Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@22:30:01 GMT

لیگ فوتبال مدل ۹۸؛ سرزمین عجایب!

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۶۳۶

لیگ فوتبال مدل ۹۸؛ سرزمین عجایب!

بالاترین سطح فوتبال ایران در حالی روزهای پر فراز و نشیبی را در سال ۹۸ پشت سر گذاشت که اتفاقات نادری در آن به وقوع پیوست و خاطره‌ساز شد.

به گزارش ایسنا، لیگ برتر فوتبال در  سال ۹۸ با حاشیه شروع شد و با حاشیه به اتمام رسید. لیگی که نشان داد هنوز سردمدار اتفاقات عجیب است و هنوز هم می‌توان شاهد جنجال‌ها و حاشیه‌هایی بود که در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود؛ از تاخیر در شروع لیگ گرفته تا شایعه مهندسی لیگ و حاضر نشدن یک تیم در زمین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیگ جذاب هجدهم با نبرد استقلال، پرسپولیس و سپاهان وارد سال ۹۸ شد و شاگردان برانکو موفق شدند فاتح مثلث رقابت شفر، قلعه‌نویی و برانکو باشند. جنجال در بازی برگشت پرسپولیس و سپاهان و کشیده شدن آن به نیمه‌نهایی جام حذفی دو تیم، اولین حاشیه جدی لیگ برتر در سال ۹۸ بود؛ اتفاقاتی که با نقره‌داغی اصفهانی‌ها همراه شد و پرسپولیسی‌ها با تن ندادن به این حواشی صاحب دو جام شدند. کسب جام حذفی و لیگ هجدهم برای سرخ‌های پایتخت اتفاقی نادر در جهان را رقم زد و مسئولان سازمان لیگ بدون برگزار کردن سوپرجام، این جام را تحویل پرسپولیس دادند تا احتمالا سرخ‌ها اولین تیم تاریخ باشند که به ازای بازی نکردن مسابقه‌ای جام می‌برند.

البته فینال جام حذفی به خوبی، ناکارآمدی حیدر بهاروند و سعید فتاحی را نشان داد به طوری که چنین مسابقه مهمی ‌بدون برنامه‌ریزی آقایان با چهار ساعت تاخیر آغاز شد و هواداران داماش که پرسپولیسی‌ها جای آن‌ها را گرفته بودند، تنها توانستند ذره‌ای از حق خود را پس بگیرند. جالب‌ترین نکته درباره فاجعه فینال جام حذفی، حکم کمیته انضباطی درباره طالقانی، فتاحی و مدیران هر دو باشگاهبود که آنها را جریمه کرد اما لابی فدراسیون فوتبال باعث شد که کمیته استیناف در تصمیمی عجیب از خطای همه چشم‌پوشی کند و تنها مدیرعامل بی‌تقصیر داماش را جریمه  کند! چشم‌پوشی کمیته استیناف، فتاحی را از تعلیق در آورد، جریمه طالقانی را بخشید و پرسپولیس و هوادارانش که جای داماشی‌ها را گرفته بودند، بی‌تقصیر جلوه داد و یکی از عجیب‌ترین رای‌های تاریخ این کمیته بود.

شروع لیگ نوزدهم کم از جنجال‌های پایان لیگ هجدهم نداشت. فتاحی و تیمش تصمیم گرفته بودند قدمی برای حرفه‌ای‌تر شدن لیگ بردارند و سر و سامانی به بالاترین سطح فوتبال ایران دهند. آن‌ها در تصمیمی شجاعانه اعلام کردند که تمامی باشگاه‌های لیگ برتری باید در زمین‌های واجد شرایط میزبانی کنند و ورزشگاه اختصاصی هر تیمی اگر مشکل دارد، باید پیش از آغاز لیگ آن‌ را حل کند. این تصمیم با سفر و نظارت سعید فتاحی همراه بود ک حتی باعث شروع با تاخیر لیگ شد؛ تاخیری که صرفا برای "هیچ" بود زیرا در همان هفته‌های ابتدایی، مشکل‌های قدیمی ورزشگاه‌ها مثل رفتن برق، بلیت‌فروشی دستی، وضعیت نامناسب بهداشتی و شماره‌گذاری صندلی‌ها خودش را نشان دادند و انگار که لیگ نوزدهم برای هیچ و پوچ با تاخیر آغاز شده بود. همین اتفاقات نادر باعث شد که در اوسط لیگ، سعید فتاحی از سمتش برکنار شود و سهیل مهدی به عنوان مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر منصوب شود. در این بین و با توجه به کنار رفتن تاج از ریاست فدراسیون فوتبال و سرپرستی موقت بهاروند در این فدراسیون باعث شد او توجه کمتری به لیگ داشته باشد و آن را به امان خدا رها کند.

این اتفاقات گوشه‌ای از لیگ پر فراز و نشیب سال ۹۸ بود و عجیب‌ترین اتفاق این لیگ در دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان در بازی برگشت دو تیم در اصفهان رخ داد. شیوع ویروس کرونا، برگزاری مسابقات لیگ برتر را وارد حواشی جدیدی کرده بود و با دستور وزارت بهداشت، مسابقات ورزشی باید بدون حضور هواداران برگزار می‌شد. در این بین سپاهانی‌ها تلاش زیادی کردند که بدون هوادار در مقابل پرسپولیس صدرنشین قرار نگیرند و حتی تا یک ساعت پیش از شروع بازی به دنبال لغو آن بودند.‌ ۲ تیم باید در ساعت ۱۶:۱۵ روز ۴ اسفند در ورزشگاه نقش جهان آماده برگزاری می‌بودند که در اتفاقی عجیب، پرسپولیسی‌ها تنها به همراه تیم داوری به زمین آمدند و تیم میزبان هنوز به ورزشگاه نرسیده بود. طبق دستور ناظر مسابقه، شاگردان یحیی گل‌محمدی باید نیم ساعت منتظر سپاهان می‌ماندند و در طول این مدت، تیم قلعه‌نویی به ورزشگاه نقش جهان رسید اما آن‌ها حاضر به آمدن داخل زمین نشدند و ناظر بازی نیز تصمیم به لغو مسابقه گرفت.

فردای آن روز، اصفهانی‌ها مدعی شدند که پرسپولیس به اندازه کافی صبر نکرده و این تیم در حال گرم کردن در راهروهای نقش جهان بوده است! البته گوش کمیته انضباطی به این حرف‌ها بدهکار نبود و نتیجه بازی را ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام کرد تا سرخ‌ها در آستانه کسب جامی دیگر باشند.

تنها یک هفته بعد از این اتفاق، برگزاری تمام بازی‌های لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و برگزاری ادامه لیگ نوزدهم به ۱۴ فروردین ۹۹ و سپس به پایان فروردین ماه موکول شد.

به جز این اتفاقات، لیگ مدل ۹۸ از دید بسیاری از تیم‌ها همیشه بوی "مهندسی" می‌داد و هر تیمی پس از باخت و انداختن باخت تقصیر داور، لیگ را مهندسی‌شده خطاب می‌کردند و اشتباهات داوران را عمدی می‌دانستند. این حرف‌ها باعث درگیری‌های زیادی بین چهار مدعی اصلی یعنی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور شد و تا آخرین روزهای ۹۸ نیز این صحبت‌ها ادامه داشت.

معلوم نیست آینده لیگ نوزدهم در سال ۹۹ به چه شکل خواهد بود و آیا ادامه لیگ برگزار می‌شود یا نه اما باید امیدوار بود که سهیل مهدی و تیمش سر و سامانی به برگزاری مسابقات این لیگ در سال جدید دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليگ برتر فوتبال ایران فدراسيون فوتبال لیگ نوزدهم جام حذفی لیگ برتر سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمرینات پرسپولیس با حضور اوسمار و ترابی

بازیکنان پرسپولیس تمرین امروز را از ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه زیر نظر اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس که از امروز به تمرینات ملحق شد، در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار کردند.

تمرین نسبتا سنگین امروز به مدت ۷۵ دقیقه با کار‌های تاکتیکی متفاوت انجام شد. پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفظ توپ در بخش کوچکی از زمین، انجام تاکتیک‌های متفاوت و حمله به دروازه در قالب سه بازیکن و در ادامه، فوتبال درون تیمی در دستور کار قرار گرفت.

مهدی ترابی هم بعد از پشت سر گذاشتن بیماری سرماخوردگی که از حضورش در بازی‌های تیم ملی جلوگیری کرد، پس از بهبودی، از امروز به تمرینات تیم ملحق شد.

محمد‌حسین کنعانی‌زادگان و علیرضا بیرانوند نیز با توجه به این که در بازی‌های تیم ملی به میدان رفته بودند، مرخصی بیشتری دارند و بعد از چند روز استراحت به تمرینات تیم ملحق می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • برگزاری تمرینات پرسپولیس در غیاب ملی پوشان
  • فوق ستاره پرسپولیسی به تیم ملی باز می‌گردد؟
  • راز بزرگ آقای گل پرسپولیس و علی دایی | یک پرسپولیسی آقای گل را بیرون کرد
  • علی دایی و راز بزرگ آقای گل پرسپولیس
  • گشایش یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده ایران در دزفول
  • مصدومیت‌ها بلای جان پرسپولیس در فیفادی
  • برگزاری تمرینات پرسپولیس با حضور اوسمار و ترابی
  • سوغات خارجی‌های پرسپولیس از فیفادی
  • برگزاری تمرین پرسپولیس در غیاب سرمربی و ۶ ملی پوش
  • قلعه نویی: از فیفا و AFC برای اجازه برگزاری بازی در این زمین تعجب می‌کنم/ باز هم از فرصت‌ها استفاده نکردیم