» یاد می‌کند.

به گفته دانشمندان نه تنها سلول‌های بدن در فضا سریعتر پیر می‌شوند بلکه ساختار آنها نیز «خالص‌تر» است. بیل نلسون، مدیر ناسا می‌گوید که امکان بررسی ساختار سلول‌های بدن در فضا با توجه به عدم وجود نیروی جاذبه بیشتر وجود دارد.

شرکت داروسازی مرک در همین راستا تصمیم گرفت که تحقیق‌هایی را در مورد تاثیر یک داروی ضدسرطان در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دهد.

مدیر ناسا می‌گوید هرچند تحقیق در مورد بیماری سرطان در فضا سابقه‌ای چهار دهه‌ای دارد، اما این پژوهش‌ها طی سال‌های اخیر تحول‌های گسترده‌ای ایجاد کرده‌اند.

به گفته وی تحقیق‌ها در مورد درمان سرطان در فضا باعث شده‌اند تا پزشکان و بیمار‌ها بر روی سطح زمین از میان گزینه‌های درمان بتوانند انتخاب درست‌تری انجام دهند.

روز جهانی سرطان؛ مواد شیمیایی ماندگار در آب لوله‌کشی باعث افزایش احتمال «متاستاز» می‌شوند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که کشورش قصد دارد میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری سرطان را طی ربع قرن آینده به نصف کاهش دهد. بنا به آمار کاخ‌سفید به این ترتیب میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به سرطان چهار میلیون کاهش می‌یابد.

بیماری سرطان دومین عامل مرگ و میر در آمریکا پس از بیماری‌های قلبی و عروقی است.

منبع: یورونیوز

tags # اخبار پزشکی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • کتابخانه مرکزی شهر ایلام بزرگترین پایگاه فرهنگی، اما فاقد امکانات است
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • وعده وزیر برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • بیش از ۱۳۰۰۰ خدمت و مراقبت بهداشتی در تعطیلات نوروزی خراسان شمالی ارائه شد
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان