Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@06:12:42 GMT

حمایت دولت از کسب وکارهای آسیب‌دیده از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۳۷۲

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ به پیشنهاد معاونت اقتصادی رئیس جمهور، ضمن تعیین بخش ها و رسته های کسب و کارهای اقتصادی دچار بیشترین آسیب در اثر شیوع بیماری کرونا، به منظور حمایت از این کسب و کارها تصمیمات لازم را اخذ کرد.

بر اساس این تصویب‌نامه، بخش ها و رسته های کسب و کارهای اقتصادی مورد اشاره به شرح زیر تعریف و دسته بندی می شوند:

الف- مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه ها، اغذیه‌ فروشی ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)؛

ب- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)؛

پ- حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی (و موارد مرتبط به تشخیص وزارت راه و شهرسازی)؛

ت- دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی؛

ث- تولید و توزیع پوشاک؛

ج- تولید و توزیع کیف و کفش؛

چ- مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه؛

ح- مراکز، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی؛

خ- مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای (و موارد مرتبط به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)؛

د- مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است، حمایت های پیش‌بینی شده در این تصویب‌نامه برای کاهش اثرات اقتصادی شیوع بیماری کرونا مربوط به بخش های غیردولتی به ویژه بخش خصوصی است و در صورت نیاز، تغییرات احتمالی در فهرست مورد اشاره، از سوی کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا اعلام خواهد شد.

هیئت وزیران هم‌چنین، به منظور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده موضوع این تصویب‌نامه، دستگاه های اجرایی مربوط را ملزم به انجام اقدامات حمایتی لازم کرد.

بر این اساس، حق بیمه سهم کارفرما برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ از سوی سازمان تأمین اجتماعی استمهال می شود.

هم‌چنین، بانک رفاه کارگران مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با اتکاء به منابع داخلی، منابع بین بانکی و یا خط اعتباری در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می دهد و سازمان برنامه و بودجه کشور نیز مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را در سال ۱۳۹۹ پرداخت می نماید.

افزون بر این، هزینه های برق و گاز مصرفی برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ از سوی وزارت‌خانه های نیرو و نفت استمهال می شود.

منبع: الف

کلیدواژه: تشخیص وزارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده

روسیه به‌سرعت توانست واحدهای پالایشی آسیب‌دیده از حمله‌های پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌های نفت این کشور را احیا کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محاسبات این خبرگزاری نشان داد روسیه توانسته است به‌سرعت بعضی پالایشگاه‌های نفتی کلیدی خود را که هدف حمله پهپادهای اوکراینی قرار گرفت تعمیر کند و توان بهره‌گیری از ظرفیت پالایشی را افزایش دهد.

اوکراین از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی حمله‌های پهپادی به زیرساخت‌های انرژی روسیه را تشدید کرد که این اوضاع افزایش قیمت نفت را در پی داشت.

از زمان حمله به واحد پالایشی تانکو در دوم آوریل، هیچ گزارشی مبنی بر حمله‌ به پالایشگاه‌های بزرگ روسیه گزارش نشده و این کشور به‌سرعت در حال تعمیر پالایشگاه‌های خود است.

بر اساس محاسبات رویترز، مجموع ظرفیت پالایش نفت اولیه روسیه که هدف هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته از روزانه ۹۰۷ هزار بشکه گذشته به ۶۶۰ هزار بشکه رسیده است.

دیگر خبرها

  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • ادامه بررسی موارد اختلافی لایحه برنامه هفتم در مجمع تشخیص
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است