Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید هادی بهادری نماینده مجلس دهم در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، درباره اعمال محدودیت‌های بیشتر و تشدید کنترل رفت و آمدها در روز سیزده بدر گفت: ضرورت این موضوع محرز است، با وضعیتی که هر روز بیش از سه هزار نفر به آمار مبتلایان ما اضافه می‌شود طبیعی است که برخورد و اعمال محدودیت لازم و محرز است.

وی افزود:  هر چند که این بیماری از حالت نطفه خارج و شیوع پیدا کرده است، اما هنوز درصد مبتلایان در ایران ۵۰۰ نفر در یک میلیون است و در این شرایط می‌توان خیلی کارها انجام داد اما اگر سیاست‌ها انقباضی و انبساطی باشد و سختگیری‌ها کم و زیاد شود، شرایط بدتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: باید همه دست به دست هم بدهند و با اعمال سختگیری از شر این موضوع خلاص شویم، نمی‌توان با برگزاری چهارشنبه سوری، مسافرت رفتن، سیزده به در رفتن و همه این کارها انتظار هم داشته باشیم که این اپیدمی اتفاق نیفتد در کشورهایی که خیلی شیوع این بیماری از ما کمتر است مقررات سختگیرانه‌تری انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره نقش قوه قضاییه در کمک به تشدید محدودیت‌ها و برخورد با خاطیان گفت: قوه قضاییه می‌تواند با ترتیب دادن دادسرای ویژه در مراکز استان‌ها افرادی که به هر شکل فاصله‌گذاری اجتماعی را به مضحکه گرفته یا رفتاری را انجام می‌دهند که به ضرر عموم جامعه است، با آنها برخورد کند؛ نیروی انتظامی و پلیس نیز با دستگیر کردن و معرفی افراد به دادگاه به این روند کمک کنند، اما حکم دادگاه نیز باید متناسب با موضوع باشد چراکه نمی‌خواهیم افراد خاطی به زندان بروند بلکه با احکامی مانند بازنویسی کتاب، در خانه ماندن و از این دست احکام اجتماعی، علاوه بر اینکه تنبیه می‌شوند در خانه بمانند ازطرفی نیز کار فرهنگی هم انجام شده است.

 وی تصریح کرد: قوه قضاییه باید خودش را تکان بدهد و در این موضوع ورود پیدا کند چرا که می‌تواند نقش بسیار زیادی داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات عاجلی که می‌توان برای روز سیزده بدر و جلوگیری از حضور مردم در بیرون از خانه انجام داد، گفت: متاسفانه  سیاست‌های تنبیهیما کمتر جواب داده است، اگر در میان مردم بپیچد که خودروهایی که به خیابان می‌آیند جریمه می شوند، بیش از هر سیایت تحدیدی دیگر جواب می‌دهد.

وی با بیان اگر بخواهیم سریع به نتیجه برسیم این نوع سیاست تنبیهی پاسخگو است، تاکید کرد: فرهنگسازی موضوعی زمان‌بر است و نمی توان انتظار داشت که فقط با هشدارهای رادیو و تلویزیون و یا رسانه‍‌ها مردم به خیابان نیایند؛ بنابراین بهتر است خودروهایی که بیرون می‌آیند در اولین خروجی جریمه شوند، اگر دو ماشین جریمه شوند ماشین سوم بیرون نمی‌آید و ترویج این موضوع بهرین راه حل است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هادی بهادری کروناویروس کروناویروس درمان طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید ابوالفضل موسوی پور در حاشیه اولین نشست مسولان پلیس راهور با مسولان حوزه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران گفت: با وجود تلاش‌های بسیاری که در حوزه ایمنی ومهندسی ترافیک و رفع نقاط حادثه خیز انجام شد، به علت وجود نقص در دوربین‌ها نتوانستیم در بحث کاهش تصادفات موفق عمل کنیم.

سید ابوالفضل موسوی پور افزود:سال گذشته حدود ۱۶ درصد افزایش تصادفات فوتی را شاهد بودیم که ۵۹ درصد از این تصادفات در بزرگراه‌ها و درشب اتفاق افتاده بود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز دو موضوع را در دستور کار قرار دادیم گفت: بحث توسعه حمل و نقل عمومی مد نظر قرار داشت، چرا که با افزایش توسعه حمل و نقل عمومی شاهد روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

وی گفت: در بحث هوشمند سازی شهری نیز، افزایش سامانه‌ها و دوربین‌های کنترل سرعت ثابت و دوربین‌های کنترل سرعت پر تابلی راداری برای نظارت ۲۴ ساعته را مد نظر داریم تا محور‌های بزرگراهی را برای متخلفان نا امن کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز در حاشیه این نشست گفت: در شهر تهران روزانه بیش از ۲۵ میلیون سفر شهری انجام می‌شود که نیازمند برنامه مشخصی برای نظم بخشی ترافیک و توسعه حمل و نقل همگانی است.

شهریار افندی‎ زاده افزود:در این جلسه برنامه‌های مشترک دو حوزه مطرح شد تا با تشکیل کار گروه‌های تخصصی بتوانیم به اهداف مورد نظر که شامل ارتقاء هوشمند سازی شبکه حمل و نقل شهری در محدوه‌های طرح ترافیک و آلودگی هوا، مدیریت و نظم بخشی پارکینگ‌های حاشیه ای، توسعه شبکه حمل و نقل همگانی، بهسازی شبکه معابر و خطوط ویژه اتوبوس‌ها دست یابیم.

وی همچنین گفت:در این جلسه مقرر شد کارگروه‌ها در ۴ حوزه چالش‌ها و مشکلات را بررسی کرده و در جلساتی که ماهانه برگزار می‌شود، راهکار‌هایی ارایه دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

آقای افندی زاده در باره هوشمند سازی شبکه حمل و نقل شهری نیز گفت: بهره برداری عمده از شبکه هوشمند، شامل ثبت تصویری و نظارت بر تخلفات در حوزه حمل و نقل موثر است و شهرداری بودجه مناسبی را برای توسعه دور بین‌ها و رفع معایب دور بین‌ها اختصاص داده است تا پس از ثبت از طریق پلیس راهور پیگیری لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • پرخاشگری مربیان به جامعه تسری پیدا می‌کند/جریمه ها بازدارنده نیست
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • ببینید | هشدار جدی به مردم؛ این ۲ کار را کنار خیابان انجام دهید، توسط پلیس حسابی جریمه می‌شوید!
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • با ۸۰ هزار عضو ۷۰۰ شکایت در ماه داریم