Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا گفت: مردم انگلیس از عملکرد دولت در مقابله با ویروس کرونا ناراضی هستند و آنها هنوز حرف بوریس جانسون که گفت ممکن است خیلی ها جان خود را از دست بدهند را به یاد دارند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو محمد حسین عطایی دولت آبادی دبیر مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا در گفتگوی زنده تصویری با موضوع بررسی مدیریت بحران کرونا در انگلستان که به همت دفتر تحکیم وحدت صورت گرفت گفت: در انگلستان و به ویژه در لندن روابط مردم خیلی سرد و خشک است و ممکن است در اکثر ساختمان ها همسایه ها همدیگر را نشناسند اما در ایران وضعیت فرق می‌کند به گونه‌ای که در یک آپارتمان همه همدیگر را می شناسند، با هم صمیمیت دارند و نگران هم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر روی فرهنگ مردم انگلیس و ایران با هم فرق می کند.

وی با بیان اینکه به دنبال شیوع ویروس کرونا در انگلیس شاهدیم که برخی ها برای کمک به افراد مسن و یا کسانی که امکان خروج از منزل را ندارند اعلام آمادگی کرده اند و یا شیعیان در لوتن کمپینی را در همین راستا شکل داده‌اند، افزود: کمک های مردمی در انگلیس در حد اینکه مردم ماسک و محلول ضد عفونی کننده بخرند و توزیع کنند نیست و شاید کمک های مردمی در این حد باشد که در برخی شهرها بسته های نوشیدنی را برای توزیع در بیمارستان ها خریداری کرده اند.

عطایی دولت‌آبادی با اشاره به اینکه در انگلیس وضعیت این گونه نیست که مردم بخواهند مثل مردم کشورمان به صورت خودجوش محلول ضدعفونی کننده و یا ماسک تولید کنند، تصریح کرد: در انگلیس برخی از مراکز اسلامی سعی کرده اند تا برخی گروه‌ها را در حد ارائه خدمات به افراد مسن و در معرض ابتلاء شکل دهند. به هر روی تلاش‌های مردمی در ایران که با هدف تولید ماسک، محلول های ضدعفونی و لوازم بیمارستانی انجام می شود جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه ما نیز در انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا طی چند روز آینده تلاش می کنیم تا کمکهایی را برای مقابله با کرونا در ایران جمع آوری کنیم، تصریح کرد: زمانی که وضعیت در چین و ایتالیا خیلی بد بود خبرهای زیادی در مورد اینکه ایران در خصوص مقابله با ویروس کرونا اقدامی انجام نداده و یا اقدام به قرنطینه نکرده مطرح می شد. در واقع رسانه ها می خواستند بگویند که اگر ایران همه جا را قرنطینه و پروازها را لغو می کرد این ویروس پخش نمی شد با این وجود این سوال مطرح می شود که مگر آمریکا این کار را نکرد و مگر ترامپ نگفت من تمام پروازهای اروپایی را لغو می کنم اما چرا امروز آمریکا به این وضعیت دچار شده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا گفت: ۱۰ روز از زمان قرنطینه در انگلیس میگذرد اما تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور همچنان رو به افزایش است با این وجود رسانه ها از جمله شبکه من و تو تلاش می کردند تا بگویند در ایران وضعیت خوب نیست اما حاضر نبودند قفسه های خالی از کالا را در فروشگاههای انگلیس نشان دهند اگر چه در آخر مجبور به این کار شدند.

عطایی دولت آبادی با بیان اینکه اقلامی از قبیل ماسک، دستکش و ژل آنتی بیوتیک در انگلیس یا وجود ندارد و یا خیلی کم است و حتی برخی از پزشکان و پرستاران و کسانی که در رادیولوژی کار می کنند ماسک ندارند، افزود: در انگلیس وضعیت به گونه ای است که ژل های آنتی بیوتیکی که در اتاق بیماران قرار داده شده‌ را به سرقت برده اند.

وی با اشاره به اینکه کیتهای تشخیصی در انگلیس هم کم است و هم هزینه تست بالاست و البته سازمان ملی تأمین بهداشت و درمان  این کشور نمی‌خواهند از افراد زیادی تست بگیرد، اضافه کرد: با توجه به کمبود ونتیلاتور در انگلیس بوریس جانسون از آمریکا و برخی دیگر از کشورها خواسته است که برای آنها ونتیلاتور بسازند و حتی او به یکی از شرکتهای انگلیسی دستور داده تا این دستگاه رو بسازد.

دبیر انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا گفت: من فکر می کنم که خیلی خوب است که در این شرایط دانشگاه ها و صنعت در ایران به هم نزدیک شوند تا بتوانند یکسری از تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا را تولید کنند و این اتفاق در انگلیس افتاده است.

عطایی دولت آبادی درباره عملکرد دولت انگلیس نیز بیان کرد: نارضایتی مردم از عملکرد دولت برای مقابله با کرونا وجود دارد، مردم هنوز هم حرف بوریس جانسون که گفت ممکن است خیلی ها جان خود را از دست بدهند را به یاد دارند و به این موضوع و سیاست های دولت انگلیس انتقاد دارند.

وی درباره این سوال که در انگلیس چقدر به این موضوع که ویروس کرونا ممکن است یک سلاح یا جنگ بیولوژیک باشد، پرداخته می شود، گفت: بعد از این موضوع که گفته شد این ویروس شاید به دست دولت های غربی ساخته شده باشد، بسیاری از رسانه های غربی سعی کردند فرضیه هایی که وجود دارد را خنثی کنند و فشار را از روی خودشان بردارند و سعی کردند با انتشار اخباری توجه اخباری افکار عمومی را به جای دیگری جلب کنند.

وی با بیان اینکه مردم انگلیس می دانند که دولت دارد دروغ می گوید، افزود: وقتی بوریس جانسون می گوید خیلی ها قرار است بمیرند، مشخص است وضعیت چگونه است. الان دولت انگلیس دارد تلاش می کند تا بی اعتمادی که مردم به دولت دارند را به نوعی از بین ببرد.

عطایی دولت آبادی افزود: از زمانی که مقام معظم رهبری گفتند احتمال دارد این ویروس یک سلاح باشد، شک‌هایی ایجاد شد ولی یک سری مقالات مربوط به سال 2018 است که در آن درباره ویروس کرونا مطالبی گفته شده است، در برخی فیلم ها هم که قبلا ساخته شده مواردی وجود دارد که نشان می دهد چنین ویروس های برای جنگ تولید می شود.

دبیر مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا یادآور شد: یک نظریه هم که مطرح شد این بود که برخی کشورهای غربی همانگونه که داعش را تولید کردند ویروس کرونا را برای مقابله با ایران تولید کردند ولی اتفاقاتی رخ داد که در کشورهای دیگر هم منتشر شد.

وی افزود: وضعیت ریکاوری بیماران در انگلیس خیلی مناسب نیست ولی در ایران خوشبختانه در ایران وضعیت بهبود بیماران خیلی خوب است. در انگلیس رسما اعلام می کنند که نیایید تست بدهید، در آمارهایی که به مردم در انگلیس داده می شود چون آزمایش از مردم به راحتی گرفته نمی شود باید با تحقیق بیشتری عمل کرد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویروس کرونا کمبود ماسک کرونا در انگلیس دفتر تحکیم وحدت انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا مقابله با ویروس کرونا برای مقابله بوریس جانسون عملکرد دولت مردم انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان درباره حمایت انگلیس از اسرائیل: این حجم از حمایت‌ ها چه نفعی برای دولت انگلیس دارد؟

وزیر خارجه ایران به همتای انگلیسی خود گفت جای تعجب است در حالی که چندین هزار تن بمب بر سر مردم غزه ریخته شده، انگلیس نگران پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله اسرائیل علیه اماکن دیپلماتیک است.  

به گزارش ایسنا، در دومین گفت‌وگوی تلفنی «حسین امیرعبداللهیان» و «دیوید کامرون» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و انگلیس در روزهای گذشته، آخرین وضعیت تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو با اشاره به آخرین وضعیت تحولات منطقه و دفاع مشروع ایران با هدف تنبیه رژیم اسرائیل، اظهار داشت: بحران‌های غرب آسیا ریشه در نقش مخرب رژیم اشغالگر اسرائیل دارد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه، نسبت به این حجم از حمایت انگلیس از جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان و مردم بی‌گناه غزه ابراز شگفتی کرده و افزود: به‌راستی این حجم از حمایت‌های غیرمسئولانه چه نفعی برای دولت انگلیس دارد؟

امیرعبداللهیان افزود: جای تعجب است در حالی که طی ۶ ماهه گذشته چندین هزار تن بمب بر سر مردم مظلوم غزه ریخته شده است، انگلیس نگران پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله وحشیانه رژیم اسرائیل علیه اماکن دیپلماتیک، آن هم در چارچوب اصل دفاع مشروع وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد است.  

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از  تشدید تنش در منطقه استقبال نمی‌کند، اما در صورتی که رژیم اسرائیل به‌دنبال ماجراجویی باشد، پاسخ بعدی ما، فوری، قوی‌تر و گسترده‌تر خواهد بود.

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس هم ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش ها در منطقه متعاقب پاسخ جمهوری اسلامی ایران نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی، در خصوص تحولات غزه اظهار داشت: ما در جریان قطعنامه اخیر سازمان ملل به صورت شبانه روزی تلاش کردیم تا آتش‌بس ایجاد شود و به دنبال این هستیم که زندانیان دو طرف نیز مبادله شوند. 

کامرون گفت: عملیات نظامی ایران بر روی اسرائیل بسیار نگران کننده بود و در راستای افزایش دامنه تنش در منطقه ارزیابی می‌شود. در عین حال ما از اسرائیل خواهیم خواست دست به اقدام نزند، چرا که نمی‌خواهیم آنچه اخیرا اتفاق افتاد، دوباره و گسترده‌تر انجام شود.

در این گفت‌وگو بر اهمیت رایزنی‌های لندن و تهران تاکید شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان درباره حمایت انگلیس از اسرائیل: این حجم از حمایت‌ ها چه نفعی برای دولت انگلیس دارد؟
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخوردار است
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخودار است
  • اعتراف انگلیس به همکاری با اسرائیل برای مقابله با ایران
  • عملیات سپاه پاسداران دل مردم را خوشحال کرد
  • ۱۲۴ واحد ثبتی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند
  • کمک ۱۰ کشور به اسرائیل در رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایران
  • الگری: رتبه یوونتوس در پایان فصل مهم نیست، فقط کسب سهمیه اهمیت دارد
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟