Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول جزینی مربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه رسم و رسوم و سنت‌های دیرین در ایام نوروز کمرنگ شده است اظهار داشت: بسیار ناراحتم برای کودکان امروز و مردم کشورم که رنگ و بوی عید و نوروز را به شکل واقعی و حقیقی استشمام نمی‌کنند. زمانی نه چندان دور از نیمه اسفندماه با سبزه گذاشتن ها، ماهی خریدن ها، خانه تکانی ها، لباس نو خریدن ها، رایحه گل شبو‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوی عید استشمام می‌شد و، اما این روز‌ها مردم در شرایط معیشتی سختی به سر می‌برند که لذت رسیدن نوروز برای آن‌ها به شیرینی گذشته نیست.

او تصریح کرد: من اطرافم شوق و شور فرارسیدن عید را نمی‌بینم. حتی همین فضای مجازی، به ما نشان می‌دهد که بهم نزدیک هستیم، اما در واقع اینطور نیست و بیشتر موجب دوری ما از هم شده است. همین موضوع دید و بازدید‌ها که از رسم و رسوم و سنت‌های دیرین ما است را بسیار کمرنگ کرده و تنها برای ما خاطره نوروز از کودکی و عیدی گرفتن هایش به جا مانده است.

گریه‌های محمد بنا تلخ‌ترین خاطره ورزشی من است

مربی تیم ملی در المپیک لندن ادامه داد: سال ۹۸ را اگر از منظر کمبود امکانات و رسیدگی‌هایی که حق کشتی و بخصوص کشتی فرنگی است نگاه کنیم سال خوبی را پشت سر نگذاشتیم، اما کسب موفقیت در کنار جوانان برازنده این مملکت، کسب سهمیه‌های المپیک در مسابقات قزاقزستان و قهرمانی مقتدرانه آسیا در هند با کسب ۵ مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز انصافاً شیرینی خاص خود را دارد. اما گریه‌های محمد بنا در المپیک ریودوژانیرو ۲۰۱۶ که امیدوارم هیچ وقت در هیچ شرایطی برای او تکرار نشود، تلخ‌ترین خاطره من از سال‌ها فعالیت در کشتی بوده است.

فرنگی کاران شایستگی کسب مدال المپیک را دارند

او با اشاره به اینکه المپیک همواره تحت تاثیر نفوذ‌های سیاسیِ بوده گفت: کشتی در المپیک مثل هر مسابقه‌ای غیرقابل پیش بینی است، زیرا کشتی علاوه بر اینکه همیشه آبستن حوادث بوده دستخوش نفوذ‌های سیاست بین المللی، حتی ناداوری‌هایی است که واقعا جایی برای پیش بینی دقیق نمی‌گذارد، اما مطئن هستم جوانانی که در میدان هستند بدون مدال بازنخواهند گشت، زیرا شایستگی‌های بسیاری دارند. آن‌ها لیاقت این را دارند که سال‌ها روی سکوی نخست کشتی فرنگی دنیا بایستند، اما ما هم نباید انتظار نابجایی از آن‌ها داشته باشیم.

جزینی سرمربی را مهمترین فاکتور کسب موفقیت دانست و عنوان کرد: از برنامه ریزی و مدیریت قوی به عنوان مهمترین فاکتور‌های کسب موفقیت که بگذریم، در برهه‌های زمانی مختلف عوامل بسیاری ممکن است به مرور کمرنگ شوند. داشتن هدف روشن و واضح، صبر و استقامت در کنار هم، اعتماد به نفس و خودباوری و ...، اما سرمربیگری تیم به عنوان مقوله‌ای ثابت و پررنگ همواره در کسب موفقیت رخ نشان داده و محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، شاخص‌ترین فاکتور موفقیت برای کسب عنوان‌های خوب در رقابت‌های جهانی و سربلندی نام ایران و کشتی فرنگی اش بوده است.

به رفقا و رفاقت‌های خودم می‌نازم

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک لندن افزود: شاید یکی از چیز‌هایی که در زندگی به آن می‌نازم رفاقت با تمام دوستان دوران ابتدایی و راهنمایی از قدیم بوده است که همچنان با آن‌ها در ارتباط هستم، اما رفاقت‌های من در کشتی، علیرغم ارتباط‌های ۵ الی ۱۰ ساله گاهاً کمرنگ و دستخوش دوری شهر‌های ما شده است. با این حال همه دوستان برای من عزیز هستند.

برای تبریک عید خدمت مادرم می‌روم

جزینی در خاتمه خاطرنشان کرد: هر سال همّ و غم من کشتی بوده و هست. خدا را شکر که تا بسیاری از برنامه‌هایی که برای سال ۱۳۹۸ داشتم عملیاتی شد و از برآوردی که داشتم حتی جلوتر هم رفتم. برای تبریک عید خدمت مادرم می‌روم. برای همه مردم آرزوی سلامتی و سالی توام با شادی دارم و برای خانواده بزرگ کشتی نیز هر چند که مستلزم نگاه، کمک و یاری مسئولان ورزش کشور است آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی کشتی فدراسیون کشتی کسب موفقیت کشتی فرنگی محمد بنا تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه پنجم تیم ملی کشتی فرنگی را کاویانی‌نژاد گرفت

امین کاویانی‌نژاد با برتری مقابل حریف چینی، موفق به کسب سهمیه وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نماینده وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با غلبه بر لی یو از چین، موفق به کسب سهمیه المپیک شد. این رقابت‌ها در رشته کشتی فرنگی از صبح امروز (2 اردیبهشت) در بیشکک آغاز شده است.

 امین کاویانی‌نژاد که دور اول مرحله مقدماتی استراحت کرده بود، در ادامه 7 بر یک علی محمد ال عبوداح از عراق را برد و به نیمه‌نهایی رسید. وی در نیمه‌نهایی مقابل کشتی‌گیری از چین با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی رسید و با صعود به فینال سهمیه المپیک را کسب کرد.

پیش از این محمدعلی گرایی نماینده این وزن ایران در مسابقات جهانی 2023 بلگراد بود که موفق به کسب سهمیه نشد.

مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، محمدرضا گرایی در 67 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم در پیکارهای قهرمانی جهان سهمیه المپیک را گرفته بودند.

علیرضا مُهمدی دیگر نماینده ایران در مسابقات گزینشی قاره‌ای است که برای کسب سهمیه المپیک در وزن 87 کیلوگرم روی تشک خواهد رفت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲ اردیبهشت
  • فرنگی کاران خوزستان سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • سهمیه کشتی فرنگی در المپیک کامل شد
  • سهمیه کشتی فرنگی ایران کامل شد؛ مهمدی به المپیک رسید
  • امین کاویانی‌نژاد سهمیه المپیک را کسب کرد
  • کاویانی نژاد با عبور از دیوار چین به پاریس رسید
  • سهمیه پنجم تیم ملی کشتی فرنگی را کاویانی‌نژاد گرفت
  • نفرات برتر کشتی آزاد و فرنگی نونهالان خراسان شمالی مشخص شدند
  • رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی سهمیه المپیک
  • درخشش فرنگی کاران خوزستان در مسابقات بین المللی