Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار دنیای فوتبال را با هم مرور می کنیم.
به گزارش آریا، اسطوره منچستریونایتد به تمجید از ستاره اسپانیایی اتلتیکو مادرید پرداخته است. سائول نیگز در سال های اخیر به یکی از اصلی ترین مهره های دیگو سیمئونه در اتلتیکو مادرید تبدیل شده است و نقش پررنگی در موفقیت های تیمش داشته است. به نقل از Goal، ریو فردیناند، مدافع سابق منچستریونایتد، از علاقه شیاطین سرخ به هافبک 25 ساله اتلتیکو مادرید خوشحال شده است و دوست دارد تا نیگز را در اولدترافورد ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردیناند درباره سائول نیگز بیان داشت: نیگز بازیکن فوق العاده ای است. من چندین سال است که در آرزوی به خدمت گرفتن او توسط منچستریونایتد هستم. او بازیکن مهمی است. خونسرد، آرام، دارای پای چپ قوی، بازی ساز قوی و همچنین در گلزنی نیز مهارت دارد. شما می توانید مشاهده کنید که سیمئونه تیمش را در میانه میدان حول او می چیند و سائول نیز وسط زمین را اداره می کند.
فردیناند در ادامه گفت: سائول نیگز بازیکن بزرگی است و این هفته روزنامه ها از علاقه منچستریونایتد به او گفته اند اما باید منتظر باشیم و ببینیم که چی پیش می آید چون همه به منچستریونایتد لینک می شوند.

- ساموئل اومتیتی در ابتدای فصل 2016/17 به بارسلونا پیوست و توانست در همان ابتدا، خودش را به عنوان یکی از عناصر کلیدی خط دفاعی بارسلونا مطرح کند. اومتیتی فصل بعد هم به درخشش خود ادامه داد و با دعوت به تیم ملی فرانسه در پایان فصل، توانست عنوان قهرمانی جهان را هم به کارنامه خود اضافه کند. ما مصدومیت زانوی او باعث شد کع بارسلونا هموطن او، کلمنت لنگلت را جذب کند. پس از جذب لنگلت، اومتیتی دیگر نتوانست خودش را به عنوان یکی از 2 مدافع میانی ثابت بارسلونا ببیند. حالا خبر رسیده که بارسلونا قصد دارد او را به فروش برساند.
به گزارش Nicolò Schira از گاتزتا، بارسلونا حاضر است تا در نقل و انتقلات تابستانی، ساموئل اومتیتی را به فروش برساند. گفته می شود مبلغی که بارسلونا برای فروش مدافع فرانسوی طلب کرده، 50 میلیون یورو است.
آرسنال تابستان سال گذشته به جذب اومتیتی علاقه داشت، اما وی تصمیم به ماندن در نیوکمپ گرفت. ظاهرا توپچی ها تنها تیم لندنی نیستند که به داشتن اومتیتی در ترکیب خود علاقه مند هستند. خبر رسیده که چلسی وضعیت مدافع فرانسوی را زیرنظر گرفته و علاقه دارد تا او را به استمفورد بریج بیاورد. اسکیرا مدعی شده که این باشگاه با مدیربرنامه های این بازیکن هم تماس برقرار کرده است.  

- سانتیاگو کانیزارس، دروازه بان سابق تیم والنسیا معتقد است که در حال حاضر نباید راجع به از سر گیری فوتبال صحبت کرد. به علت شیوع ویروس کرونا، ادامه فصل 2019/20 در سراسر دنیا متوقف شده اما برخی از مسئولان به دنبال از سر گیری مسابقات از ماه می یا ژوئن هستند. به گزارش مارکـا، کانیزارس، دروازه بان سابق تیم ملی اسپانیا و والنسیا گفت:
متوجه نیستیم که با چه بحرانی روبرو شده ایم و شک و تردید در تمام جنبه های زندگی از جمله فوتبال گسترده است. ما باید سلامت مردم را در اولویت قرار دهیم چون مردم در حال مرگ هستند و باید راه حلی برای آن پیدا شود. باید محتاط و آگاه باشیم چون مردمی که سالم هستند رفته رفته به مشکل می خورند و می بینید که دیگران هم رنج می برند. شک نکنید که همه ما به نحوی درگیر هستیم و باید روی آن تمرکز کنیم.
به محض اینکه بر این بحران غلبه کردیم، می توانیم به شرایط عادی برگردیم. هنوز خیلی با کور سوی امید فاصله داریم. اگر قرار است از ماه اکتبر یا نوامبر (مهر یا آبان) فصل بعد را شروع کنیم، اشکالی ندارد اما در حال حاضر هم نمی توانیم زحماتی که بازیکنان طی 27 هفته گذشته کشیده اند را دور بیاندازیم، چون 11 بازی مهم دیگر باقی مانده است. فصل باید در بهترین موقع ادامه پیدا کرده و به پایان برسد، و بعد از آن می توانیم برای فصل بعد برنامه ریزی کنیم. فعلاً و در حال حاضر فکر کردن به بازی بیهوده و پوچ است.

- بایرن مونیخ در آستانه شروع یک دوره جدید است. اولی هونس دیگر رئیس باشگاه نیست و رومنیگه هم طی 1-2 سال آینده می رود. هاینر و کان سران جدید باشگاه پرافتخار آلمانی خواهند بود. اولیور کان از شروع سال جاری به هیئت اجرایی بایرن مونیخ پیوسته است. او از سال 2022 مدیر ارشد اجرایی جدید باشگاه خواهد بود.
به گزارش بیلد، کان 50 ساله ابتدا یک شخصیت در سایه بود و شرایط باشگاه را بررسی می کرد. ولی او کم کم مسئولیت های بیشتری را در بایرن به عهده می گیرد. به عنوان مثال در مذاکرات برای تمدید قرارداد نویر، او با مدیر برنامه های این بازیکن صحبت کرد. بایرن مونیخ بعد از شروع شیوع کرونا ویروس، یک ویدیو برای کارکنانش آماده کرد و در آن، فلیک و کان صحبت کردند. در مسائل داخلی باشگاه هم کم کم همه چیز به دروازه بان افسانه ای و سابق باشگاه محول می شود. البته باید به این نکته هم توجه داشت که این روزها رومنیگه بیشتر درگیر بحث های مربوط به بحران کرونا و تعطیلی بازی های لیگ است و دائما با DFL (سازمان لیگ بوندس لیگا) و یوفا در ارتباط است.

- باشگاه مارسی، رئیس سابق خود را از دست داد. امروز ابتلای پاپه دیوف، رئیس سنگالی سابق باشگاه المپیک مارسی به ویروس کرونا رسانه ای شد. اکنون خبر درگذشت او به دلیل ابتلا به ویروس کرونا مخابره شده است. به نقل از اکیپ؛ پاپه دیوف، رئیس سنگالی سابق باشگاه المپیک مارسی ساعتی پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در کشورش درگذشت. او 68 ساله بود و بین سال های 2005 تا 2009 ریاست باشگاه المپیک مارسی را برعهده داشت.

- تصمیم بازیکنان و کادر فنی یوونتوس برای کاهش دستمزد، واکنش های مختلفی را در فوتبال ایتالیا برانگیخت. تعطیلی لیگ ها پیامدهای اقتصادی سنگینی برای تیم های فوتبال خواهد داشت و بازیکنان و مربیان با کاهش دستمزدشان می توانند به کم کردن این بار از دوش باشگاه ها کمک کنند. به گزارش لاریپابلیکا، هندانوویچ، کاپیتان تیم اینتر بعد از صحبت با تمام بازیکنان تیم به ماروتا، مدیر ارشد اجرایی باشگاه اطلاع داده که آن ها می خواهند دستمزدشان را کاهش دهند. کونته، سرمربی تیم هم گفته است آماده است در این روزهای بحرانی دستمزدش را کاهش دهد.
گفتنی است مسئولان سری آ به اتحادیه بازیکنان ایتالیایی اطلاع داده در صورتی که امکان ادامه بازی های لیگ وجود نداشته باشد، روندی که در یوونتوس پیاده شده در سایر باشگاه ها هم اعمال می شود. این اتحادیه هم درخواست کرده کاهش دستمزد موردنظر به اندازه دو ماه باشد. بخشی از پول حاصل از کاهش دستمزدها باید به لیگ های فوتبال زنان و فوتبال جوانان تزریق شود. چون بازی های فوتبال در تمام سطوح تعطیل شده و بازیکنان این تیم ها با مشکلات مالی بزرگی روبرو هستند.

- ژروم بواتنگ در مسیر برگشت از لایپزیش به مونیخ با اتومبیل خود دچار سانحه رانندگی شد. به نقل از بیلد؛ بواتنگ فاصله 430 کیلومتری مونیخ تا لایپزیش را با اتومبیل شخصی طی کرده است تا پسر خود را در لایپزیش ببیند. در مسیر بازگشت به مونیخ، او در نزدیکی نورنبرگ تصادف کرده است. طبق گزارش پلیس به مدافع بایرن مونیخ در این حادثه آسیبی وارد نشده است اما خسارت ناشی از این تصادف 25 هزار یورو برآورد می شود.

- با تایید دنیل لوی رئیس باشگاه تاتنهام، 20% از دستمزد کارکنان این باشگاه از جمله خودِ او طی دو ماه آینده کاهش می یابد. این تصمیم با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی لیگ برتر گرفته شده است. به نقل از میرر؛ دنیل لوی گفت:
این تصمیم توسط باشگاه های بزرگی چون یوونتوس و بارسلونا نیز گرفته شده است. برای حفظ منابع مالی باشگاه در آینده نیاز به فداکاری است. دستمزد 550 عضو باشگاه  از جمله من که فعلا نمی توانیم در سمت های خود فعالیت کنیم در ماه های آوریل و می، 20% کاهش می یابد. این موضوع شامل بازیکنان نمی شود.
گفتنی است دنیل لوی یکی از افرادی است که از اتحادیه بازیکنان حرفه ای انگلستان درخواست کرده، همه بازیکنان لیگ برتر به طور هماهنگ درصدی از دستمزد خود را کاهش دهند.

- با شیوع ویروس کرونا، نیمار چند روز در پاریس ماند اما اصرار داشت با خارج شدن از قرنطینه خانگی به برزیل برگردد. سرانجام او پس از حواشی بسیار با اجازه باشگاه پاری سن ژرمن به برزیل بازگشت که البته این اقدام وی با انتقادات زیادی همراه شد. با انتشار تصاویری از نیمار در برزیل، دلیل اصرار او برای بازگشت به خانه مشخص شده است. به نقل از دیلی میل؛ نیمار در ویلای شخصی خود در برزیل از همه امکانات تفریحی برخوردار است. زمین فوتبال و والیبال ساحلی، انواع استخر، ساحل اختصاصی، زمین گلف و زمین تنیس. تصاویری از نیمار منتشر شده که نشان می دهد او در قرنطینه تنها نیست و مشغول بازی های گروهی است. این موضوع احتمال ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد و به همین دلیل موجی از انتقادات به سوی ستاره برزیلی روانه شد. وبسایت رسمی نیمار با انتشار بیانیه ای در این مورد شفاف سازی کرد:
این افراد، همه از دوستان نزدیک و خانواده نیمار هستند. آنها در پاریس هم در کنار نیمار بودند و با او به برزیل برگشتند. در بازگشت به برزیل نیز همه در قرنطینه کامل هستند و از محوطه ویلای شخصی نیمار خارج نشده اند بنابراین دستورالعمل های دولت از سوی آن ها به طور کامل رعایت شده است.

- پس از پرداخت هزینه های کامل درمان و دستمزد نوری طبق قرارداد، آژاکس قرارداد این بازیکن را فسخ کرده است. خارج شدن عبدالحق نوری از کما پس از 2 سال و 9 ماه همچون یک معجزه بود. عبدالحق نوری در جریان بازی های پیش فصل سال 2017، دچار ضربه مغزی شد و به کما رفت. به نقل از تلگراف هلند؛ از همان موقع مشخص شد که حتی در صورت خارج شدن نوری از کما، دوران حرفه ای او به پایان رسیده است. با این حال باشگاه آژاکس دستمزد سالیانه این بازیکن را طبق قرارداد به خانواده نوری پرداخت کرد. قرارداد نوری با آژاکس تا 1 جولای 2020 معتبر بود و سپس به مدت یک سال به صورت خودکار تمدید می شد. با خروج این بازیکن از کما، آژاکس پس از پرداخت کامل هزینه های درمان و دستمزد او به مدت تقریبا 3 سال، قرارداد نوری را به طور رسمی فسخ کرده است. گفته می شود برای فسخ قرارداد، باشگاه آژاکس مبلغی در حدود 3 تا 5 میلیون یورو به نوری می پردازد.










منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چلسی بارسلونا نیمار ویروس کرونا بایرن مونیخ کاهش دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (5 اردیبهشت)

بی تو ای سرو روان با گل و گلشن چه کنم
زلف سنبل چه کشم عارض سوسن چه کنم

آه کز طعنه بدخواه ندیدم رویت
نیست چون آینه‌ام روی ز آهن چه کنم

برو ای ناصح و بر دردکشان خرده مگیر
کارفرمای قدر می‌کند این من چه کنم

برق غیرت چو چنین می‌جهد از مکمن غیب
تو بفرما که من سوخته خرمن چه کنم

شاه ترکان چو پسندید و به چاهم انداخت
دستگیر ار نشود لطف تهمتن چه کنم

مددی گر به چراغی نکند آتش طور
چاره تیره شب وادی ایمن چه کنم

حافظا خلد برین خانه موروث من است
اندر این منزل ویرانه نشیمن چه کنم

تفسیر :

روزهای سختی را می گذرانید و به شدت ناامید و دل خسته شده اید. بدخواهان پیوسته در حال توطئه چینی علیه شما هستند و عرصه را برای تان سخت و تنگ کرده اند.

هنر آن است که در چنین روزهایی بتوانید امیدواری خود را حفظ کرده و به خداوند متکی باشید. برای پیروزی و گذشتن از سختی ها با دوستان دلسوز و آگاه مشورت کنید تا راه حل مشکلات پیدا شود.

زندگی نامه حافظ

حافظ، شاعر فارسی زبان قرن هشتم هجری بوده که در سال ۷۲۷ هجری قمری در شهر شیراز متولد شد. پدر او بهاءالدین محمد نام داشت که در دوران کودکی حافظ، از دنیا رفت. حافظ در دوران نوجوانی شاگرد نانوا بود و به‌همراه مادرش زندگی سختی را سپری می‌کرد. گفته می‌شود او در اوقات فراغت خود به مکتب‌خانه‌ای که نزدیک نانوایی بود می‌رفت و خواندن و نوشتن را از همان جا فراگرفته است. او در مجالس درس علما و بزرگان زمان خود شرکت می‌کرد و نیز‌زمان برای کسب درآمد به کارهای سخت و طاقت فرسا می‌پرداخت. خانه حافظ در محله شیادان شیراز بود.

این شاعر بزرگ در دوران جوانی بر تمام علوم مذهبی و ادبی مسلط شد و در دهه بیست زندگی خود به یکی از مشاهیر علم و ادب سرزمین خود تبدیل شد. جالب است بدانید که او قرآن را به‌طور کامل حفظ بود و به همین خاطر تخلص حافظ را برای او انتخاب کردند. شمس الدین محمدبن بهاءالدین محمد حافظ شیرازی حدود چهل سال در حوزه درس استادان آن زمان از قبیل قوام الدين عبدالله، مولانا بهاء الدين عبدالصمد بحرآبادی، مير سيد شريف علامه گرگانی، مولانا شمس الدين عبدالله و قاضی عضدالدين عيجی  شرکت می‌کرد و به همین خاطر به اکثر دانش‌های زمان خود مسلط بود.

حافظ در دوران شاه شیخ ابواسحاق به دربار راه پیدا کرد و شغل دیوانی را برای خود انتخاب کرد. او علاوه بر شاه ابواسحاق، در دربار شاهان دیگری همانند شاه شیخ مبارزالدین، شاه شجاع، شاه منصور و شاه یحیی نیز حضور پیدا کرده بود. حافظ از طریق دیوانی امرار معاش می‌کرد و شاعری شغل اصلی او نبود. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین گناه از نظر حافظ، ریاکاری و مردم‌فریبی بود. حافظ در دوران زندگی خود اشعار به‌ویژه غزلیات بسیار زیبا و معنی‌داری سروده است که نیز‌اکنون پس از گذشت قرن‌ها از آن، بوی تازگی داده و خواندنش آرامش‌بخش است. دیوان اشعار حافظ شامل غزلیات، قصیده، مثنوی، قطعات و رباعیات می‌شود.

حافظ در دوران جوانی عاشق دختری به نام شاخه نبات شد؛ البته برخی بر این عقیده‌اند که نام همسر حافظ نسرین بود و او این نام را به‌دلیل شیرین زبانی معشوقه‌اش به او اختصاص داده است. او برای رسیدن به معشوقه‌اش، ۴۰ شبانه روز را به‌طور مستمر در آرامگاه باباکوی شب زنده‌داری کرده و به دعا پرداخت. سپس، با شاخه نبات ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک فرزند پسر بود. حافظ تنها یک بار ازدواج کرد و پس از مرگ همسرش مجرد ماند. به همین خاطر بسیاری از عارفان و عاشقان، عشق مقدس و واقعی را در حافظ جستجو می‌کنند. پسر این شاعر بزرگ نیز در دوران جوانی در راه سفر نیمه‌کاره به هند همراه پدرش از دنیا رفت.

در تقویم رسمی ایران، ۲۰ مهر روز بزرگداشت حافظ است و هر ساله در این روز مراسم بزرگداشت حافظ با حضور پژوهشگرانی در سراسر دنیا روی آرامگاهش در شهر شیراز برگزار می‌شود.

 

آثار حافظ

دیوان حافظ شامل ۵۰۰ غزل، ۴۲ رباعی و چند قصیده است که آن را در در ۵۰ سال از زندگی خود سروده است؛ یعنی به‌طور متوسط در هر سال تنها ۱۰ غزل سروده است؛ زیرا او در لحظاتی خاص به سرودن اشعار خود می‌پرداخت و تمرکز خود را روی خلق آثاری ناب گذاشته بود که شایسته مقام معشوق باشد. این نکته بسیار قابل‌توجه و تامل‌برانگیز بوده و به همین خاطر دیوان او را به یک کتاب خاص و خواندنی تبدیل کرده است. دیوان حافظ بیش از ۴۰۰ بار به زبان فارسی و زبان‌های دیگر دنیا به چاپ رسیده است. حافظ لقب ماهرترین غزل‌سرای زبان فارسی را نیز با اقتدار از آن خود کرده و تک بیت‌های او بسیار درخشان و تماشایی است.

شاید تعبیر کردن یا قدرت تاویل پذیری را بتوان از مهم‌ترین خصوصیات اشعار حافظ به حساب آورد؛ زیرا هر کس که دیوان حافظ را باز کرده و غزلی از آن می‌خواند، با توجه به شرایط روحی خود برداشت متفاوتی از آن می‌کند؛ به‌گونه‌ای که حافظ آن شعر را فقط برای حال آن لحظه او سروده است. در اشعار حافظ، تناسبات هنری به شکلی ظریف و دقیق رعایت شده‌اند و ایهام و ابهام را به جا و درست به کار برده است. در برخی از اشعار حافظ، زبان طنز نیز به کار گرفته شده تا ناگفته‌ها به کمک زبان طنز بیان شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پپ گواردیولا: هالند مصدوم است؛ بازی مقابل برایتون هر فصل سخت‌تر می‌شود
  • مائوریسیو پوچتینو در خطر اخراج از چلسی
  • به بهانه باخت ۵-۰ چلسی مقابل آرسنال؛ مروری بر سنگین‌ترین شکست‌های دوران مربیگری پوچتینو
  • پوچتینو: نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم
  • یاد نیمار زنده شد؛ پاریس به دنبال تک‌ستاره بارسلونا
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان تهاجمی در تاریخ فوتبال / نیمار در صدر
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (5 اردیبهشت)
  • برتری 2-0 بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن با بریس نیمار (لیگ قهرمانان اروپا - 2015/4/22) / فیلم
  • تیاگو سیلوا در انتهای فصل از چلسی جدا می شود
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (3 اردیبهشت)