Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@13:07:41 GMT

محققان مشکل روابط اجتماعی کودکان اُتیسمی را برطرف کردند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۳۳۲

محققان مشکل روابط اجتماعی کودکان اُتیسمی را برطرف کردند

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: آزمایش‌های تخصصی در قسمت پیش‌پیشانی مغز کودکان اُتیسمی نشان داد عملکرد این ناحیه از مغز روی روابط اجتماعی تاثیر مستقیم دارد و موجب کاهش ارتباط بین کودکان می‌شود.

محمدرضا بیگدلی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره رونق تولید و دستاوردهای این دانشگاه گفت: در سال رونق تولید چندان موفق نبوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تحقیقاتی روی دارویی برای بیماران قلبی عروقی به نام MIR92 که یک داروی بیولوژیک است انجام دادیم و در نظر داشتیم که با حمایت معاونت علمی و فناوری تولید کنیم که در این زمینه موفق نبودیم. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه افزود: روی داروی دیگری به نام MIR731 که برای ماهی‌های سردآبی که دچار ویروسی به نام خونریزی‌دهنده مغز می‌شوند کار کردیم که با سازمان نظام دامپزشکی به توافق نرسیدیم. 

عدم موفقیت پروژه‌های تحقیقاتی به دلیل نوسانات قیمت ارز

وی اظهار داشت: به دلیل شرایط و نوسانات  قیمت ارز روی هر پروژه‌ای که سرمایه‌گذاری می‌کردیم هزینه‌ها افزایش می‌یافت و موفق نمی‌شدیم. 

رفع مشکل روابط اجتماعی کودکان  اوتیسمی 

بیگدلی اضافه کرد: خوشبختانه باید بگویم در پروژه اپتوژنیک توانستیم در آزمایشات بر روی کودکان اوتسیم نتایج مطلوبی را بدست آوریم. به  طوری که در  قسمت پیش‌پیشانی مغز کودکان اوتیسمی سیناپس‌های کمتر با فعالیت کمی وجود دارد  که عملکرد این ناحیه از پیش‌پیشانی مغز بر روی روابط اجتماعی نشان می دهد و باعث می‌شود که کودکان اوتیسمی روابط اجتماعی پایین‌تری داشته باشند. 

وی افزود: از طریق تزریق یک آنتی ویروس میزان پروتئین‌هایی که به عنوان کانال سدیمی عمل می‌کردند را در این ناحیه بیشتر کردیم و از طریق تاباندن نور تعداد سیناپس‌های مغز بیشتر را بیشتر کردیم و عملکرد مغز افزایش یافت که در نتیجه مشکل روابط اجتماعی در اینگونه افراد برطرف شد. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در پایان گفت: برای اجرایی شدن این پروژه از ستاد علوم شناختی حمایت شدیم و آزمایش را روی مدل حیوانی اجرایی کردیم و به موفقیت رسیدیم. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی شهید هیات علمی کودکان تحقیق اوتیسم عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی روابط اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان کار اتباع از تهران می‌روند

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ساماندهی کودکان کار گفت: این افراد به دو گروه دارای خانواده ایرانی و اتباع دسته‌بندی می‌شوند و بنا بر برنامه‌ریزی کودکان کار اتباع با همراهی اداره مربوطه رد مرز می‌شوند. - اخبار اجتماعی -

احمد احمدی‌صدر؛ مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به پایان طرح تکمیلی ساماندهی اجتماعی که به دستور شهردار تهران به مدت دو هفته در پایتخت برگزار شد، اظهار کرد: این طرح به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی  شامل معتادان متجاهر، کودکان کار، زباله‌گردها و متکدیان سطح شهر انجام شده است.

وی افزود: این طرح توسط  معاونت جتماعی و فرهنگی، مناطق 22 گانه و 124 ناحیه شهرداری تهران ،معاونت‌های امور مناطق و خدمات شهری شهرداری صورت گرفته است.

احمدی‌صدر با بیان اینکه در 5 روز آغاز اجرای این طرح حدود 2000 نفر توسط گشت‌های حامی شهر جمع‌آوری شدند، افزود: از همان ابتدای اجرای طرح تکمیلی ساماندهی اجتماعی 100 گشت حامی شهر به طور ویژه به منظور ارائه خدمات به فعالیت کردند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری درباره جزئیات این طرح عنوان کرد: متکدیان، معتادان متجاهر و کودکان کار و زباله‌گرد پس از جمع‌آوری توسط گشت‌های حامی شهر به منظور غربالگری و ساماندهی به ساختمان فوریت‌های اجتماعی شهر تهران که تحت نظر اعضای قرارگاه اجتماعی فعالیت دارد منقل شده و براساس نوع آسیب تفکیک می‌شوند.

ساماندهی معتادان متجاهر از اولویت شهرداری تهران خارج شده است

وی با بیان اینکه نیروهای گشت‌های حامی شهر در این طرح، اکیپ‌های تخصصی هستند، خاطرنشان کرد: سازمان خدمات اجتماعی درخصوص مددکار و نیروهای دیگری که نیاز است اقدامات لازم را با ظرفیت‌های مشخص هماهنگ کرده و با رعایت پروتکل‌های اجرایی با شهرداران مناطق و نواحی همکاری می‌کنند.

احمدی‌صدر ادامه داد: کودکان کار ساماندهی  شده به دو گروه دارای خانواده ایرانی و اتباع دسته بندی می‌شوند. آن‌هایی که دارای خانواده هستند تحویل پدر یا مادر شده و از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود که در صورت فعالیت مجدد در خیابان‌ها به طور قانونی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباه اتباع جمع‌آوری شده نیز بیان کرد: قرارگاه اجتماعی تمامی تسهیلات را به منظور رد مرز شدن برایشان فراهم کرده و سپس آن‌ها را به اداره مربوطه جهت انجام اقدامات لازم برای رد مرز قرار می‌دهد.

وی با اشاره به ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر نیز افزود: پس از غربالگری، متکدیان حرفه‌ای به دستگاه قضایی معرفی شده و مابقی به سایر نهادها و سازمانهای مربوطه معرفی می شوند. معتادان متجاهر نیز به منظور درمان اعتیاد و بهبودبخشی با توجه به شرایطی که دارند به یاورشهرهای مربوطه منقل شده و افراد بی‌خانمان نیز به گرمخانه‌ها و مددسراها ارجاع داده می‌شوند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهرن با اشاره به همکاری نیروهای خدمات شهری مناطق و نواحی مختلف شهر تاکید کرد: این مجموعه با همکاری گشت‌های حامی شهر شناسایی و رصد زباله‌گردها را به عهده دارد که تاکنون تعداد چشمگیری از آن‌ها جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند و درخصوص نحوه برخورد با زباله‌گردها برنامه‌ریزی‌های لازم نیز صورت گرفته است.

احمدی‌صدر با بیان اینکه با اجرای این طرح تعداد زباله‌گردها، متکدیان، معتادان متجاهر و... کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، مطرح کرد: ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه خواهد داشت تا بتوانیم پاکسازی اولیه از این آسیب‌ها را در سطح شهر و مناطق و نواحی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی نیازمند بستر و زیرساخت مناسب است، خاطرنشان کرد: در دوسال گذشته با تلاش‌ها و اقداماتی که صورت گرفت توانستیم 80 درصد زیرساخت‌های لازم را  ایجاد و 7700 ظرفیت را به منظور خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان اجتماعی  ایجاد کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • کشف اسرار جدید از ماه
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد