Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:33:28 GMT

انفجار خودروی بمب گذاری شده در بغداد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۶۳۰

انفجار خودروی بمب گذاری شده در بغداد

هنوز منابع عراقی در این مورد اظهار نظر نکرده اند اما گزارش های اولیه حاکی است که این انفجار تلفات جانی به همراه نداشته است.

برچسب‌ها انفجار تروریستی بغداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار تروریستی بغداد انفجار تروریستی بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال

دفاع ترکیه در اشاره به سفر اردوغان به عراق گفت: «برای اولین بار در روابط دو کشور توافقنامه راهبردی امضا خواهیم کرد.» - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه به بغداد و سپس به اربیل خواهد رفت. از آخرین سفر اردوغان به عراق 12 سال می گذرد.

یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه در اشاره به سفر اردوغان به عراق گفت: «برای اولین بار در روابط دو کشور توافقنامه راهبردی امضا خواهیم کرد.»

وی در رابطه با حضور «پ ک ک» در عراق اضافه کرد: «دوستان عراقی ما، پ ک ک را سازمان تروریستی اعلام نکردند اما برای اولین بار اصطلاحی نزدیک به آن را قبول کردند.»

پیش تر هاکان فیدان، وزیر خارجه به همراه یاشار گولر، وزیر دفاع و ابراهیم کالین رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در بغداد، نشست امنیتی برگزار کرده بودند.

گولر در اشاره به جزئیات توافقنامه راهبردی عراق و ترکیه افزود: «در این توافقنامه، ایجاد منطقه ای هائل تا فاصله 30 کیلومتری خاک عراق جهت پاکسازی دو منطقه «گارا» و «قندیل» از اعضای پ ک ک، گنجانده خواهد شد.»

همچنین رجب طیب اردوغان در خصوص سفرش به عراق، مسئله آب، گاز و نفت را حائز اهمیت دانست.

ثائر الجبوری، عضو کمیسیون کشاورزی پارلمان عراق در اشاره به سفر هیئت ترکیه ای، احتمال امضای پروتکل آب بین دو کشور را قوی می داند.

وی در مصاحبه با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «اقتصاد و آب دو مسئله اصلی این سفر خواهد بود. اردوغان، «جاده توسعه» را عاملی برای احیای اقتصاد ترکیه می بیند. بغداد فعالانه به دنبال امضای پروتکل جامع درخصوص پرونده آب است که حق عراق را به طور عادلانه در جهت تامین آب های دجله و فرات تضمین خواهد کرد.»    

بیانیه مشترک امنیتی ترکیه و عراق؛ حضور پ ک ک در عراق غیرقانونی استاردوغان: "جاده توسعه" را با کمک امارات و عراق به جاده ابریشم جدید تبدیل می‌کنیم

 

در ماه های گذشته محسن المندلاوی، نائب رئیس پارلمان عراق و نعمان کورتولموش، رئیس پارلمان ترکیه درباره فعال سازی کمیته مشترک آب و امنیت توافق کرده بودند.

انتظار می رود در سفر رئیس جمهور ترکیه به عراق علاوه بر پرونده های جاده توسعه و بحران آب، مسائلی از قبیل صادرات نفت اقلیم کردستان و بحران ریاست پارلمان عراق مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. همچنین رسانه های عراقی پیش بینی می کنند 40 تفاهمنامه بین طرفین امضا خواهد شد.   

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • لغزش پای اردوغان در فرودگاه بین‌المللی بغداد | ویدئو
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌ های ایرانی در بغداد
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال