Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-29@07:12:35 GMT

ارتباط نرون ها با نفس کشیدن چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۸۴۶

ارتباط نرون ها با نفس کشیدن چیست؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید نشان می دهد که شبکه کوچکی از نرون ها وظیفه ایجاد ریتم منحصر به فرد برای هر نفس کشیدن را برعهده دارد.تنفس در بیشتر مواقع اتفاق می افتد و بدون اینکه ما در مورد آن فکر کنیم؛ ما را زنده نگه می دارد.

ممکن است انتظار داشته باشیم که نوعی ساعت عصبی قدرتمند تنفس ما را تنظیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند که این مسئله چندان ساده نیست.پشت دستگاه تنفسی ما مکانیسمی است که به طرز قابل توجهی بداهه تر از آن است که متخصصان قبلاً گمان می کردند. مطالعه ای در این زمینه در مجله Neuron منتشر شده است.

مثل گروه کُر

«جک فلدمن» نویسنده ارشد این مطالعه اعلام کرد ما یاد گرفتیم که چگونه سلول های مغزی ما برای تولید ریتم تنفس با هم کار می کنند که در هر نفس متفاوت است.تعامل و مذاکره شگفت آور و پیچیده پیش از هر نفس است، فلدمن را به یاد گروه کر می اندازد.

وی گفت: «به نظر می رسد که هر نرون گلو خود را صاف کرده و لحن را خارج می کند، بنابراین صدای جمعی آنها معنی ندارد. هرچند که نورونها در تعامل هستند، آنها به سرعت همزمان می شوند تا با آواز خواندن، تک آهنگهای شخصی خود را از بدصدایی به هماهنگی تبدیل کنند. هر نفس مانند آهنگ جدیدی با همان ضرب است.»

تحقیقات قبلی فلدمن، شبکه کوچکی از نورونها را شناسایی کرده است، که وی از آن به عنوان مجتمع « preBötzinger»، به عنوان تنظیم کننده تنفس ما نام برد. با این حال وی در شناسایی نورونها معمایی یافت که در صدد حل آن بود.

تحقیقات جدید نشان داد که این مجموع نورونهای مجتمع هنگامی که در نهایت سازمان یافته و روشن می شوند؛ سیگنال کافی برای تولید استنشاق را فراهم می کند.

فلدمن اظهار کرد که ما به دنبال این بودیم که چگونه این نورون ها درجهت همگام سازی و تولید ریتمی که در هر چرخه متفاوت است حرکت می کنند.

یک سیستم انعطاف پذیر

محققان برای شنیدن تعامل نورونهای پیچیده preBötzinger ، سلولهای عصبی را از ساقه مغز موش جدا کردند و پس از قرار دادن آنها در یک ظرف آزمایشگاهی، توانستند فعالیت الکتریکی نورون ها را ضبط کنند.

دوره ای که نورونها قبل از تشکیل سیگنال منسجم با یکدیگر تمرین و تعامل می کنند ممکن است به معنی انطباق باشد. از زمانی که از صندلی بلند شده و از خانه بیرون می روید ریتم تنفس به طور مداوم تغییر می کند. اگر مغز شما نتواند به طور خودکار با این اتفاق سازگار شود، شما قبل از رسیدن به خیابان دچار کمبود اکسیژن خواهید شد.

مشاهدات محققان حاکی از آن است که بداهه نوازی های سلولهای عصبی در واقع پاسخهای شخصی آنها به شرایط فعلی و نیازهای تنفسی است بنابراین سیگنال هماهنگ، مجموع پاسخ اعضای سلول های عصبی است که آن را با شرایط فعلی تطبیق می دهد. این سیگنال باعث می شود که دیافراگم و قفسه سینه به میزان مناسب برای نیازهای فعلی بدن منقبض شود. این انقباض قفسه سینه را گسترش داده و مقدار مناسب هوا را به داخل ریه می کشد.

با توجه به اهمیت اساسی تنفس، فلدمن امیدوار است که در نهایت تحقیقات وی به روشهای جدید درمان اختلالات تنفسی مانند وقفه تنفسی در خواب و همچنین مشکلات تنفسی در کودکان اوتیسم منجر شود.

انتهای پیام/

178 / 336 نورون ها عصبی گروه کُر نفس کشیدن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نورون ها عصبی گروه ک ر نفس کشیدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف: خوابیدن در نوار غزه، مانند دراز کشیدن در تابوت است

«جیمیس الدر» با اشاره به بمباران شبانه نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خواستار آتش بس در این منطقه از جمله در شهر رفح شد.

وی تصریح کرد: پس از تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد، امید‌ها درباره برقراری آتش بس در این منطقه زنده شده است.

سخنگوی یونیسف خاطرنشان کرد: بمباران شبانه غزه، این امید‌ها را نابود می‌کند. این در حالی است که کودکان غزه، امیدوارند این کابوس روزی به پایان برسد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید. این قطعنامه خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، به آن رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مدل‌های هوش‌ مصنوعی با هم ارتباط برقرار می‌کنند و به یکدیگر آموزش می‌دهند
  • یونیسف : خوابیدن در نوار غزه، مانند دراز کشیدن در تابوت است
  • یونیسف: خوابیدن در نوار غزه، مانند دراز کشیدن در تابوت است
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • پاسخ کوبنده هادی چوپان به خط و نشان کشیدن لانسفورد، قهرمان مسترالمپیا (فیلم)
  • نبرد غیرقابل باور جانوری که در مقابل زهر مار‌ها مصونیت دارند + فیلم
  • چوپان و ۱۰۰ گوسفند در اصفهان خفه شدند + فیلم | هیچ روزنه‌ای برای نفس کشیدن وجود نداشت!
  • ثواب نفس کشیدن در ماه مبارک رمضان + فیلم
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک تنفسی