Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@19:19:46 GMT

درگذشت ۲ ریاضیدان ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۴۸۵

درگذشت ۲ ریاضیدان ایرانی

آفتاب‌‌نیوز :

پروفسور حسن اکبرزاده، از شاخص ترین چهره‌های علمی ایران در سطح بین المللی بود و پس از گذراندن تحصیلات پایه در رشت وارد دانشگاه تهران شد. این نخبه ریاضیات سپس راهی فرانسه شد تا تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه سوربن فرانسه ادامه دهد.

او موفق به اخذ مدرک دکتری دولتی در رشته ریاضی از دانشگاه سوربن فرانسه شد و سالها با مرکز دولتی تحقیقات علمی فرانسه -لابراتوار کلژ دو فرانس- همکاری داشت و خدمات ارزنده ای ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین سالها به تدریس دانشگاهی در اروپا پرداخت.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن ریاضی ایران، از وی مقالات زیادی در زمینه ریاضی به ویژه در زمینه دیفرانسیل و هندسه در اروپا و آمریکا به چاپ رسیده است.

درگذشت ریاضیدان برجسته ایرانی

همچنین پروفسور جواد بهبودیان، ریاضیدان برجسته ایرانی و استاد ریاضی دانشگاه شیراز امروز سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۹۹ دار فانی را وداع گفت.

پروفسور جواد بهبودیان مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده بود و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه میشیگان به پایان رسانده بود.

روابط عمومی انجمن ریاضی ایران با اعلام خبر درگذشت وی، این ضایعه را به جامعه ریاضی و آمار کشور و همکاران دانشکده ریاضی و آمار تسلیت گفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ریاضیدان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت

پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی امروز پنج شنبه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ دار فانی را وداع گفت.

پرویز داوودی در سال ۱۳۳۱ در تهران زاده شد. وی دکتری اقتصاد را در سال ۱۳۵۹ از دانشگاه ایالتی آیووا دریافت کرد. او استاد اقتصاد در دانشگاه شهید بهشتی بود. داوودی پیش‌تر مشاور و معاون اقتصادی رئیس قوه قضائیه بود. وی مدتی نیز در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی بود.

کد خبر 745759

دیگر خبرها

  • ممنوعیت راهپیمایی علیه رژیم صهیونیستی در پاریس
  • لغو ناگهانی همایش حمایت از فلسطین در دانشگاه فرانسه
  • معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد درگذشت/ پرویز داوودی که بود؟
  • معاون اول دولت احمدی نژاد درگذشت
  • معاون اول احمدی نژاد درگذشت
  • پرویز داوودی درگذشت
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر