Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی با تاکید بر اینکه در روز طبیعت باید از هر گونه تجمعی حتی تجمع‌های خانوادگی در منزل نیز پرهیز شود گفت: از تمام ظرفیت‌های نیروی انتظامی و بسیج در این روز برای کنترل مبادی خروجی شهرهای استان و محله‌ها استفاده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» بامداد (چهارشنبه 12 فروردین) در گفتگوی تلویزیونی با مردم خوزستان، با اشاره به اقدامات انجام شده در مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: همه مردم با همدلی با نیروهای دولتی و بخش‌های پزشکی و درمانی در کنار یکدیگر با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند و زمان آن فرا رسیده که همگان یکدل و متحد بر این بیماری غلبه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در روزهای پیش رو لحظات بسیار مهمی را تجربه خواهیم کرد و در این شرایط حساس نیازمند تصمیم‌های قوی و بی‌سابقه و همکاری شما مردم عزیز هستیم افزود: ما نباید فکر کنیم با کاهش آمار ابتلا و مرگ‌ومیر به پیروزی رسیده‌ایم و نسبت به این بیماری بی‌تفاوت شویم و این ویروس را دست‌کم بگیریم و فکر کنیم که شرایط عادی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه همه فرمانداران و مدیران باید به‌صورت شبانه‌روزی و بی‌قفه بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نظارت دقیق داشته باشند اضافه کرد: ویروس کرونا در کنار رنج‌ها و مشکلاتی که برای ما به‌وجود آورده و موجب فقدان تعداد زیادی از هموطنان‌مان و سختی و محنت برای پرستاران و کادرر درمانی ما شده، اقتصاد و معیشت بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدی را نیز به مخاطره انداخته، ولی یک برآورد بزرگ داشت و آن همبستگی، همدلی و همراهی اجتماعی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی است که همگان باید در جهت پاسداشت آن تلاش کنیم.

 

شریعتی تصریح کرد: همه تلاش‌هایی که در استان صورت گرفته با هماهنگی و پشتیبانی علمی و نظر دستگاه‌های ذی‌صلاح درمانی و بهداشتی است و هدف مشترک همه این محدودیت‌ها و کنترل‌های سختگیرانه، حفظ سلامت مردم استان در مقابل این ویروس بی‌رحم است و در این مسیر بدون تعارف و مماشاتی، ثابت‌قدم اقدامات را دنبال می‌کنیم.

 

وی از از همه بزرگان اقوام و طوایف جامعه بزرگ عشایری خوزستان خواست که به وظیفه اجتماعی خود بیش از پیش عمل کنند و توصیه‌های خودمراقبتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در جامعه پیرامون خود ترویج دهند.

 

استاندار خوزستان تاکید کرد: کیفیت هر جامعه‌ای بسته به میطان موقعیت جامعه در مواجهه با بحران‌های بزرگ ارزیابی و سنجیده می‌شود و اقدام خوب مردم در این بحران‌هاست که خطر را نه تنها برای استان بلکه در کل جامعه بیشتر میسر می‌کند و در این شرایط است که جامعه به عنوان یک کل همبسته و یکپارچه و متاثر از همدیگر و دارای سرنوشت واحد معنا پیدا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه شهروندان خوزستانی با همکاری و همیاری اثبات کردند که علی‌رغم مشکلات متعدد در کشور در بزنگاه‌های خطرناک و مهلک در کنار هم هستند اذعان داشت: آگاهی اکثریت شهروندان خوزستانی در مواجهه با این بحران و خطرات آن به ما ثابت کرد این بحران نیز با همدلی و همراهی مردم و تذکر به افرادی که پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های حاکمیتی و بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نیز برطرف خواهد شد.

 

شریعتی خاطر نشان کرد: نگرانی ما متوجه کسانی است که نسبت به خطر ابتلا و شرایط سرایت این بیماری بی‌تفاوت هستند و این بی‌تفاوتی بزرگترین خطر برای سلامتی آحاد مردم استان بوده که باید تذکرات لازم در این خصوص داده شود.

 

وی به مراسم سیزده‌به‌در اشاره کرد و ادامه داد: امسال در روز 13 فروردین مردم برای حفظ سلامتی خود و خانواده باید در منزل بمانند؛ ما می‌دانیم شرایط موجود برای خانواده‌ها سخت است اما سخت‌تر آن است که جان مردم را در خطر ببینیم، پس در روز سیزدهم فروردین، طبیعت خوبی را با حضور در کنار خانواده خود بسازید.

 

استاندار خوزستان از دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی خواست از بستر فضای مجازی بهترین شرایط را برای گذران اوقات فراغت برای خانواده‌ها به‌ویژه کودکان و نوجوانان فراهم کنند و یاد آور شد: ما همچنان با مداخلاتی از جمله کنترل در ورود و خروج و اعمال برخی محدودیت‌ها بر اساس آگاهی نسبت به شرایط موجود می‌کوشیم سلامتی شهروندان را تامین کنیم.

 

وی بیان کرد: برای این کار اکیپ‌های بازرسی را از 56 بازرس در ابتدای سرایت این ویروس به 85 بازرس در سطح استان ارتقا دادیم که به صورت برخط گزارش‌های میدانی را از طریق سامانه‌های بازرسی در اختیار استانداری قرار می‌دهند.

 

شریعتی از مردم خوزستان خواست در صورت مشاهده تجمعات نامتعارف و یا عدم رعایت برخی صنوف گزارش‌های خود را با سامانه 111 سامد استانداری اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری و برخورد شود و ابراز کرد: در روزهای سخت و بحران باید در کنار هم بمانیم و با هر ابزاری به کمک جامعه برویم.

 

وی عنوان کرد: از مردم خوزستان می‌خواهیم همانطور که تاکنون همراهی خوبی داشته‌اند از این به بعد هم با رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله فیزیکی و اجتماعی به حل این بحران کمک کنند اما نیاز است توصیه‌ها و اقدامات، شتاب بیشتری بگیرد و به خاطر حفظ جان عزیزان و خانواده‌های خود از برگزاری برخی مراسم‌ها تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در این میان حتی یک نفر هم مهم است و با همکاری و همبستگی تک‌تک افراد جامعه می‌توانیم یک اتحاد بزرگ در مقابل تهدید این ویروس خطرناک ایجاد کنیم گفت: در ایام نوروز مردم همکاری بسیار خوبی داشتند و با رعایت اصولی خودمراقبتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به خواست مدیران و مسئولان بهداشتی و درمانی پاسخ مثبت دادند و در خانه ماندند و دید و بازدیدهای خود را به آینده موکول کردند.

 

وی از همگان خواست سفرها و دید و بازدید و سفرهای مربوط به روز 13 فروردین یا روز طبیعت را متوقف کنند و در این روز نیز مثل گذشته در خانه بمانند و تصریح کرد: تمام ظرفیت‌های نیروی انتظامی و بسیج در این روز برای کنترل مبادی خروجی شهرهای مختلف استان به‌کارگیری می‌شوند.

 

شریعتی با بیان اینکه در روز طبیعت از هر گونه تجمعی حتی تجمع‌های خانوادگی در منزل پرهیز کنید اظهار داشت: با کنترل‌های سختگیرانه از تردد در مناطق شهرها و از خروج مردم از شهرها و روستاها جلوگیری می‌شود؛ با ماندن در خانه در این روز به کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک بزرگی خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: برای اینکه روزهای بهتر و امیدوارانه‌تری در آینده داشته باشیم باید این روزها را با همدلی و همبستگی و کمترین آسیب‌ها و خودمراقبتی پشت سر بگذاریم تا بتوانیم در کنار اعضای خانواده و دوستان و عزیزان خود باشیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: محدودیت های تردد در روز طبیعت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ویروس کرونا روز طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار‌های سیل را جدی بگیرید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جواد محجوبی گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی وقوع سیلاب در استان، بارندگی‌هایی را در سراسر استان پیش رو خواهیم داشت که ممکن است موجب ایجاد رواناب و یا سیلاب‌هایی در نقاط مختلف شود.

وی افزود: از مردم شریف استان تقاضا داریم نکات ایمنی را در مواجهه با این موارد رعایت کنند.

محجوبی اظهار داشت: ضروری است هم استانی‌های عزیز در زمان وقوع بارندگی از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله گرفته و هیچ گونه اسکان و توقفی در این مکان‌ها نداشته باشند. علاوه بر این در زمان وقوع سیلاب، اکیداً از تردد در محل تقاطع رودخانه و جاده و مسیر‌های سیلابی خودداری شود.

وی ادامه داد: از جمله نکات مورد توجه در این شرایط این است که مردم اطلاعات لازم را از مراکز و رسانه‌های معتبر دریافت کنند و از هر گونه تماس با آب سیل بپرهیزند. شهروندان از خطوط نیروی برق که آسیب دیده اند، دوری کنند.

دیگر خبرها

  • مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • هشدار‌های سیل را جدی بگیرید
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ تصاویر
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ عکس