Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کتائب حزب الله با تاکید بر اینکه مقاومت مانع تحمیل سلطه آمریکا بر عراق و ایجاد هرج و مرج در این کشور شده است، گفت هر گونه نقشه آمریکا را هم نقش بر آب می‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه کتائب حزب الله از گروه‌های عضو سازمان الحشد الشعبی عراق روز سه‌شنبه تاکید کرد که همه نقشه‌های آمریکا در عراق را ناکام خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد محیی» سخنگوی کتائب حزب الله در اظهاراتی تلویزیونی گفت: «نیروهای آمریکایی اگر به درخواست دولت عراق در این کشور ماندند، قرار نبود نیروهای رزمی باشند؛ اما آمریکا توافقنامه چارچوب راهبردی (توافقنامه امنیتی عراق و آمریکا) را نقض کرد، از همین رو نظامیان آمریکایی در عراق نیروهایی اشغالگر هستند».

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، محیی افزود: «فشار ما برای خروج نیروهای آمریکایی به دنبال تاکید دولت، جریان‌های سیاسی و پارلمان بر خروج آنها بود و حالا هم همه نقشه‌های آمریکا در عراق را ناکام خواهیم گذاشت».

سخنگوی کتائب حزب الله با تاکید بر اینکه دولت فعلی یا آتی از طرق دیپلماتیک قادر به اخراج نیروهای آمریکایی نیست، گفت: «اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج شوند و دولت اقتدار خود را بر کشور اعمال کند دیگر دلیلی برای حمل سلاح توسط گروه‌های مسلح در عراق باقی نمی‌ماند».

محیی گفت: «آمریکا در عراق فقط در پی منافع خودش است و به برخی طرف‌ها توصیه می‌کنیم که جز به ملت خود اتکا نداشته باشند. مقاومت نقشه‌های آمریکا برای تحمیل سلطه خود بر عراق و ایجاد هرج و مرج دراین کشور را ناکام گذاشته است».

منابع عراقی و آمریکایی از احتمال حمله جدید آمریکا علیه مواضع نظامی در عراق در آینده قریب خبر داده و گفته‌اند، آمریکا به هر طریقی تلاش می‌کند بر خلاف خواسته دولت و ملت عراق در این کشور بماند، از همین رو سعی در هدف گرفتن مواضع گروه‌های مقاومت در عراق را دارد که مخالف قاطع اشغالگری آمریکایی‌ها در خاک کشورشان هستند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا حزب الله مقاومت کتائب حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «هثیم الخزعلی» کارشناس امنیتی عراق تصریح کرد که توافقنامه راهبردی امضا شده میان عراق و آمریکا به عدم مصونیت نظامیان این کشور در داخل عراق تاکید دارد.

وی در ادامه افزود: آمریکا برای نیروهای خود در تمام کشورها مصونیت قانونی می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند بدون هیچ ترسی جرم‌های مختلفی را انجام دهند همان طور که در کره جنوبی و ژاپن شاهد آن بودیم.

الخزعلی اضافه کرد: هیچ توافق رسمی میان دولت عراق و آمریکا مبنی بر این مصونیت قانونی وجود ندارد. اکثر جریان‌های سیاسی خواهان بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر این مردم عراق نیز خواهان تحقق این هدف برای تقویت امنیت و ثبات کشورشان هستند.

«نوری مالکی» رییس ائتلاف دولت قانون عراق نیز پیشتر تاکید کرده بود که جریان‌های ائتلاف چارچوب هماهنگی خواهان تعیین جدول زمانی مشخص برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق هستند.

نوری مالکی ادامه داد: عراق به حضور نیروهای ائتلاف بین المللی آمریکا در این کشور نیازی ندارد.

کد خبر 6057008

دیگر خبرها

  • تروریست‌ها در عراق از اشغالگران آمریکایی دستور می‌گیرند
  • اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند
  • الشمری: عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • وزیر کشور عراق : کنترل پایگاه‌های مرزی که محل استقرار گروه‌های مخالف ایران بود را به دست گرفتیم
  • گزارش تازه عراق از پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران
  • واقعیت مذاکرات عراقی-آمریکایی؛ تغییر در نقش ائتلاف بین‌المللی یا خروج آن؟
  • بازی واشنگتن با معافیت تحریمی ایران
  • کتائب حزب‌الله عراق: بغداد به آمریکایی‌ها مصونیت دهد، درهای جهنم گشوده می‌شود
  • اعطای مصونیت به نظامیان آمریکایی درهای جهنم را باز می‌کند
  • کتائب حزب‌الله: بغداد به آمریکایی‌ها مصونیت دهد، درهای جهنم گشوده خواهد شد